2018-02-22, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Men Bitcoin är dött, förstår om man var såpass dum att man investerade precis innan kraschen att man harvar kvar - men ni andra?

nej inte direkt. bitcoin har korrigerats precis som det alltid blir efter en stor ökning.
2018-02-22, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
nej inte direkt. bitcoin har korrigerats precis som det alltid blir efter en stor ökning.

Är väl bra för tidigt att säga just nu? Absolut har det jämnats ut, men det svänger fortfarande väldigt mycket så skulle knappas kalla det för en korrigering.
2018-02-22, 17:59
Bannlyst
Citat:
Men Bitcoin är dött, förstår om man var såpass dum att man investerade precis innan kraschen att man harvar kvar - men ni andra?

Det är folk som är lika desperata som dig som försöker få andra att hamna i samma båt. Antingen för att de tror att om någon enstaka här på Flashback köper så kommer bitcoin stiga, eller för att de vill dela på sorgen...

Det har faktiskt utvecklats till ett pyramidspel, helt ärligt.

Helt ärligt, du är en idiot.
100% vinst sedan dippen och du säger att Bitcoin är dött. Du är för fan bra efterbliven
2018-02-22, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LatexBossen
Helt ärligt, du är en idiot.
100% vinst sedan dippen och du säger att Bitcoin är dött. Du är för fan bra efterbliven

Helt ärligt saknar du meningsuppbyggnad, och skriver som en kratta. Och jag är den som ska kallas för efterbliven?

Du framstår som ett tvättäkta geni med dina personpåhopp. Är detta ämne en öm tå mån tro? Kan väl se denna "diskussion" avslutad i samma stund som du valde att gå på oförståeliga personangrepp. Är det här "FixaFitta" i en annan klädsel?

Kan du redovisa hur du gjort 100% vinst? Vad köpte du för efter dippen, och vad sålde du för?
2018-02-22, 18:03
Medlem
Citat:
Är väl bra för tidigt att säga just nu? Absolut har det jämnats ut, men det svänger fortfarande väldigt mycket så skulle knappas kalla det för en korrigering.

Hmm, tydligen för tidigt att säga att det bara är en vanlig korrigering som har hänt massvis med gånger sen BTC kom ut medans du kan säga redan nu att BTC är dött även fast BTC inte har dött under 9 år trots massvis med korrigeringar... Luktar hycklarer på långa vägar om dig.

Sen att säga att BTC är ett pyramidspel bekräftar ju hur lite koll du har....
2018-02-22, 18:06
Medlem
Citat:
Är väl bra för tidigt att säga just nu?

tkr jag inte, titta lite bakåt i tiden så ser du att btc har en uppgång.
Det som vi hoppas händer nu är en studs på 9400 och sen ett bryt vid motståndet a 10450.
Det stora motståndet ligger vid 11600-12400.
Skulle det bli en bullrun så är det när btc kommit över 10450 sen får vi se om valarna orkar upp över 12400, då får du se en resa.

ärligt talat, sluta nojja över detta, marknader går upp och ner.
klarar man inte nergångarna så kan du sälja, jag köper dom då det är en långsiktig investering.
2018-02-22, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av figgeduni
Hmm, tydligen för tidigt att säga att det bara är en vanlig korrigering som har hänt massvis med gånger sen BTC kom ut medans du kan säga redan nu att BTC är dött även fast BTC inte har dött under 9 år trots massvis med korrigeringar... Luktar hycklarer på långa vägar om dig.

Sen att säga att BTC är ett pyramidspel bekräftar ju hur lite koll du har....

Jag har inte påstått att det är ett pyramidspel. Jag säger att efter man läser denna tråd så utvecklar det sig till mer och mer till det.

Aja, ingen idé att man försöker predika här... Är en förlorad publik I guess som fortfarande väntar på guld och diamanter. Massvis med korrigeringar? Utveckla? Jag har ändå följt Bitcoin sen det börjades användas på diverse drogliberala hemsidor.
2018-02-22, 18:07
Medlem
Celticos avatar
Citat:
Säger han som inte ens förstod hur han skulle köpa sedan blev han bitter.

Förstod inte hur han skulle köpa, öva på din svenska först.

Och du sitter på Wallstreet, så du vet exakt när man ska lägga en order?
2018-02-22, 18:07
Bannlyst
Citat:
Helt ärligt saknar du meningsuppbyggnad, och skriver som en kratta. Och jag är den som ska kallas för efterbliven?

Du framstår som ett tvättäkta geni med dina personpåhopp. Är detta ämne en öm tå mån tro? Kan väl se denna "diskussion" avslutad i samma stund som du valde att gå på oförståeliga personangrepp. Är det här "FixaFitta" i en annan klädsel?

