2018-02-21, 14:45
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Det kanske är du personligen som inte tilltalar svenskorna. Jag har legat med en del backpackande svenskor i mina dagar och är själv svensk. Många svenskor är glada att träffa en landsman och glada svenskor blir ofta nakna svenskor.

Jag talar ju självklart av egen erfarenhet, men också från andras erfarenheter, detta är ju ett samtalsämne som man har fört med andra man har träffat på vägen, och många håller med mig att det stämmer.

Nu kanske du är riktigt snygg och har en tilltalande personlighet så det är väl självklart bra för dig Eller bara haft tur och varit på rätt ställe. Det är ju självklart att detta fenomen inte gäller ALLA, varken för killen eller tjejen, men överlag skulle jag fortfarande stå fast vid att det stämmer.
När jag tänker efter så har jag ju också haft sex med en (alltså 1) svensk tjej, vilket är kanske det minsta antalet per nation som jag har varit med.

Som sagt, 90% av de svenskar jag har träffat så håller de flesta med om att svenska tjejer är svåra att få som svensk själv. Hon kommer alltid att vara mer intresserad av dom andra killarna än dig nästan oavsett "vem" du är.
Senast redigerad av ReiseReise 2018-02-21 kl. 14:48.
Citera
2018-02-21, 15:05
Medlem
ReiseReises avatar
När jag läser tråden så verkar den ha spårat ut lite grann.

TS länkade en text som handlade om Australien. Då pratar vi alltså om en troligtvis ung tjej som nyss pluggat klart eller tar ett sabbatsår och bestämt sig för att resa runt, dessa var även de jag riktade min text emot. Dessa har ju självklart äventyr, upplevelse, nöje och sevärdheter som primära mål, men sex är såklart en liten stark bakomliggande tanke (se vad jag skrev innan). Jag har stött på dessa tjejer väldigt ofta.

Sedan finns det de som åker till dessa partyställe som tex Ibiza, Magaluf, Bali osv. Dessa är ute efter två saker: festa, dricka, knulla och inget annat... kanske sola på hotellet också. Folk som åker hit är också unga och har sexmani och orgier ibland som det absolut enda målet.

Sedan finns det "sexturismen". Nu pratar vi svenska kvinnor som är 40 eller 50+ som åker till tredje världen länder för att få sex och uppmärksamhet av unga killar. Gambia och Jamaica är typexempel där svenska kvinnor frodas för att få uppleva den sexmani man missade som ung eller får vara med en sista ung pojke innan man blivit för gammal. Dessa kan ju vi dock jämföra med Svenska män som drar till Thailand för att hitta unga flickor.
Citera
2018-02-21, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadinside239
Luder betyder även lättfotad och slyna. *mic drop*
Nja, för de som har den subjektiva åsikten att det är negativt att vara lättfotad så betyder det samma sak, ja.
Citera
2018-02-21, 16:46
Medlem
I 20-årsåldern reser svenska kvinnor till USA, Australien, Storbritannien eller något annat klichéartat engelskspråkigt land, vilket i grunden beror på att de utöver svenska bara kan tala engelska, där de jobbar med något tramsigt lågstatusjobb som t.ex. barbiträde eller au pair.

Det är klart att de i denna miljö känner sig vilsna och att män i omgivningen utnyttjar detta, knullar och dumpar den svenska 5:an-6:an som i nästa steg, i en patetisk form av förbittring, loggar in på Familjeliv, av alla forum, och skriver om hur manlig den anglosaxiske mannen är, hur bra hon har det i Australien och att hon aldrig mer kommer att vara med en svensk man. Lite som hur utblottade emigranter på 1800-talet skrev hem till Sverige om hur det var guld och gröna skogar i USA samtidigt som de svalt ihjäl i det nya landet.

Ja, tråden på Familjeliv är helt enkelt en ny form av "Amerikabrev". Fattiga, dåligt utbildade, obildade troligtvis mediokert begåvade svenskar har alltid skrivit hem till det gamla landet, för att berätta om hur allt är bättre i det nya landet och hur framgångsrika de har blivit. Inget nytt. En gammal företeelse.
Senast redigerad av Psychophant 2018-02-21 kl. 16:49.
Citera
2018-02-21, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
I de flesta civiliserade västerländska samhällen blir kvinnor mer och mer jämställda. Likaså sexuellt. Ju mer modernt och tekniskt samhället blir desto mer gynnas kvinnan.
Givetvis är kvinnans position hotad utav mannens styrka. Dock så kommer vi kanske i framtiden ha en personlig robot som försvarar oss. Kvinnor börjar också mer och mer hålla samman och vi är inte lika splittrade.
Jag tror även att kvinnor kommer börja välja mindre aggressiva män eftersom behovet utav försvar minskar när tekniken ökar. Detta gör att med tiden kommer män bli mindre och mindre aggressiva.
Aggressivitet hör inte hemma i sofistikerade samhällen.
Snart är ni babianhjärnor ett minne blott... fram tills dess fortsätter vi kvinnor såklart att knulla runt. Dock ser vi till att skydda oss tills vi träffar den rätte. Vi vill ju ha bästa möjliga partner.

