Citat:
Ursprungligen postat av
SecundusSilent
Några "få" är över 2000, totalt, då 150 till skall deporteras.
Jag är alltså en cherrypicker när andelen av kriminella lögnhalsar (att ljuga för immigrationsmyndigheter är nämligen en kriminell handling, närmats bedrägeri, och för detta åker de nu ut från Kanada) är oerhört hög? Du vet alltså inte vad du talar om. Men låt mig ge dig en lektion:
Sedan år 2013 har totalt ca 6500 människor (jag räknar med i snitt 1500/år, vilket är ungefär rätt) hoppat av från DFR Korea, vilket är en pytteliten rännil på en befolkning på 25 miljoner (samtidigt har 250 000 hoppat av från Sverige, för en jämförelse, som har blott 10 milj invånare).
Sedan år 2013 har Kanada deporterat 2000 avhoppare från DFRK. Detta är förstås en anmärkningsvärt hög siffra. Vi har alltså tusentals lögnhalsar, oärliga kriminella människor som försöker komma in i Kanada.
Samtliga av dessa 2000 oärliga lögnhalsar hade blivit mottagen i S.Korea, därför att alla som föds även i norra Korea enligt S.Koreas lagstiftning per automatik blir medborgare i S.Korea. Så varför väljer de Kanada istället för S.Korea?
Svaret är enkelt: pengar och förmåner.
Dessa koreaner är van vid social välfärd från DFRK, men i S.Korea finns inte några sociala skyddsnät. Istället har de inget att konkurrera med och blir diskriminerade i S.Korea, vilket den kanadensiska organisationen för avhoppare från DFRK också själv säger (se länk nedan).
Vi kan alltså sluta oss till att dessa avhoppare i första hand är ekonomiska flyktingar, om de inte är kriminella sedan förut. Att komma som ny till ett land och visa sig vara oärlig, får inga höga betyg i min bok. Kanada skall hyllas för att det skickar dem till det "kapitalistiska paradiset" i S.Korea.
Detta är argumentet varför de vill stanna i Kanada - ett argument som låter som att de vill ha politisk asyl i Kanada för att undkomma S.Korea!
"the discrimination we meet with in South Korean society"
https://www.facebook.com/nkincanada/posts/1788293951474492
Du är en mytoman, och en mycket god arvtagare till Joseph Goebbels.
1. Eftersom det inte finns någon kriminalitet i Nordkorea, så kan dessa "Avhoppare" omöjligt vara kriminella?
2. Eftersom de sociala och ekonomiska förhållandena är föredömliga och omhändertagande, för alla individer, så kan således de "Avhoppare", som Du erkänner existerar, ej heller vara ekonomiska flyktingar?
Hur kommer det sig, att alla här i tråden, konstant, och så enkelt, kan avslöja och "Släcka" Dina inlägg och redovisningar? Allt faller ju, direkt, när panelen synar Dina FAKTALÖGNER och källor.
Vad är är det som inte stämmer, i Din planering och logik, samt analyser, något måste ju vara kapitalt fel, när det går så tokigt för Dig hela tiden?