Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Men! Hon var där. Och du och jag är inte heller de skarpaste knivarna i lådan. Trust me!
Hon var där och vi är inte skarpast, och jag börjar bli väldigt gammal ... och det är mycket jag inte kan, (är som alla märkt i tråden dyslektiskt) men jag har en superkraft som jag faktiskt testat och det är att jag kan skatta folks IQ väldigt fort och det stämmer sedan med tester som görs.
Har testat detta praktiskt genom mitt medlemskap i MENSA genom alla tester som görs där och det stämmer faktiskt. Har även testat det på andra sätt. Tog förr förgivet att alla människor hade förmågan skatta IQ hos folk med lägre IQ än dem själva men förstod sedan att det inte alls var så och detta var en egen begåvning som inte följde med IQ. Jag kan normalt inte skatta IQ hos folk med liknande IQ som mig själv eller högre.
Har övertygat mig själv genom åren i all min självgodhet iaf, mestadels är detta en mycket deprimerande och frustrerande gåva.
Lisbet låg vi MOP på en IQ runt 80 enligt mig.
Likadant med HH, en del av det som folk upplever som mysterium med honom är helt enkelt ganska lågt IQ (ca 85).