2018-02-21, 09:54
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenna93
Polisen borde ta kontakt med människor som kände mannen som våldtagit henne.

Jag vet av säkra källor att 2 av hans vänner hatade henne efter hon anmält han.
Jag är övertygad om att de gör det. Men inte lika övertygad om att de är inblandade. Tror mer på bråk med någon annan som gick snett och att hon "råkade dö". Någon har panik just nu.
Citera
2018-02-21, 10:01
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Polisen borde ta kontakt med människor som kände mannen som våldtagit henne.

Jag vet av säkra källor att 2 av hans vänner hatade henne efter hon anmält han.

Det är en rimlig huvudteori och något jag också sagt. Negern som våldtog henne hatar henne och det gör hans kompisar också. Blattars hämndbegär går aldrig över. Anledningen till att de väntat så länge med att döda henne efter att våldtäktsnegern åkte i fängelse, kan då vara att de förmodligen tror att polisen inte kommer att sätta mordet i samband med våldtäkten, eftersom att det gått så "lång" tid.

Om ovan teori stämmer så har Johanna inte blivit våldtagen nu i samband med mordet. En annan sak som kan styrka att det är hans kompisar är att hennes mobil ligger kvar. Detta tyder på att det inte finns någon info. i den för Polisen att jobba med som har samband med mordet. I så fall hade GM tagit med mobilen.

Det som jag dock tycker motsäger teorin att det är hans kompisar, är valet av dag och tidpunkt. Varför vänta kl. 01.30 på natten? Hur visste de att hon skulle komma hem öht? I så fall har de sett henne tidigare på kvällen och bestämt sig för att vänta ut henne. Men det blir ju också lite konstigt, för de kan ju inte veta om hon ska sova hos någon kille eller kompis. Vad jag menar är att det skulle finnas andra tillfällen som vore bättre och enklare om de vill förfölja och döda henne, om det vore våldtäktsnegerns kompisar.
Citera
2018-02-21, 10:03
Medlem
Honan6s avatar
Som sagt tidigare, så kommer mobilen sannolikt ge en del svar om varför hon befann sig i området.

Om det finns en känd drogproblematik hos Johanna, tyder det på att hon bestämmer sig för att festa vidare eftersom hon är barnledig. Då kan scenariot vara så att hon kontaktat någon och bestämmer ett möte i området. Vad som sen händer kan spår i och på hennes kropp berätta delvis genom obduktionssvar.

Finner man att hon inte kan ha legat på platsen sen tiden runt sista kända kontakten, så har hon befunnit sig någon annanstans levande eller död.

Finner man tydliga bevis för mord, så går en mördare lös.
Citera
2018-02-21, 10:04
Medlem
RobertoSavianos avatar
Nu är det lite svårt att hålla isär vad som är fakta och inte, men att hon skulle ringt upp eller smsat någon att hon känner sig förföljd och är vid skogen låter väldigt konstigt.

Varför skulle hon göra det utan att förklara vart hon skulle? "Hej jag är ute och går i ett helt dött område mitt i natten och känner mig förföljd" - it makes no sense.
Citera
2018-02-21, 10:06
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Ok nu spekuleras det vilt i alla riktningar

Men Vi kan med STÖRSTA sannolikhet utgå ifrån att Johanna blev upplockad av någon i en bil efter att hon hade lämnat taxin, någon som hon kände sedan tidigare

Platsen där hon hittades - dumpats från bil
Sms:at - från en bil, när situationen började göra att hon kände sig orolig
Hade med sig en stor väska - inget man promenerar omkring med
Väder, tidpunkt, klädsel - inte sannolikt att man frivilligt promenerar omkring i

Någonting hände antagligen i bilen, någonstans i samma område som hon hittades

I en sån extremt stressad situation, att man har tagit livet av någon så kör man mot närmsta skogsområde för att slänga av kroppen, man vill INTE köra omkring med kroppen och leta ett bra ställe att dumpa kroppen

Polisen uppgav till media häromdagen att man hade pratat med nästan alla som man ville få tag på, det tyder sannolikt på att det finns en person som man anser intressant men man inte lyckats få tag på ännu.

