Citat:
Ursprungligen postat av
efterforskaren
Den här tråden har jag följt till och från i några månader nu och flera gånger ställt mig frågan: hur orkar man diskutera och bråka om t ex en eventuell terrorists eventuella flygkunskaper?
Därför att det givetvis är helt absurt att hävda att samma ”terrorist” ska ha flugit en jättelik Boeing 757 den dagen och på det sätt ansvariga utredare påstår, om samme ”terrorist” inte ens kunde flyga en enmotorig liten Cessna veckorna innan.
Är det trivialt, menar du?
Citat:
Nej, ”first thing first, second thing never” som amerikanarna säger.
Det står var och en fritt att diskutera vad den vill inom ramarna för forumets regelverk. Vill du diskutera något annat så föreslår jag att du gör det istället för att försöka få andra att göra det åt dig.
Citat:
Det gläder mig alltså att man nu i alla fall är inne på det i mitt tycke mest väsentliga, nämligen byggnadernas totala kollaps, dvs sammanstörtningar i en hastighet som motsvarar fritt fall.
Ja, jag håller med dig om att WTC 7’s kollaps är den kanske viktigaste och tydligaste indikationen på att 9/11 var en false flag.
Citat:
WTC7 är särskilt intressant, eftersom
1. inget flyplan körde in i det
Men då säger ”skeptikern” att byggnaden trots allt blev bombarderad av bråte från WTC 1-2 och att bränderna i den ”ej bekämpades” (lol).
Citat:
2. det rasar ihop väldigt snyggt och prydligt – ett skolexempel på kontrollerad rivning (controlled demolation)
Och då säger ”skeptikerna” att det visst inte var ”snyggt och prydligt” och att bråte visst spreds lite utanför byggnadens perimeter.
Citat:
3. man vet när det ska falla ihop (brandmän springer och varnar folk)
Här säger samma ”skeptiker” att det var för att elden i byggnaden ”ej bekämpades” (lol) och att det ”knarrade och gnisslade om byggnaden” och att det var därför man trodde att den skulle kollapsa.
Citat:
4. Larry Silverstein har erkänt(!) att det revs kontrollerat(!!) (”...we decided to pull it...”) "Pull it" är ett vedertaget amerikanskt uttryck för just cd (controlled demolation). Se länk nedan.
”Skeptikerna” säger här att det betyder det inte alls, det betyder att man ska evakuera (pull) manskapet som inte bekämpar branden från byggnaden, trots att samma manskap evakuerades flera timmar tidigare.
Citat:
5. media har mörkat info om WTC7 (fråga dina vänner – vad vet de om Building 7?)
Här kommer trådens skeptiker kräva statistik och annat av dig och om du mot förmodan presenterar säkerställd sådan så kommer de kräva att du bevisar att underrapporteringen i varje enskilt fall var ett resultat av medveten mörkning från respektive medias sida.
Citat:
Och när vi inser att WTC7 rivits kontrollerat,
Ett barn inser det genom att titta på videorna av förloppet. I en ”skeptikers” universum så räcker givetvis inte det ens för att ens överväga möjligheten att så var fallet, än mindre att överväga behovet av en gängse forensisk undersökning av det sparade materialet för att se om så verkligen var fallet.
Här räcker det gott med magiska och heligt ”skeptiska” affirmationer.
Citat:
så är det också lätt att inse att alltihop är ett gigantiskt ”inside job”. Det tar veckor att förbereda en cd, det klarar ingen av på sju timmar.
https://www.youtube.com/watch?v=Wq-0JIR38V0
https://www.youtube.com/watch?v=t9NG0TI-Gxw
Instämmer och lycka till, med du vet vilka