2018-02-21, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Som jag har uppfattat det så hoppade tjejkompisen av först och de andra passagerarna(Johanna och okänd dejt) ska då ha hoppat av samtidigt då de bor ungefär i samma området enligt uppgift(Det kan bara vara killen som åkte med som kan ha uppgett dessa uppgifter eftersom hennes kompis hoppade av innan) Eller så var det planen som diskuterades innan taxiresan eller under taxiresan.

Han ska då ha sagt att hon gick åt fel håll, dvs inte mot sitt hem. Var inte den där dejten relativt okänd för johanna så då är jag lite nyfiken på hur han vet vart hon bor. Visst de kan ju ha pratat om det på dejten men han är iallafall säker på att hon går åt fel håll från sitt hem.

Det som gör det hela lite märkligt är att en kompis till johanna på facebook när hon efterlyser johanna säger att de sista de hörde från johanna var att hon hoppade ur en taxi vid lägenheterna vid ekängen. Det uppfattar jag inte som att det är samma plats som busshållsplatsen på uttermarksgatan.

Johanna och killen som hon delade taxi med känner inte varandra och borde således inte veta exakt vart hon bor.
Men i taxin lär det väl ha diskuterats eller innan taxi resan varpå det framkommer att hon bor i slutet av uttermarksgatan
och han nån gata bort. Kanske oxå därför som taxin stannar nånstans där i mellan.
Lägenheterna i slutet ligger faktiskt bara ett stenkast bort ifrån ekängen

(Det talar ju oxå för att väskan inte lär ha varit av modell större. Vem släpar för övrigt en stor väska med sig från Eskilstuna till Sthlm och hem under alla hjärtans dag då man dessutom har dejt)

Alla personer i sällskapet åkte bor i Eskilstuna vet dock inte om dom åkte gemensamt till sthlm eller om nån i sällskapet redan befann sig i sthlm.
Men alla 4 åkte sedan gemensamt hem till Eskilstuna och gick sen till pitchers
Citera
2018-02-21, 09:10
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammatillen
En beskrivning för människor som inte bor i området absolut. Bor du tex i Västerås eller utkanterna av eskilstuna så skulle jag också beskriva det som lägenheterna vid ekängen, men inte för människor som bor i närområdet.
Kan inte svara för hur "vännerna" skriver

Jo men uppgifterna måste ju ha kommit från antingen johanna eller medpassageraren. Om både bor i området så skulle de inte uppge så vaga beskrivningar då de känner till området väl. Kanske det är uppgifter från taxichauffören då.
Citera
2018-02-21, 09:15
Medlem
Citat:
Jo men uppgifterna måste ju ha kommit från antingen johanna eller medpassageraren. Om både bor i området så skulle de inte uppge så vaga beskrivningar då de känner till området väl. Kanske det är uppgifter från taxichauffören då.

Det är väl inget märkligt med att säga lägenheterna vid ekängen? Du ser ju mer eller mindre dit därifrån
Citera
2018-02-21, 09:16
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Men om du kollar på hennes vänners efterlysningar så skriver dom att hon hoppade av taxi vid lägenheterna vid ekängen. Kan man verkligen tolka uttermarksgatan som lägenheter vid ekängen.

Ja, lägenheterna på Uttermarksgatan 54 (m.fl) är de enda lägenheterna vid Ekängen. Området hon bor i kallas så (rent tekniskt Östermalm, men hon bor såpass nära Ekängen IP att man kan säga så, speciellt om man är dålig på Gatunamn).
Citera
2018-02-21, 09:16
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaceMan
Johanna och killen som hon delade taxi med känner inte varandra och borde således inte veta exakt vart hon bor.
Men i taxin lär det väl ha diskuterats eller innan taxi resan varpå det framkommer att hon bor i slutet av uttermarksgatan
och han nån gata bort. Kanske oxå därför som taxin stannar nånstans där i mellan.
Lägenheterna i slutet ligger faktiskt bara ett stenkast bort ifrån ekängen

