2018-02-22, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyMcNasty
Jag kanske är överoptimistisk, men jag får känslan att man jobbar med en helt annan inriktning numera, inte insnöat på att hitta ensam galning. Glädjande att man kunde läsa mellan raderna att han inte tror på CPs skuld.

Kanske blir det som han antyder, en berättelse som presenteras istället för ett åtal. Hoppas bara att utredningsmaterialet görs tillgängligt för granskning/forskning i samma veva. Men det kommer kanske ytterst vara ett politiskt beslut.

Det lilla vi vet vad de hållit på med är att de hållit flera förhör med DF och gjort kontroller med Musts arkiv. Vidare har de uppenbarligen inte köpt tidigare delar av tekniska slutsatser.

De håller förhör varje vecka vilket nog betyder att de hittat substansiella spår att dölja med största sannolikhet kopplade till wt observationer där uppgifter inhämtas från både svenska och utländska källor. Skillnad från förr då man kommunicerade gammal skir publikt.
Citera
2018-02-22, 08:54
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det lilla vi vet vad de hållit på med är att de hållit flera förhör med DF och gjort kontroller med Musts arkiv. Vidare har de uppenbarligen inte köpt tidigare delar av tekniska slutsatser.

De håller förhör varje vecka vilket nog betyder att de hittat substansiella spår att dölja med största sannolikhet kopplade till wt observationer där uppgifter inhämtas från både svenska och utländska källor. Skillnad från förr då man kommunicerade gammal skir publikt.
Jag är övertygad om att Krister Peterson skulle falla mycket tungt om han rubbade det status quo som hans föregångare har jobbat fram. Antingen gör han en Ölvebroare för att kunna avskriva all inblandning av organisationer knutna till svensk och utländsk förvaltning eller så gör han en Holmérare för att lura så många som möjligt så länge som möjligt.

Än är inte tiden inne för ett konsensus om mordet på Olof Palme.
Citera
2018-02-22, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke

Det är även så att de måste kolla upp saker för att utesluta.
Citera
2018-02-22, 09:40
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Tittar in på tråden ibland och det uppstår alltid en obehaglig känsla av att det fortfarande finns personer som känner till vad som egentligen hände mordnatten. Är övertygad om att ex Ingvar Karlsson och Lisbeth Palme känner till eller åtminstone vet betydligt mer än vad som framkommit. Sedan kan man aldrig bortse från Ölvebro med flera patetiska personer. Det slår också alltid att promenaden makarna Palme gjorde vid den tidpunkten är oerhört märklig i sig. Förmodligen är sanningen omöjlig att hantera och lite som ok nu vet vi men sen då!

Jag skriver under på misstankarna mot Ingvar Karlsson. Han var alldeles för kvick med att ta över styråran och visade inte några tecken på att misstänka statskupp. Han kanske var statskuppen har jag tänkt. Även påpekandet om Lisbeth tar jag till mej. Hon har agerat mycket underligt ända sen mordet.

Då har jag tänkt att antingen var det en intern socialdemokratisk historia eller poliskriminalitet. Turerna till det interna socialdemokratiska begravningståget gav syn för sägen. Ingen annan släpptes in i tåget och varför inte statsbegravning i stället? Hela världen undrade nog. "Det här sköter vi själva".

Visst finns det flera som vet vad som låg bakom mordet och vem som höll i skaftet när yxan gick. G W Persson är en sån person. Jag vet inte i vilket stadium av demens denne person har nått men nu vill han lägga ner utredningen. Fullt förståeligt vill han sopa poliskriminalitet och tillkortakommanden under mattan. Hans taffliga fiktiva försök att gestalta palmemordet har alltid gått ut på den ensamme gärningsmannen. Jag tror fullt och fast att det var en sammansvärjning. Justitieminister Anna Greta Lejon tillhörde dom som visste. "Om sanningen kryper fram kommer Sverige att skakas i sina grundvalar", sa hon. Så hon visste också.

Lägg inte ner utredningen. Låt den stå där som varnagel till dom som begick mordet. Låt den stå som ett manifest över poliskriminalitet och polisiära tillkortakommanden. Låt dom stå där med skammen i all evighet. Amen.
Senast redigerad av Starback 2018-02-22 kl. 09:46.
Citera
2018-02-22, 10:41
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyMcNasty
Jag kanske är överoptimistisk, men jag får känslan att man jobbar med en helt annan inriktning numera, inte insnöat på att hitta ensam galning. Glädjande att man kunde läsa mellan raderna att han inte tror på CPs skuld.

Kanske blir det som han antyder, en berättelse som presenteras istället för ett åtal. Hoppas bara att utredningsmaterialet görs tillgängligt för granskning/forskning i samma veva. Men det kommer kanske ytterst vara ett politiskt beslut.
Ja, han vet att CP är oskyldig, men han kan samtidigt inte åtala den som gjort det.
Citera
2018-02-22, 10:44
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Hur får du in Sverigedemokraterna i detta?? Har aldrig sett något engagemang från dom i MOP.
Slarvigt formulerat från min sida. Personer som vid tiden för MOP sympatiserade med DA, BSS och liknande och som idag sympatiserar med sd. Det var inte sd som parti jag menade.
Citera
2018-02-22, 11:07
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COYB
Lisbet var ju det starka bevis som band CP till mordet. Utan henne hade de aldrig kunnat väcka åtal. Att hennes vittnesmål förändrats kraftigt under åren från mordet till rättegången var dock inget åklagaren eller polisen hade några problem med. Men Lisbet ville trots detta inte ens vara med och fälla den hon är "säker" på sköt hennes make. Hon hotade ju in i det sista med att inte dyka upp och vittna i rättegången och ställde en massa krav på rätten för att till sist ställa upp. Om hon nu var så övertygad som hon säger om att det är mördaren hon ser i vittneskonfrontationen så borde hon ju själv vilja stå först i kön av vittnen för att få sin makes mördare dömd. Antingen ljuger hon eller så är hon helt dum i huvudet.

