2018-02-21, 10:30
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Jag kan bara prata för mig själv, men när jag var singel och ute mycket så var det mer regel än undantag att man hörde av sig till nån efter man varit ute.

De flesta singlar har någon som de träffar, och oftast någon de ringer vid sånna sammanhang när man är full och kåt, eller bara vill ha sovsällskap.

Jag står fast vid att det är den snubben som hon för tillfället träffar (inte nån i taxi) som är mördaren.

Gärningsmannen är den hon träffar vid sådana tillfällen.
Motivet är svartsjuka.
Tillvägagångssättet är strypning.

Om det är en svartsjuk ex-pojkvän så kan din teori stämma. Han är förbannad över att hon inte valde att träffa honom på alla-hjärtans dag, och vet att hon kommer att komma hem förr eller senare, så han väntar på henne vid bostaden. När hon kommer så konfronterar han henne och säger att han vill prata och frågar om han får följa med upp. Hon säger nej, men går med på att ta en promenad och prata en stund. Han är först vänlig men blir sedan våldsam.
Citera
2018-02-21, 10:32
Medlem
Citat:
Nu är det lite svårt att hålla isär vad som är fakta och inte, men att hon skulle ringt upp eller smsat någon att hon känner sig förföljd och är vid skogen låter väldigt konstigt.

Varför skulle hon göra det utan att förklara vart hon skulle? "Hej jag är ute och går i ett helt dött område mitt i natten och känner mig förföljd" - it makes no sense.

Det gick spekulationer om att hon uppgav plats också. Typ ”mötesplats.”

Jag håller helt med dig. Det som är ännu märkligare är att personen hon kontaktade inte ens larmade polis eller såg till att hon kom hem välbehållen? Även fast det spekuleras om att han åkte ut och ”letade” efter henne på platsen hon uppgett? När han inte hittade tänkte han ”bra” och gick hem och sov, varpå polis kontaktas två dagar senare och hon hittades mördad i en dunge.

Nä, jag får snarare känslan av att han är inblandad och bara gav sig själv ett alibi om nån nu såg honom i skogen vid den tiden.
Citera
2018-02-21, 10:37
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Om det är en svartsjuk ex-pojkvän så kan din teori stämma. Han är förbannad över att hon inte valde att träffa honom på alla-hjärtans dag, och vet att hon kommer att komma hem förr eller senare, så han väntar på henne vid bostaden. När hon kommer så konfronterar han henne och säger att han vill prata och frågar om han får följa med upp. Hon säger nej, men går med på att ta en promenad och prata en stund. Han är först vänlig men blir sedan våldsam.

Hmm, hur får du det till att han/de väntar vid hennes bostad? Hon hittas långt ifrån hennes bostad om man kollar på kartan. Det är iofs. möjligt att de tagit en promenad tillsammans, men det känns väl som att man efter en krognatt hellre skulle vilja gå in och lägga sig och prata.

Har iofs. varit med om en situation när jag själv kom hem efter en natt på stan tillsammans med en tjej jag träffade då och hon ballade ur och vägrade lämna min lägenhet och det blev väldigt hetsigt med bråk, skrik och lite fysisk konfrontation där hon med våld försökte ta min telefon när jag försökte ringa polisen. Enda sättet att få ut henne ur min lägenhet var att övertala henne att vi går på en promenad, väl ute en bit från där jag bor tog jag löpet och joggade hem för att låsa lägenheten. Hon kom sen tillbaka och dunkade på min dörr och skrek som en galning.
Citera
2018-02-21, 10:41
Medlem
Etrades avatar
Det är så vansinnigt många olika möjliga gärningsmän här så man blir ju snurrig.

"Samtalet" till exet om att hon är förföljd är knepigt, om det nu ens har existerat?
Hon säger att hon känner sig förföljd, hade det varit taxi-kompisen (väninnans dejt) eller taxichauffören så hade hon troligtvis känt igen klädsel, frisyr, gångstil eller andra detaljer. För det bör inte varit totalt mörker när hon såg att hon va förföljd.

