2018-02-21, 12:04
Medlem
poxers avatar
Som tur är dokumenteras allt med bilder på internet så man kan undvika dessa i framtiden om man skulle vilja det.
Citera
2018-02-21, 12:06
Medlem
Gabriel2017s avatar
Många är sexturister av kvinnorna om chans och tillfälle ges. När charterturismen började, kom också sexturisterna, även kvinnorna som åkte på tjejresa tillsammans gifta eller ogifta. Spanien var väl första målet. Alla vill de ha en Semester Fernando. Endel tog med sig dem till Sverige, men deras relation tog ofta snart slut.
Citera
2018-02-21, 12:12
Medlem
Drinkycrows avatar
Att vara utomlands innebär ju inte att man slutar vara en sexuell varelse. Inte heller så lätt att ligga runt på hemmaplan utan att få skit för det, dessutom sämre utbud såklart än om man reser runt.

23 sexpartners på ett år är rätt mycket, men inget extremt om man är ute och super varje helg och drar krogragg. Att kalla henne sexturist tycker jag är överdrivet.

Jag hade gärna haft 23 nya sexpartners om året här i Spanien(eller när jag varit i sverige för den delen) men är ju inte lika enkelt för killar helt enkelt.

Som snygg tjej så skenar nog siffrorna iväg lite men vad spelar det för roll, eftersom hon inte åkte dit med syftet att knulla runt så tycker jag verkligen inte man kan tala om sexturism.

Sexturism för mig är också för mig förknippad med prostitution eller åtminstone en ekonomisk olikhet som gör det väldigt enkelt. Australiensare är ju inte märkbart ekonomiskt olika oss så det spelar ju knappt in. Men det kanske bara är mina egna associationer till ordet sexturism.

Men ja visst fan har kvinnor mer sex om de reser runt när de är singlar än om de bor Hedemora och jobbar 8 timmar om dagen, det säger väl sig självt.
Citera
2018-02-21, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Alltså, ingen av mina vänner har varit otrogna.
Kanske nån gång när de var yngre men då hade man ju inga seriösa förhållanden.

Har ni blivit utsatta i unga år gör otrohet så kan jag meddela att det har de flesta.
Både tjejer och killar är rätt respektlösa i yngre år.
Sen växer man upp... en del av livet.
Först säger du ingen, sen några och sist nästan alla. Allt ursäktas med att förhållandet inte var seriöst, som om det är en ursäkt. Sedan så menar du att tjejen håller sig till en när hon växt upp. När då, när de hamnat i klimakteriet eller?

Att kvinnor oftare bryter förhållande och äktenskap är ingen nyhet. Genomsnittlängden på ett äktenskap är 7 år i Sverige. Den vanligast ursäkten ifrån en tjej vid otrohet är att det bara hände. Men det hade inte hänt om hon inte utsatt sig för det. Som sagt ränderna går inte ur!
Citera
2018-02-21, 12:25
Medlem
empoisonnes avatar
Sexturism innebär att man reser utomlands i syfte att köpa tillfälliga sexuella tjänster. En del svenska kvinnor gör det. En del svenska män gör det.

Och en del svenskar, könet oaktat, reser på semester eller bor utomlands och har sex med människor de träffar.

Inget nytt under solen här inte.
Citera
2018-02-21, 12:27
Medlem
här i sverige är det rätt stelt och folk är rätt måna om att vara så hemlighets fulla som möjligt så när dom är i unga dar och lever i sverige så blir det inga sex fester och orgier o sådant så när dom är utomlands så testar dom järnet,,,,,

även killar åker utomlands för att parta och göka
Citera
2018-02-21, 12:28
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Jag har rest och backpackat oerhört mycket (flera år), jag kan tala om för er såhär:

Ja, de flesta svenska tjejer tycker väldigt mycket om att ha sex när de är ute och reser. Svenska tjejer har faktiskt lite av ett rykte att vara lätta att få. Många svenska tjejer upplever att det är oerhört frigörande att inte behöva ta hänsyn till sin omgivning som man måste göra hemma. Att det som händer här stannar här och de man träffar kommer man inte att träffa igen. Många svenska tjejer har mycket hämningar som de gärna skulle vilja släppa loss om de bara kunde.

Sedan tycker många svenska tjejer killar från annat håll är spännande. Jag kan säga såhär till er att inte en enda svensk kille får ligga med en svensk tjej. Om du och hon och sedan en annan kille från tex Argentina, Kanada, Grekland, Australien eller Frankrike osv delar rum, så kommer hon med 99,9% chans att inte vara ett dugg intresserad av dig utan istället vilja ha denna andra kille.

Så om någon här på forumet tror att du kommer få ligga med en kåt backpackande svensk tjej så har du jävligt fel Flera är av resande har lärt mig detta.

Det kanske är du personligen som inte tilltalar svenskorna. Jag har legat med en del backpackande svenskor i mina dagar och är själv svensk. Många svenskor är glada att träffa en landsman och glada svenskor blir ofta nakna svenskor.
Citera
2018-02-21, 12:32
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Först säger du ingen, sen några och sist nästan alla. Allt ursäktas med att förhållandet inte var seriöst, som om det är en ursäkt. Sedan så menar du att tjejen håller sig till en när hon växt upp. När då, när de hamnat i klimakteriet eller?

Att kvinnor oftare bryter förhållande och äktenskap är ingen nyhet. Genomsnittlängden på ett äktenskap är 7 år i Sverige. Den vanligast ursäkten ifrån en tjej vid otrohet är att det bara hände. Men det hade inte hänt om hon inte utsatt sig för det. Som sagt ränderna går inte ur!
Men du, män är MINST lika otrogna.
Kvinnor drar sig längre för att göra slut. Oftast har hon då försökt med allt för att få det att funka. Tills en dag då hon får nog.
Citera
2018-02-21, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Men du, män är MINST lika otrogna.
Kvinnor drar sig längre för att göra slut. Oftast har hon då försökt med allt för att få det att funka. Tills en dag då hon får nog.

Anledningen till varför de drar ut på det är för att de inte hunnit hitta en ersättare. Så vet inte riktigt om det är så nobelt av dem. Du försöker helgonförklara kvinnor men det går inte så bra, vi bara återkommer till fakta, dvs att de är narcissistiska luder.
Citera
2018-02-21, 12:36
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Att vistårinteut häxorna åker till Gambia är väl dokumenterat, ganska äckligt.
Citera
2018-02-21, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadinside239
Du hävdar alltså att kvinnor inte ligger omkring på medelhavsöar? Är du seriös?

Vem bryr sig om det är gammaldags att kalla kvinnor luder för att de ligger runt? Jag kallar dem för vad de är, sedan om det är gammaldags eller inte säger väl en del om vilket skevt samhällsklimat vi lever i där vi inte kan kalla saker för vad de är.

Du vet lika väl som jag att du saknar klass, du är ett vanligt luder helt enkelt som inte kommer att attrahera en bättre man. Ha så kul med dina katter, dildos och chai te.
Jag är helt seriös. Du har nog sett för många dokusåpor eller nåt som gett dig den där illusionen om kvinnor.

Luder betyder prostituerad, alltså att man tar betalt för sex.

Jag är förövrigt en man.
Citera
2018-02-21, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Jag är helt seriös. Du har nog sett för många dokusåpor eller nåt som gett dig den där illusionen om kvinnor.

Luder betyder prostituerad, alltså att man tar betalt för sex.

Jag är förövrigt en man.

Luder betyder även lättfotad och slyna. *mic drop*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in