Har sagt det förrut och säger det bara för att jag inte tror LP med anhang läser detta. LP är inte det skarpaste verktyget i lådan. Ganska lågt IQ, trust me. Mycket av snurret kring henne handlar om detta. KAn inte hon hjälpa men det leder till sånt här.
Citera
2018-02-22, 11:07
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaosSomInkomst
Slarvigt formulerat från min sida. Personer som vid tiden för MOP sympatiserade med DA, BSS och liknande och som idag sympatiserar med sd. Det var inte sd som parti jag menade.
Demokratisk allians var den mest accepterade/framgångsrika extremhögerorganisationen på sjuttiotalet och drog till sig högerextremister från olika håll. Sannolikt var också DA, vid sidan av EAP och MUF, centrum för förföljelser av Olof Palme. Så t.ex. så samlades Åkes gubbar i samma lokaler som DA innan de gick ut för att spionera på OP och andra socialdemokrater. Och eftersom det finns personkopplingar mellan DA och BBS (som utgjorde grunden vid bildandet av SD) så lär inte sverigedemokrater vara oskyldigare än andra partiers medlemmar när det gäller MOP.

DA var framför allt pro-USA men var en urcell för den utveckling av högerextremism som skedde på 80-talet. Timbro var också pro-USA och blev en urcell för libertarianismen. Medan den socialdemokratiska modellen och Saltsjöbadsandan skrotades ungefär vid samma tid.

Nuförtiden kan svenska regeringar bara föra den inrikespolitik och den utrikespolitik som är godkänd av USA.
Senast redigerad av iesho 2018-02-22 kl. 11:10.
Citera
2018-02-22, 11:09
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Har sagt det förrut och säger det bara för att jag inte tror LP med anhang läser detta. LP är inte det skarpaste verktyget i lådan. Ganska lågt IQ, trust me. Mycket av snurret kring henne handlar om detta. KAn inte hon hjälpa men det leder till sånt här.
Men! Hon var där. Och du och jag är inte heller de skarpaste knivarna i lådan. Trust me!
Citera
2018-02-22, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Tittade på intervjun i aktuellt med Krister Peterson ikväll.
Uppfattade ni som jag att det kan bli en lösning på fallet(i någon form) och att mördaren är död.
Vem då?
(och då menar jag ej Christer Pettersson,)
Måste se om inslaget igen.

Minns att Leif GW Persson för några år sen påstod att han levde.När sa han det tro? Före 2013?
Dags att lista(döda) potentiella gärningsmän?

Do you have a working link to the interview with Krister Petersson on the show Actuellt?
I missed it - I would like to see it.
Citera
2018-02-22, 11:28
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Men! Hon var där. Och du och jag är inte heller de skarpaste knivarna i lådan. Trust me!

Hon var där och vi är inte skarpast, och jag börjar bli väldigt gammal ... och det är mycket jag inte kan, (är som alla märkt i tråden dyslektiskt) men jag har en superkraft som jag faktiskt testat och det är att jag kan skatta folks IQ väldigt fort och det stämmer sedan med tester som görs.
Har testat detta praktiskt genom mitt medlemskap i MENSA genom alla tester som görs där och det stämmer faktiskt. Har även testat det på andra sätt. Tog förr förgivet att alla människor hade förmågan skatta IQ hos folk med lägre IQ än dem själva men förstod sedan att det inte alls var så och detta var en egen begåvning som inte följde med IQ. Jag kan normalt inte skatta IQ hos folk med liknande IQ som mig själv eller högre.
Har övertygat mig själv genom åren i all min självgodhet iaf, mestadels är detta en mycket deprimerande och frustrerande gåva.

Lisbet låg vi MOP på en IQ runt 80 enligt mig.

Likadant med HH, en del av det som folk upplever som mysterium med honom är helt enkelt ganska lågt IQ (ca 85).
Citera
2018-02-22, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Hon var där och vi är inte skarpast, och jag börjar bli väldigt gammal ... och det är mycket jag inte kan, (är som alla märkt i tråden dyslektiskt) men jag har en superkraft som jag faktiskt testat och det är att jag kan skatta folks IQ väldigt fort och det stämmer sedan med tester som görs.
Har testat detta praktiskt genom mitt medlemskap i MENSA genom alla tester som görs där och det stämmer faktiskt. Har även testat det på andra sätt. Tog förr förgivet att alla människor hade förmågan skatta IQ hos folk med lägre IQ än dem själva men förstod sedan att det inte alls var så och detta var en egen begåvning som inte följde med IQ. Jag kan normalt inte skatta IQ hos folk med liknande IQ som mig själv eller högre.
Har övertygat mig själv genom åren i all min självgodhet iaf, mestadels är detta en mycket deprimerande och frustrerande gåva.

Lisbet låg vi MOP på en IQ runt 80 enligt mig.

Likadant med HH, en del av det som folk upplever som mysterium med honom är helt enkelt ganska lågt IQ (ca 85).

IQ tester har inget med klokhet att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in