• 34 413 online
  • 1 153 107 medlemmar
  • 59 656 312 inlägg
Idag, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycktill
Något inte jag kan förstå är hur i helvete mamman kan ställa upp för pappan efter dottern dött..
Tror hon att han är oskyldig till dotterns död?

Varför har hon blivit av med vårdnaden för deras andra två barn?
Bra poäng där, men inte särskilt svårgissat? Som jag skrivit tidigare, måste hon va ta lika pundig hon. Annars borde hon reagerat långt innan den tragiska dagen. Vilken misär. Vilken jävla WT. Tragiskt att barn skall behöva växa upp så. Tyvärr faller val äpplen inte långt från träden och historier har en tendens att upprepa sig. Skönt att barnen slipper dessa loosers!
Citera
Idag, 08:08
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
Han kanske känner skuld? Ett barn har dött liksom och han verkar fatta innebörden av det, han mår nog jävligt dåligt, han gör sig inte idiot i alla fall genom att springa runt i grupper på FB och försöka rentvå sig, så jävla pinsamt så man ramlar omkull. Jag är väl för gammal eller nåt. Var det jag som befunnit mig i samma sits, att ett barn dog av de droger jag använt skulle jag också sitta kvar i häktet. Jag skulle skämmas så jävla hårt och skulden hade tagit knäcken på mig. Om jag som förälder använt droger, låtit de vara ens i närheten av mina barn skulle jag krypa under en sten och stanna där tills naturen hade sin gång. Om ett barn dött under mitt ansvar, av droger jag använt och haft i huset. Ja du fattar. Då satt jag varken här eller på FB och ojade mig i alla fall.
Precis. Mkt bra skrivet, känner exakt likadant.

Att Andreas orkar hålla igång circus för att rentvå tyder på något fel tycker jag.

Som sagt, även om oskyldig så hade man själv legat grymt lågt...osynlig...
Citera
Idag, 08:16
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
De skriver tryck och menar då naturligtvis tryck mot magen! Om man trycker hårt på magen torde det vara möjligt att få upp maginnehåll. Det är fysik.

Man kan INTE få en död kropp att kräkas genom att stoppa fingrar i halsen. En död människa är ju död?!? Det finns inga signaler från hjärnan till övriga kroppen som fungerar.

Ja, jag fattar liknelsen men du verkar inte ha rudimentära kunskaper grundat på det sätt du uttrycker dig. Läs på.
Varför skulle det vara möjligt att få upp maginnehåll?

Förblir inte magmunnen stängd även efter döden?

Maginnehållet skall sedan tillbaka upp genom smal matstrupe...

HLR gör ju på bröstkorgen och mellangärdet...skall man komma åt mage/tarmar är man inte rätt ute med HLR.
Citera
Idag, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
Andreas sitter as we speak i en FB grupp och på frågan om han inte är frihetsberövad så säger han nej, men Dennis är. Detta ska då vara pga Dennis inte överklagat häktningen vilket Andreas gjorde.

Så jäkla märkligt beteende. Tycker verkligen som du - har man misslyckats så fatalt med att ta hand om sitt barn, så pass att hon avlider - inte fan sitter man i en FB-grupp och härjar.
Han borde lägga sig i fosterställning och rannsaka sitt lilla bedrövliga liv.
Citera
Idag, 09:19
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper

HLR gör ju på bröstkorgen och mellangärdet...skall man komma åt mage/tarmar är man inte rätt ute med HLR.

I förundersökningen (Komplettering - Rättsmedicinsk obduktion) hade polisen en kompletterande fråga som löd: "Kan kräkningar, uppkastningar ske efter döden om man till exempel stoppar in ett finger i munnen/halsen och på så sätt orsakar en kräkreflex?"

Rättsmedicinalverket svarar: "Kräkreflexen upphör vid döden och orsakar inte kräkningar eller uppkastningar efter döden. Vid hjärt- och lungräddning kan det förekomma uppkastningar på grund av tryck på bröstkorg."
Citera
Idag, 10:11
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
I förundersökningen (Komplettering - Rättsmedicinsk obduktion) hade polisen en kompletterande fråga som löd: "Kan kräkningar, uppkastningar ske efter döden om man till exempel stoppar in ett finger i munnen/halsen och på så sätt orsakar en kräkreflex?"

Rättsmedicinalverket svarar: "Kräkreflexen upphör vid döden och orsakar inte kräkningar eller uppkastningar efter döden. Vid hjärt- och lungräddning kan det förekomma uppkastningar på grund av tryck på bröstkorg."
Ok.

Spyan fanns väl i sängen om jag minns rätt...enligt Andreas så är det troligen hans spya (FUP)

Ifrån Isabelle kom bara brunt slem från hals och näsa som han torkade bort några gånger enligt FUP.

Edit: Läste om "kidnappningen" Wtf? Hittepå eller vad kan det vara?
Senast redigerad av Bluekeeper Idag kl. 10:15.
Citera
Idag, 12:41
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:

Det var så jag förstod det som någon hänvisade till ut FPUen. Det stod tydligen att man kunde få upp vätska genom tryck även efter döden.
Citera
Idag, 12:44
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ok.

Spyan fanns väl i sängen om jag minns rätt...enligt Andreas så är det troligen hans spya (FUP)

Ifrån Isabelle kom bara brunt slem från hals och näsa som han torkade bort några gånger enligt FUP.

Edit: Läste om "kidnappningen" Wtf? Hittepå eller vad kan det vara?

En sak jag läste nånstans är att spyan (som man ser på lakanet i fupen) också är brun, som både A och D sagt att sörjande var som kom ur flickan. Ifs hade de båda enligt A druckit cola, men jag tror det är flickans spya ändå.

Är nog inne på det spåret som flera andra sagt, att flickan fick i sig karfentanilen på morgonen och att pappan antingen såg henne dricka det eller hittade henne kort efter och därför även stoppade fingrarna i halsen på henne.
Sen såg jag att i förhöret med ambulansen så står det att larmet de åkte på gällde medvetslöst barn med rosslig andning. Vilket skulle styrka den teorin.

Angående kidnappningen skulle jag vilja veta mer! Skulle ju vara intressant att veta vem GM och vilken relation han har till pappan.
Senast redigerad av Stupido86 Idag kl. 13:38.
Citera