(Det talar ju oxå för att väskan inte lär ha varit av modell större. Vem släpar för övrigt en stor väska med sig från Eskilstuna till Sthlm och hem under alla hjärtans dag då man dessutom har dejt)

Alla personer i sällskapet åkte bor i Eskilstuna vet dock inte om dom åkte gemensamt till sthlm eller om nån i sällskapet redan befann sig i sthlm.
Men alla 4 åkte sedan gemensamt hem till Eskilstuna och gick sen till pitchers

Det känns märkligt som några tjejer skrivit tidigare att hon skulle ta en promenad mitt i natten i ett halvdött område som det ändå är mot platsen där hon hittades död. De flesta tjejerna vet att det farligt att gå själv på natten och jag tror inte att man frivilligt går väldigt långt om det inte finns någon person som ska möta upp henne relativt snart. Jag menar skulle hon möta någon i området där hon hittades död så kunde hon väl bara fortsätta taxiresan några minuter till. Det skulle inte bli så stor kostnad
Citera
2018-02-21, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Jag är en tjej, 26 år, och kan aaaaaaldrig någonsin tänka mig att Johanna självmant gått på eller vid platsen där hon hittades. Alltså vi gör inte sånt, alla män TYVÄRR kan vara en våldtäktsman när vi går ensamma och avsides. nejnej. Hon har antingen gått dit med någon eller blivit dumpad där.

Citat:
Ursprungligen postat av S4baton
Min sambos väninna blev förföljd en gång och ringde då just min sambo. Hon satt på en buss ganska sent på kvällen som mer eller mindre var folktom förutom ett par andra. När hon kliver av så går en kille av samtidigt. Hon märker tydligt efter en stund att han följer efter henne och han såg allmänt skum ut. Hon ringde då min sambo och sa att en kille följer efter henne och att hon börjat gå åt FEL håll från hemmet eftersom hon inte vill ha honom med sig till sin trappuppgång. Slutade med att hon till slut sprang efter att ha rundat ett hörn och tappade bort honom.

Vad vill jag ha sagt med detta?

Helt enkelt att det kan vara så att denna tjej tänkte likadant. Hon kanske kände sig och också var förföljd och försökte "lura" sin förföljare för att sedan återvända hem. Hon hamnade i villaområdet och hamnade där hon gjorde och blev överfallen? Kanske tänkte hon att så länge det är bostäder i närheten så kanske han ger sig av, men denna förföljare var orädd och attackerade och drog in henne där hon sedan hittades?

Kom att tänka på händelsen med sambons väninna och det slog mig att det kan vara något sådant här också. Behöver inte vara någon som åkte med i taxin. Beroende på vart hon släpptes av så kan hon absolut hunnit få ögonen på sig innan hon var hemma.

Kanske ringde hon för att berätta att hon var förföljd och skickade sedan ett sms med vart hon var, strax därefter attackerades hon och mobilen stängdes av.

Detta är min teori. Det kan absolut vara någon hon känner, men som hon inte kände igen just när hon fick denne person efter sig. Antar att det var mörkt och personen kan ha varit mörkt klädd, luva eller vad som helst för att dölja vem han var. Men det kan också vara en totalt okänd människa för henne.

Men detta är som sagt min teori om varför hon hamnade bland villorna. Det enda jag inte får ihop är varför hon i sådana fall inte pratade i telefon hela tiden, det gjorde nämligen sambons väninna. Hon la inte på förrän hon var hemma i säkerhet igen. Men dåligt med batteri kanske?

Jag ringde också min sambo när jag blev förföljd.
Man tänker inte på att ringa polis när något sånt händer.
Citera
2018-02-21, 09:29
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Om hon går från korsningen kjulavägen mot Balsta musikslott så ska hon ju möta någon. Det som talar mot ev slumpmässigt överfall är att personen som hon skulle möta i så fall borde bli orolig om hon inte dyker upp. Att hon skulle vara jagad hela den vägen känns också orimlig då det finns hus efter vägen enligt google maps och fruktar man för sitt liv så springer man nog och bankar på hus.
Citera
2018-02-21, 09:36
Medlem
Polisen borde ta kontakt med människor som kände mannen som våldtagit henne.