Kan du redovisa hur du gjort 100% vinst? Vad köpte du för efter dippen, och vad sålde du för?

DU ÄR EN IDIOT!

Låt oss analysera dig i grunden. Men först ska du redogöra för vad som är felstavet, för det finns helt enkelt inte! Du är en idiot!

Bitcoin har ökat, ökar och kommer att öka. Enda anledningen att du sitter här och skriker om krasch/kaoz/dipp är att du missade pengarna för att du är en fegis.
2018-02-22, 18:11
Medlem
Citat:
Jag har inte påstått att det är ett pyramidspel. Jag säger att efter man läser denna tråd så utvecklar det sig till mer och mer till det.

Aja, ingen idé att man försöker predika här... Är en förlorad publik I guess som fortfarande väntar på guld och diamanter. Massvis med korrigeringar? Utveckla? Jag har ändå följt Bitcoin sen det börjades användas på diverse drogliberala hemsidor.

Nehe, vad menade du med denna quote då?

Citat:
Det har faktiskt utvecklats till ett pyramidspel, helt ärligt.

Om det nu stämmer att du varit med så länge så borde du ha bättre koll på BTC historia.
https://steemit.com/bitcoin/@ghayas/major-corrections-in-bitcoin-history
Där har du några av dom större korrigeringarna i BTC historia, för att inte tala om alla mindre 5-10% som händer dagligen men som om det hänt på vanliga aktier skulle kallats för "krash" och "störtdykning"
2018-02-22, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av figgeduni
Nehe, vad menade du med denna quote då?

Om det nu stämmer att du varit med så länge så borde du ha bättre koll på BTC historia.
https://steemit.com/bitcoin/@ghayas/major-corrections-in-bitcoin-history
Där har du några av dom större korrigeringarna i BTC historia, för att inte tala om alla mindre 5-10% som händer dagligen men som om det hänt på vanliga aktier skulle kallats för "krash" och "störtdykning"

Ja, vad är det du inte förstår med quoten? Det har utvecklats till det? Frågor på det?

Skillnad på en utveckling och ett varande.. Jag vet att det är en ej godkänd valuta men är hela tanken med det, och att det fungerar som en valuta i praktiken.

MEN tack vare er alla, som fortfarande tror att Bitcoin är stensäker investering och försöker övertala alla ni känner att det är det, så blir det ett pyramidspel.. Denna utveckling är bara komisk.. Jag kommer få massvis med mothugg från samma tre personer som ihärdigt försöker övertala varandra om att inte sälja.
2018-02-22, 18:28
Medlem
Citat:
Källa på att det är ett pyramidspel ELLER NEJ. ATT DET HAR UTVECKLATS TILL DET.
FACEPALM!!!!!!!!!
Hur kan det utvecklas till det?

Har du gjort massvis med pengar på bitcoin? har du någonsin gjort pengar?

Citat:
Pyramidspel är en form av affärsuppgörelse som är ohållbar efter ett visst skede i processen. Det påminner mycket om kedjebrev, på samma sätt som vid kedjebrev bygger de på exponentiell tillväxt och de kommer också att kollapsa efter ett visst antal generationer. Man kan säga att pyramidspelen är en utvecklad och mer formaliserad version av kedjebreven.[1] Ett pyramidspel bygger på att medlemmarna betalar en medlemsavgift, insats eller köptvång av produkter som skapar värdet i kedjan.[2][3] När pyramiden faller förlorar deltagarna denna insats eller blir sittande med värdelösa produkter.

Definitionen av ett pyramidspel, och jag tycker det börjar likna mer och mer det. Allting bygger just nu på att innehavare försöker övertala varandra om att inte sälja, och försöka få andra att köpa. Det är den bild jag får av bitcoins i dagsläget om man läser på diverse forum.

Wow, du har gjort otrolig reaserch och tagit fram trådar från när jag gick i gymnasiet Återigen, kan vi ta allt i PM men är garanterat en mycket mer lyckad och förmögen människa än du. Ha det gott, vill inte sparka på den som redan ligger ner.. (DU)

Vet inte vad du får ut av försöka trycka ner andra, du är otroligt dålig på det iallfall. Uppenbart är du en bidragstagande, förmodligen sjukskriven och du borde bara tacka mig som betalar halva min lön i skatt så att du kan få en okej tillvaro. Sen vad du väljer att göra med de pengarna, och med din tid är helt upp till dig. Ha det gott, som sagt... (Lägg in dig på psyket kompis)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in