Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-21, 21:34
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Ser att Andreas själv är ganska aktiv i Facebookgruppen som för övrigt verkar bestå av yra höns som tycker synd om honom. Han hävdar att den första obduktionsrapporten är fel och att det inte fanns alkohol i blodet. Har inte läst obduktionsrapporten ordentligt ännu men ska göra det senare. Är det ens möjligt att felaktigt påstå att det fanns 0,45 promille i kroppen?
Så jävla bisarr tråd...eller samhälle. Mgm målsägande och vänner på varsin sida gnabbas med helt okända i en FB grupp för allmän beskådan. Den enda jag tycker vore intressant att höra något i från, gör inte ett ljud ifrån sig.
Citera
2018-02-21, 21:35
  #158
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
Ja fyfan. Dennis sitter frihetsberövad men inte Andreas vilket SÄGS bero på att den enda som överklagat är Andreas. Varför överklagar inte Dennis? Känns skevt alltihop. Andreas hävdar dessutom att alkoholen var ett "misstag" av sjukvården.
Konstigt, verkligen. Misstror dig inte det minsta men måste fråga...är det sant att endast Dennis är frihetsberövad?

Det är ju Andreas som har ansvaret för sin dotter. I alla lägen.

Verkar inte som Dennis varit aktiv i händelsen utifrån FUP...

Dennis är som sagt tydlig och stringent i sina uppgifter om förvaring av droger etc.
Citera
2018-02-21, 21:44
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Konstigt, verkligen. Misstror dig inte det minsta men måste fråga...är det sant att endast Dennis är frihetsberövad?

Det är ju Andreas som har ansvaret för sin dotter. I alla lägen.

Verkar inte som Dennis varit aktiv i händelsen utifrån FUP...

Dennis är som sagt tydlig och stringent i sina uppgifter om förvaring av droger etc.
Andreas sitter as we speak i en FB grupp och på frågan om han inte är frihetsberövad så säger han nej, men Dennis är. Detta ska då vara pga Dennis inte överklagat häktningen vilket Andreas gjorde.
Citera
2018-02-21, 21:52
  #160
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
Så jävla bisarr tråd...eller samhälle. Mgm målsägande och vänner på varsin sida gnabbas med helt okända i en FB grupp för allmän beskådan. Den enda jag tycker vore intressant att höra något i från, gör inte ett ljud ifrån sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Konstigt, verkligen. Misstror dig inte det minsta men måste fråga...är det sant att endast Dennis är frihetsberövad?

Det är ju Andreas som har ansvaret för sin dotter. I alla lägen.

Verkar inte som Dennis varit aktiv i händelsen utifrån FUP...

Dennis är som sagt tydlig och stringent i sina uppgifter om förvaring av droger etc.

Jo då. Jag läser inläggen men blir mest irriterad på kacklet. Där kan man snacka trådsanningar. Andreas är snabbt där och svarar medan Natalie försvarar. Ingen av dem verkar vara särskilt intresserade av att få sina barn tillbaka.
Citera
2018-02-21, 21:53
  #161
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
Andreas sitter as we speak i en FB grupp och på frågan om han inte är frihetsberövad så säger han nej, men Dennis är. Detta ska då vara pga Dennis inte överklagat häktningen vilket Andreas gjorde.
Ok, tack.

Om man från FUP bedömer Dennis så kanske han "trivs" bättre instängd? Alltså inte motsatt sig fortsatt häktning...

Dock inga droger på häktet...
Citera
2018-02-21, 22:03
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Ok, tack.

Om man från FUP bedömer Dennis så kanske han "trivs" bättre instängd? Alltså inte motsatt sig fortsatt häktning...

Dock inga droger på häktet...
Han kanske känner skuld? Ett barn har dött liksom och han verkar fatta innebörden av det, han mår nog jävligt dåligt, han gör sig inte idiot i alla fall genom att springa runt i grupper på FB och försöka rentvå sig, så jävla pinsamt så man ramlar omkull. Jag är väl för gammal eller nåt. Var det jag som befunnit mig i samma sits, att ett barn dog av de droger jag använt skulle jag också sitta kvar i häktet. Jag skulle skämmas så jävla hårt och skulden hade tagit knäcken på mig. Om jag som förälder använt droger, låtit de vara ens i närheten av mina barn skulle jag krypa under en sten och stanna där tills naturen hade sin gång. Om ett barn dött under mitt ansvar, av droger jag använt och haft i huset. Ja du fattar. Då satt jag varken här eller på FB och ojade mig i alla fall.
Citera
2018-02-21, 23:38
  #163
Medlem
Anledningen till att Dennis säkert inte överklagat, är nog för att han känner en viss skuld.
det är trots allt han som köpt hem drogerna.
Han verkar inte heller vara den sortens människa som "hör av sig till folk" inte ens om det är något som i längden kan gynna honom.
tänker då på hans barn, och hans sociala fobi mm.. Som han inte tordes söka hjälp för.
Klart han inte överklagar, det skulle strida mot hans tidigare beteenden.
Hade varit förvånad om han överklagade.