Jag vet av säkra källor att 2 av hans vänner hatade henne efter hon anmält han.
Citera
2018-02-21, 09:41
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenna93
Polisen borde ta kontakt med människor som kände mannen som våldtagit henne.

Jag vet av säkra källor att 2 av hans vänner hatade henne efter hon anmält han.

Jo men var inte det ca 2 år sen hon anmälde honom. Då har dom haft god tid på sig att ta hand om henne. Varför skulle hon vilja träffa nån av hans kompisar mitt i natten
Citera
2018-02-21, 09:50
Medlem
Citat:
Det känns märkligt som några tjejer skrivit tidigare att hon skulle ta en promenad mitt i natten i ett halvdött område som det ändå är mot platsen där hon hittades död. De flesta tjejerna vet att det farligt att gå själv på natten och jag tror inte att man frivilligt går väldigt långt om det inte finns någon person som ska möta upp henne relativt snart. Jag menar skulle hon möta någon i området där hon hittades död så kunde hon väl bara fortsätta taxiresan några minuter till. Det skulle inte bli så stor kostnad

Beroende på vad hon skulle göra därborta så kanske hon blivit ombedd att inte ta taxi hela vägen av den hon skulle möta.
Det kanske va nån lite fuffens affär på gång med en kille som hade andra känslor än affärsmässiga angående BO och inbillat sig att känslorna va besvarade
Citera
2018-02-21, 09:52
Medlem
Citat:
Jo men var inte det ca 2 år sen hon anmälde honom. Då har dom haft god tid på sig att ta hand om henne. Varför skulle hon vilja träffa nån av hans kompisar mitt i natten

Polisen borde ändå kolla till dom och förhöra.

Ena killen är väldigt lätt på att manipulera människor, han får ofta sin vilja fram.
Denne man såg till att va vän med henne för att få reda på all info han kunde.

Han har också suttit inne för narkotikabrott, enligt han själv. Medans ryktena säger att han satt inne för våldtäkt.

Den andre mannen är geffs systerson.
Han försvarade geff och öste hat på Johanna.

Sedan har vi hans andra systerson som kanske ville göra något för att få geff på sin sida igen efter att han och geff misslyckades med rånet dom försökte göra.
Citera
2018-02-21, 09:54
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Ok nu spekuleras det vilt i alla riktningar

Men Vi kan med STÖRSTA sannolikhet utgå ifrån att Johanna blev upplockad av någon i en bil efter att hon hade lämnat taxin, någon som hon kände sedan tidigare

Platsen där hon hittades - dumpats från bil
Sms:at - från en bil, när situationen började göra att hon kände sig orolig
Hade med sig en stor väska - inget man promenerar omkring med
Väder, tidpunkt, klädsel - inte sannolikt att man frivilligt promenerar omkring i

Någonting hände antagligen i bilen, någonstans i samma område som hon hittades

I en sån extremt stressad situation, att man har tagit livet av någon så kör man mot närmsta skogsområde för att slänga av kroppen, man vill INTE köra omkring med kroppen och leta ett bra ställe att dumpa kroppen

Polisen uppgav till media häromdagen att man hade pratat med nästan alla som man ville få tag på, det tyder sannolikt på att det finns en person som man anser intressant men man inte lyckats få tag på ännu.

Antagligen därför även mediatystnad och svalt intresse för andra spår, som t.ex för killen som åkte med henne i taxin

Dom vet antagligen vad som har hänt och vem som har gjort det... dom vet bara inte vart han är just nu... men dom letar för fullt

MEN han har fått flera dagars försprång och befinner sig troligtvis inte längre i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in