2018-02-21, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Testa att ring honom...

https://personer.eniro.se/p/geoffrey...offrey+hellman

Han har förmodligen bytt nummer.
Citera
2018-02-21, 11:15
Medlem
I en taxi berättar man alltid till föraren var man ska, och säkert många, ger en liten enkel vägbeskrivning om vart man ska.

Alltså kan medpassageraren (väninnans vän) avgöra om Johanna går åt fel eller rätt riktning oavsett om dom känner varandra väl eller inte alls. Förutsatt att dom båda känner till trakterna.
Citera
2018-02-21, 11:20
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Det är så vansinnigt många olika möjliga gärningsmän här så man blir ju snurrig.

"Samtalet" till exet om att hon är förföljd är knepigt, om det nu ens har existerat?
Hon säger att hon känner sig förföljd, hade det varit taxi-kompisen (väninnans dejt) eller taxichauffören så hade hon troligtvis känt igen klädsel, frisyr, gångstil eller andra detaljer. För det bör inte varit totalt mörker när hon såg att hon va förföljd.

Det som talar för att förföljaren kan vara mördaren är att fyndplats och mordplats är densamma (ungefär) är att strax efter sista huset upphör ljuset från trädgårdens båda lampor. Där är det totalt mörker tills man tar sig ur dungen (ca 30 meter kanske). Om det nu va där igenom hon tänkte gå.
Det skulle också kunna förklara att mobilen upphittas precis vid MO för det känns rimligt att tro att hon gick med telefonen i handen för att ha den snabbt till hands. Hon kanske till och med hade exet i luren när överfallet skedde? J svarar inte på hans frågor och han lägger på efter ett antal sekunder och åker iväg för att leta. Alternativt mobilen laddar ur i kylan, den lär ju inte ha laddats upp under hela dagen då det va andra aktiviteter på menyn.

Mobilen slocknar och i det totala mörkret är det nästan omöjligt för GM att hitta den, och han riskerar troligtvis inte att ta upp sin egna mobil och lysa för att hitta den. Det skulle kunna avslöja honom om någon är i närheten. Ficklampan från en mobil kan synas från väldigt långt håll.
GM tar det säkra före det osäkra och beger sig snabbt där ifrån istället.

Detta känner jag kan vara en möjlig teori. Dock tror jag INTE väninnans dejt eller taxichauffören är GM. Definitivt inte väninnans dejt i alla fall, hans intresse ligger med största sannolikhet hos väninnan och har va troligtvis ganska nöjd med en trevlig kväll och ville bara hem, nöjd och glad.

Men vem som är GM om nu förföljaren begick brotten är frågan...
Men som det verkar så kunde inte J avgöra vem förföljaren va så troligtvis ingen hon sett tidigare under kvällen.

Precis som jag skrev. Personen hon delade taxi med är inget hot för henne och hon skulle aldrig känna sig förföljd av en person hon hängt med hela kvällen. SÅ länge dom inte börjat tjafsa och bråka i bilen varav taxin släpper av båda. Men hade det varit fallet så hade det nog varit löst nu. Chauffören kontaktar polisen och säger att BOs vän jiddrade som fan med henne 1 timma innan hon dog..
Citera
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
I en taxi berättar man alltid till föraren var man ska, och säkert många, ger en liten enkel vägbeskrivning om vart man ska.

Alltså kan medpassageraren (väninnans vän) avgöra om Johanna går åt fel eller rätt riktning oavsett om dom känner varandra väl eller inte alls. Förutsatt att dom båda känner till trakterna.

Finns Uber eller Heetch i Eskilstuna?
Citera
Medlem
Btw

Har familjen gjort några uttalanden?
Och vänners uttalanden, är det på Facebook? Offentligt? Finns det länkar?
Citera
2018-02-21, 11:23
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten

Det har redan framkommit vilket taxibolag de åkte med. Självklart finns inte varken Uber eller Heetch i Eskilstuna.
Citera
2018-02-21, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten

Jag vet inte hur pass det andvänds.. oftast åker man väl taxi på det klassiska sättet? Själv eller med sitt sällskap utan att släppa på fler under färden. Om det är så jag har förstått att det går till. jag tycker det verkar som att mordet är lite planlagt. Iallafall brott som spårat ur. Iallafall en planerad träff som spårat ur.
Citera
2018-02-21, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det finns väldigt många inblandade. Är det nån i taxin du menar?

Citat:
Ursprungligen postat av Saft54
Vad är de för Adress?

BO: Uttermarksgatan 54

MK
hitta.se; Måstavägen 21A
Lexbase; Svengrensgatan 36
Citera
2018-02-21, 11:35
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite

MK
hitta.se; Måstavägen 21A

Kan du först och främst förklara varför du hakat upp dig på MK? Ge oss en motivation till att han ens ska betraktas som misstänkt. Han är endast en bekant (en av hennes kompisars kompis) och har ingen direkt koppling till henne. Han är dessutom småbarnsfar och har såvitt jag vet aldrig haft något emot henne, eller varit känslomässigt involverad i henne.
Varför skulle han få för sig att ta hennes liv?
Senast redigerad av RobertoSaviano 2018-02-21 kl. 11:38.
Citera
2018-02-21, 11:36
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det har redan framkommit vilket taxibolag de åkte med. Självklart finns inte varken Uber eller Heetch i Eskilstuna.

Jag vet att de åkte med Trend Taxi men vissa här pratar om svarttaxi osv som om det inte är bekräftat, där jag undrade.

Använder sig TrendTaxi av en app? eller måste man ringa/vinka en taxi för att åka?
Citera
2018-02-21, 11:38
Medlem
Citat:

MK
hitta.se; Måstavägen 21A

Ingen av gatorna ligger i närheten av Johannas.
Finns de några andra busar som bor på Uttermarksgatan eller närliggande gata?
Citera
2018-02-21, 11:39
Medlem
sandyhells avatar
Citat:

MK
hitta.se; Måstavägen 21A

Är MK en av dejterna eller ett ex?
Citera