Det som talar för att förföljaren kan vara mördaren är att fyndplats och mordplats är densamma (ungefär) är att strax efter sista huset upphör ljuset från trädgårdens båda lampor. Där är det totalt mörker tills man tar sig ur dungen (ca 30 meter kanske). Om det nu va där igenom hon tänkte gå.
Det skulle också kunna förklara att mobilen upphittas precis vid MO för det känns rimligt att tro att hon gick med telefonen i handen för att ha den snabbt till hands. Hon kanske till och med hade exet i luren när överfallet skedde? J svarar inte på hans frågor och han lägger på efter ett antal sekunder och åker iväg för att leta. Alternativt mobilen laddar ur i kylan, den lär ju inte ha laddats upp under hela dagen då det va andra aktiviteter på menyn.

Mobilen slocknar och i det totala mörkret är det nästan omöjligt för GM att hitta den, och han riskerar troligtvis inte att ta upp sin egna mobil och lysa för att hitta den. Det skulle kunna avslöja honom om någon är i närheten. Ficklampan från en mobil kan synas från väldigt långt håll.
GM tar det säkra före det osäkra och beger sig snabbt där ifrån istället.

Detta känner jag kan vara en möjlig teori. Dock tror jag INTE väninnans dejt eller taxichauffören är GM. Definitivt inte väninnans dejt i alla fall, hans intresse ligger med största sannolikhet hos väninnan och har va troligtvis ganska nöjd med en trevlig kväll och ville bara hem, nöjd och glad.

Men vem som är GM om nu förföljaren begick brotten är frågan...
Men som det verkar så kunde inte J avgöra vem förföljaren va så troligtvis ingen hon sett tidigare under kvällen.
Citera
2018-02-21, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jenna93
Vet man om geff är ute än?

Kollat upp hennes adress och sedan bestämt sig för att ta hennes liv, hon hoppar av taxin, ser phan och började gå åt motsatt håll, han kom efter och när han såg sin chans tog han den.

Finns de någon karta på hennes hem och platsen där hon hittades?

Testa att ring honom...

https://personer.eniro.se/p/geoffrey...offrey+hellman
Citera
2018-02-21, 10:47
Medlem
Flus avatar
Citat:
Nu är det lite svårt att hålla isär vad som är fakta och inte, men att hon skulle ringt upp eller smsat någon att hon känner sig förföljd och är vid skogen låter väldigt konstigt.

Varför skulle hon göra det utan att förklara vart hon skulle? "Hej jag är ute och går i ett helt dött område mitt i natten och känner mig förföljd" - it makes no sense.

Nu är det väl inte utrett om någon ringde eller sms:ade, men om ett sms har skickats från offrets telefon skulle det kunna vara mördaren som skickade det för att förvirra polisen. Det har hänt förr.
Citera
2018-02-21, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Nu är det väl inte utrett om någon ringde eller sms:ade, men om ett sms har skickats från offrets telefon skulle det kunna vara mördaren som skickade det för att förvirra polisen. Det har hänt förr.

Och mobilen pejlas vid tennishallen vid sista tillfället & hon hittas 1km längre bort. Mobilen fick dom igång direkt när hon hittas. Alltså stängde någon av telefonen efter sms/samtal.
Citera
2018-02-21, 10:58
Medlem
Jag vill tipsa samtliga om ett ”fynd” jag gjorde gällande inblandades bostäder.

En av filurerna står skriven på en helt annan adress på hitta.se i jämförelse med lexbase.

Han bor alltså garanterat mycket närmare Bo vad gäller bostaden som står på lexbase.

Jag kan vara helt ute och cykla nu men tycker detta är väldigt... intressant.
Citera
2018-02-21, 11:01
Medlem
Ingen ny info från polisen:

https://polisen.se/Sodermanland/Aktu...ng-Eskilstuna/
Citera
2018-02-21, 11:01
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite

En av filurerna står skriven på en helt annan adress på hitta.se i jämförelse med lexbase.

Han bor alltså garanterat mycket närmare Bo vad gäller bostaden som står på lexbase.

Det finns väldigt många inblandade. Är det nån i taxin du menar?
Citera
2018-02-21, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite

Vad är de för Adress?
Citera
2018-02-21, 11:08
Medlem
I tidigare kommentarer är det någon som skriver att han/hon vet vem gärningsmannen är, vem är det?

Jag som tjej vill gärna veta vem man ska undvika om de mot förmodan är någon jag känner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in