Ni kan enbart göra det för att era män tillåter det, så var tacksamma istället för att smäda.

Du gav själv svaret...fysisk styrka. Du skulle inte våga, ifall du visste att manliga familjemedlemmar och släktingar skulle orsaka dig konsekvenser...såvida du inte är självsvådlig. Du glömmer att även Sverige hade förödande straff förr för sex innan eller utanför giftermål.

Kyss fötterna på ditt folks män istället, för utan deras fromma gunst kan du inte knulla runt.
Senast redigerad av FakYuToo 2018-02-21 kl. 17:52.
Citera
2018-02-21, 17:51
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakYuToo
Ni kan enbart göra det för att era män tillåter det, så var tacksamma istället för att smäda.

Du gav själv svaret...fysisk styrka. Du skulle inte våga, ifall du visste att manliga familjemedlemmar och släktingar skulle orsaka dig konsekvenser...såvida du inte är självsvådlig. Du glömmer att även Sverige hade förödande straff förr för sex innan eller utanför giftermål.

Kyss fötterna på ditt folks män istället, för utan deras fromma gunst kan du inte knulla runt,
Vilken stenåldersgrotta har du precis kommit ur?

Nåja, både tjejer och killar som reser ligger runt. Killar är lätt värre...
Så sluta gnälla nu..
Citera
2018-02-21, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Vilken stenåldersgrotta har du precis kommit ur?

Nåja, både tjejer och killar som reser ligger runt. Killar är lätt värre...
Så sluta gnälla nu..

Stenålder? Haha!

Som jag skrev...era män tillåter..inte du.

PS! Det finns uppenbarligen de kvinnor som fritt utnyttjar deras TILLÅTNA knullfrihet. Som ex. den svenska tjejen som tog bilder på alla kukar hon fått i sig tills hon var 20 år.....1000 kukar. Heeeeeh!
Senast redigerad av FakYuToo 2018-02-21 kl. 17:57.
Citera
2018-02-21, 18:27
Medlem
Mooons avatar
Det som skrivs är alltid sant - eller?

När jag läser på familjeliv känner jag igen skribenter från Flashback. Samma frågeställningar, samma anklagelser, samma gnäll som leder fram till att kvinnor är sexgalningar som knullar allt som rör sig - utom - de snälla killarna förstås. Så det är mycket troligt att personen som skrev inlägget du visar är ett troll, precis som många skribenter här på Fb gör bara för att bevisa sin poäng. De ljuger helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av E.Eriksson
På siten Familjeliv beskriver en ung svenska sin tillvaro som turist i Australien?

https://www.familjeliv.se/forum/thread/78483963-min-resa-handlar-mest-om-killar-och-sex/7

I en kommentar får hon rådet att aldrig berätta om sitt beteende för sin framtida svenska partner och svarar då så här:

Hur utbrett är detta slampiga beteende bland svenska kvinnor? Hur ska man som svensk man uppfostra sin dotter så att hon inte blir en frivillig prostituerad som knullar runt utan att ta betalt?
Citera
2018-02-21, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Det som skrivs är alltid sant - eller?

När jag läser på familjeliv känner jag igen skribenter från Flashback. Samma frågeställningar, samma anklagelser, samma gnäll som leder fram till att kvinnor är sexgalningar som knullar allt som rör sig - utom - de snälla killarna förstås. Så det är mycket troligt att personen som skrev inlägget du visar är ett troll, precis som många skribenter här på Fb gör bara för att bevisa sin poäng. De ljuger helt enkelt.

Jag känner många tjejer som kommit upp i de siffrorna på kortare eller längre resor utomlands. Australien är man ofta i längre period så antar att det där är några månader i allafall. Jag kan också känna igen mig i vad tjejen skriver: Att man - om man nu är i ett land där man tycker männen är mycket mer attraktiva än hemma och man som svensk tjej har väldigt lätt att få ligga - lägger lite för mycket tid på sex.

Som så många andra skrivit: sexturism är det inte eftersom syftet med resan inte var att ha sex, och det inte finns någon maktobalans mellan parterna. Slampigt är det, och det är ju skoj för henne att hon får ligga och festa lite innan hon måste bli seriös och gå in i ekorrhjulet.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in