Citat:
Ursprungligen postat av
Jenna93
Polisen borde ta kontakt med människor som kände mannen som våldtagit henne.
Jag vet av säkra källor att 2 av hans vänner hatade henne efter hon anmält han.
Det är en rimlig huvudteori och något jag också sagt. Negern som våldtog henne hatar henne och det gör hans kompisar också. Blattars hämndbegär går aldrig över. Anledningen till att de väntat så länge med att döda henne efter att våldtäktsnegern åkte i fängelse, kan då vara att de förmodligen tror att polisen inte kommer att sätta mordet i samband med våldtäkten, eftersom att det gått så "lång" tid.
Om ovan teori stämmer så har Johanna inte blivit våldtagen nu i samband med mordet. En annan sak som kan styrka att det är hans kompisar är att hennes mobil ligger kvar. Detta tyder på att det inte finns någon info. i den för Polisen att jobba med som har samband med mordet. I så fall hade GM tagit med mobilen.
Det som jag dock tycker motsäger teorin att det är hans kompisar, är valet av dag och tidpunkt. Varför vänta kl. 01.30 på natten? Hur visste de att hon skulle komma hem öht? I så fall har de sett henne tidigare på kvällen och bestämt sig för att vänta ut henne. Men det blir ju också lite konstigt, för de kan ju inte veta om hon ska sova hos någon kille eller kompis. Vad jag menar är att det skulle finnas andra tillfällen som vore bättre och enklare om de vill förfölja och döda henne, om det vore våldtäktsnegerns kompisar.