Att A däremot överklagar, säger sig självt. Han verkar inte kunna ta till sig av beslut, utan vill hitta egna lösningar. Hade varit förvånad om han inte överklagade.
Citera
2018-02-21, 23:51
  #164
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
Han kanske känner skuld? Ett barn har dött liksom och han verkar fatta innebörden av det, han mår nog jävligt dåligt, han gör sig inte idiot i alla fall genom att springa runt i grupper på FB och försöka rentvå sig, så jävla pinsamt så man ramlar omkull. Jag är väl för gammal eller nåt. Var det jag som befunnit mig i samma sits, att ett barn dog av de droger jag använt skulle jag också sitta kvar i häktet. Jag skulle skämmas så jävla hårt och skulden hade tagit knäcken på mig. Om jag som förälder använt droger, låtit de vara ens i närheten av mina barn skulle jag krypa under en sten och stanna där tills naturen hade sin gång. Om ett barn dött under mitt ansvar, av droger jag använt och haft i huset. Ja du fattar. Då satt jag varken här eller på FB och ojade mig i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Fuppis
Anledningen till att Dennis säkert inte överklagat, är nog för att han känner en viss skuld.
det är trots allt han som köpt hem drogerna.
Han verkar inte heller vara den sortens människa som "hör av sig till folk" inte ens om det är något som i längden kan gynna honom.
tänker då på hans barn, och hans sociala fobi mm.. Som han inte tordes söka hjälp för.
Klart han inte överklagar, det skulle strida mot hans tidigare beteenden.
Hade varit förvånad om han överklagade.

Att A däremot överklagar, säger sig självt. Han verkar inte kunna ta till sig av beslut, utan vill hitta egna lösningar. Hade varit förvånad om han inte överklagade.

Precis, tror också D känner skuld och faktiskt insett vad som hänt och hur jävla jävligt det faktiskt är.
A kommer aldrig göra det, han kommer fortsätta förneka, ljuga och skylla ifrån sig.
Citera
2018-02-22, 07:49
  #165
Medlem
Något inte jag kan förstå är hur i helvete mamman kan ställa upp för pappan efter dottern dött..
Tror hon att han är oskyldig till dotterns död?

Varför har hon blivit av med vårdnaden för deras andra två barn?
Citera
2018-02-22, 08:02
  #166
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Men flickan kräktes ju inte på eget initiativ. Han stoppade fingrar i halsen på henne och då kom det upp en sörja. Rättsläkaren skriver ju också att man kan framkalla att maginnehåll kommer upp genom manuellt tryck men att kroppen naturligtvis inte kan kräkas av sig själv.
Jag antar att det har med fysik att göra - en påse med innehåll och en tub med öppning i ena ändan - trycks påsen ihop trycks innehållet ut i tuben och genom öppningen även om allt är gjort av plast. Om du fattar liknelsen... 🙃

Pappan hade ju med barnen på varenda bild nästan, sedan flera år tillbaka. Han älskade dem säkert, även om han inte lyckades ta hand om dem och genom oaktsamhet och dumdristighet lyckades orsaka den enas död. Tycker faktiskt synd om honom. För jo, man kan älska sina barn och vilja dem väl även om man inte klarar uppgiften. Är övertygad om att han inte gjorde det med flit.

De skriver tryck och menar då naturligtvis tryck mot magen! Om man trycker hårt på magen torde det vara möjligt att få upp maginnehåll. Det är fysik.


Man kan INTE få en död kropp att kräkas genom att stoppa fingrar i halsen. En död människa är ju död?!? Det finns inga signaler från hjärnan till övriga kroppen som fungerar.

Ja, jag fattar liknelsen men du verkar inte ha rudimentära kunskaper grundat på det sätt du uttrycker dig. Läs på.
Citera
2018-02-22, 08:03
  #167
Medlem
.
Citera
2018-02-22, 08:04
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycktill
Något inte jag kan förstå är hur i helvete mamman kan ställa upp för pappan efter dottern dött..
Tror hon att han är oskyldig till dotterns död?

Varför har hon blivit av med vårdnaden för deras andra två barn?
Bra poäng där, men inte särskilt svårgissat? Som jag skrivit tidigare, måste hon va ta lika pundig hon. Annars borde hon reagerat långt innan den tragiska dagen. Vilken misär. Vilken jävla WT. Tragiskt att barn skall behöva växa upp så. Tyvärr faller val äpplen inte långt från träden och historier har en tendens att upprepa sig. Skönt att barnen slipper dessa loosers!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback