Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Inget citat, du ljög alltså.
Haha shit vilket barn du är. I en tredjedel av alla dina 15k inlägg så ber du dina meningsmotståndare att gå tillbaka och citera dig eftersom du har slut på argument.
Nedan är dina efterfrågade citat som bevisar din ståndpunkt och dina definitioner i frågan vilket leder till absurda slutsatser vilket jag bevisar i detta inlägg här:
(FB) Är amortering och sparande samma sak?
Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Sparande är att avstå från konsumtion, dvs att inte konsumera upp hela sin lön. Detta är ekonomernas syn på saken och allt annat leder till konstigheter. Om du avstår från konsumtion så är det alltså sparande oavsett om du stoppar in pengarna på ett sparkonto eller amorterar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
De säger alltså samma sak som jag säger, att den del av din lön du inte konsumerar är sparande, med andra ord, amortering är sparande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
sparande är den del av din inkomst som du inte har konsumerat upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Nej konsumtion är konsumtion, avbetalning av lån är däremot inte konsumtion.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Samtidigt är det rätt viktigt att förstå att amortering är ett sparande. Det är denna sortens låga kunskap om ekonomi som bidrar till att vissa hamnar hos lyxfällan, en del tror att amortering är konsumtion och då är det klart de inte amorterar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Konsumerar gör du förstås när du förbrukar en vara
Och min absoluta favorit:
Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Att du spar innebär alltså inte att du måste ha mer pengar efter att du har sparat.
"att man sparar innebär inte mer resurser efter man sparat" hahahhahahhahahhaa herreguuuuud
Byt avatar, här en fin vinkel på dig:
https://goo.gl/images/ZF7UBJ