Antagligen därför även mediatystnad och svalt intresse för andra spår, som t.ex för killen som åkte med henne i taxin

Dom vet antagligen vad som har hänt och vem som har gjort det... dom vet bara inte vart han är just nu... men dom letar för fullt

MEN han har fått flera dagars försprång och befinner sig troligtvis inte längre i Sverige

Hur kan du med största sannolikhet veta att hon blev upplockad av en bil efter taxiresan? Vad har du för bevis belägg för det?
Citera
2018-02-21, 10:07
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Ok nu spekuleras det vilt i alla riktningar

Men Vi kan med STÖRSTA sannolikhet utgå ifrån att Johanna blev upplockad av någon i en bil efter att hon hade lämnat taxin, någon som hon kände sedan tidigare

Platsen där hon hittades - dumpats från bil
Sms:at - från en bil, när situationen började göra att hon kände sig orolig
Hade med sig en stor väska - inget man promenerar omkring med
Väder, tidpunkt, klädsel - inte sannolikt att man frivilligt promenerar omkring i

Någonting hände antagligen i bilen, någonstans i samma område som hon hittades

I en sån extremt stressad situation, att man har tagit livet av någon så kör man mot närmsta skogsområde för att slänga av kroppen, man vill INTE köra omkring med kroppen och leta ett bra ställe att dumpa kroppen

Polisen uppgav till media häromdagen att man hade pratat med nästan alla som man ville få tag på, det tyder sannolikt på att det finns en person som man anser intressant men man inte lyckats få tag på ännu.

Antagligen därför även mediatystnad och svalt intresse för andra spår, som t.ex för killen som åkte med henne i taxin

Dom vet antagligen vad som har hänt och vem som har gjort det... dom vet bara inte vart han är just nu... men dom letar för fullt

MEN han har fått flera dagars försprång och befinner sig troligtvis inte längre i Sverige

Mycket av det du skriver som "Största sannolikhet" är inte i närheten av någon stor sannolikhet, faktum är att det är väldigt få saker som tyder på det i dagsläget.

Det är dock en teori, as good as any, men det är inte en starkare teori än att hon gått för att möta någon.
Citera
2018-02-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Det är en rimlig huvudteori och något jag också sagt. Negern som våldtog henne hatar henne och det gör hans kompisar också. Blattars hämndbegär går aldrig över. Anledningen till att de väntat så länge med att döda henne efter att våldtäktsnegern åkte i fängelse, kan då vara att de förmodligen tror att polisen inte kommer att sätta mordet i samband med våldtäkten, eftersom att det gått så "lång" tid.

Om ovan teori stämmer så har Johanna inte blivit våldtagen nu i samband med mordet. En annan sak som kan styrka att det är hans kompisar är att hennes mobil ligger kvar. Detta tyder på att det inte finns någon info. i den för Polisen att jobba med som har samband med mordet. I så fall hade GM tagit med mobilen.

Det som jag dock tycker motsäger teorin att det är hans kompisar, är valet av dag och tidpunkt. Varför vänta kl. 01.30 på natten? Hur visste de att hon skulle komma hem öht? I så fall har de sett henne tidigare på kvällen och bestämt sig för att vänta ut henne. Men det blir ju också lite konstigt, för de kan ju inte veta om hon ska sova hos någon kille eller kompis. Vad jag menar är att det skulle finnas andra tillfällen som vore bättre och enklare om de vill förfölja och döda henne, om det vore våldtäktsnegerns kompisar.

Vet man om geff är ute än?

Kollat upp hennes adress och sedan bestämt sig för att ta hennes liv, hon hoppar av taxin, ser phan och började gå åt motsatt håll, han kom efter och när han såg sin chans tog han den.

Finns de någon karta på hennes hem och platsen där hon hittades?
Citera
2018-02-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Nu är det lite svårt att hålla isär vad som är fakta och inte, men att hon skulle ringt upp eller smsat någon att hon känner sig förföljd och är vid skogen låter väldigt konstigt.

Varför skulle hon göra det utan att förklara vart hon skulle? "Hej jag är ute och går i ett helt dött område mitt i natten och känner mig förföljd" - it makes no sense.

Fast som kvinna kan jag ju säga att det inte alls är speciellt konstigt. När jag gått hem från krogen och någon man gått efter är ju det första jag gör att ta upp telefonen och ringa en vän.
Citera
2018-02-21, 10:10
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kittendoll
Fast som kvinna kan jag ju säga att det inte alls är speciellt konstigt. När jag gått hem från krogen och någon man gått efter är ju det första jag gör att ta upp telefonen och ringa en vän.

Ja, det har jag full förståelse för, men varför skulle hon ut och gå där mitt i natten? Som kompis skulle man väl fråga, vad gör du där mitt i natten?
Citera
2018-02-21, 10:17
Medlem
BeatriceCencis avatar
Om "någon" har väntat på henne kl. 01.00 - 01.30 på natten för att snacka med henne så talar vi om ett psykfall som är efterhängsen och närmast besatt av henne. GM kunde ju i så fall inte veta OM och NÄR hon skulle komma hem. Han hade kunnat få vänta förgäves.

OM Johanna haft kontakt med någon per telefon under kvällen och stämt träff med någon så borde hennes kompisar veta om det. Jag tycker inte att det verkar troligt att hon stämmer träff med någon efter att hon klivit ur taxin kl. 01.30 på natten och blir mördad en halvtimma/timma senare.

Blir man mördad under de omständigheter som hon blev, så är det rimligare att titta på de som sist såg henne vid liv. Den som klev ur taxin med henne, men framför allt - taxichauffören.
Citera
2018-02-21, 10:20
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Vet man om geff är ute än?

Kollat upp hennes adress och sedan bestämt sig för att ta hennes liv, hon hoppar av taxin, ser phan och började gå åt motsatt håll, han kom efter och när han såg sin chans tog han den.

Finns de någon karta på hennes hem och platsen där hon hittades?

Han ska tydligen sitta inne fortfarande men har haft permissioner. Om han och hans kompisar planerat detta, så finns det ju en chans att de sett henne under kvällen, kanske på puben eller utanför, och bestämt sig för att vänta vid hennes bostad.
Citera
2018-02-21, 10:21
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Om "någon" har väntat på henne kl. 01.00 - 01.30 på natten för att snacka med henne så talar vi om ett psykfall som är efterhängsen och närmast besatt av henne. GM kunde ju i så fall inte veta OM och NÄR hon skulle komma hem. Han hade kunnat få vänta förgäves.

OM Johanna haft kontakt med någon per telefon under kvällen och stämt träff med någon så borde hennes kompisar veta om det. Jag tycker inte att det verkar troligt att hon stämmer träff med någon efter att hon klivit ur taxin kl. 01.30 på natten och blir mördad en halvtimma/timma senare.

Blir man mördad under de omständigheter som hon blev, så är det rimligare att titta på de som sist såg henne vid liv. Den som klev ur taxin med henne, men framför allt - taxichauffören.

Jag kan bara prata för mig själv, men när jag var singel och ute mycket så var det mer regel än undantag att man hörde av sig till nån efter man varit ute.

De flesta singlar har någon som de träffar, och oftast någon de ringer vid sånna sammanhang när man är full och kåt, eller bara vill ha sovsällskap.

Jag står fast vid att det är den snubben som hon för tillfället träffar (inte nån i taxi) som är mördaren.

Gärningsmannen är den hon träffar vid sådana tillfällen.
Motivet är svartsjuka.
Tillvägagångssättet är strypning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in