2018-05-24, 18:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Tyvärr arbetet, med den typen av inlägg visar du att du spelar på Kims planhalva.

Du är faktiskt någon som här i tråden har visat sig inte vara någonting, men fortsätt du med Nordkorearetorik, ingen tar dig i alla fall på allvar...
Jag spelar inte på någon planhalva. Och gå tillbaka i mina inlägg. Jag har redan sagt att detta skulle hända och gjort det flera gånger. Eller tror du att det är slut nu?
Citera
2018-05-24, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag spelar inte på någon planhalva. Och gå tillbaka i mina inlägg. Jag har redan sagt att detta skulle hända och gjort det flera gånger. Eller tror du att det är slut nu?
Med en person som du, som hela tiden kallar folk vid invektiv, senast ”lilla fjant” och ”lilla snöflinga” är omöjligt att ta på allvar.
Din retorik är obehagligt lik den som den nordkoreanska diktaturregimen använder, det språkbruk du använder är en av anledningarna till att Trumpadministrationen drar sig ur.

Trump har har en dörr öppen för förhandlingar om Kim III och hans rådgivare ändrar sitt språkbruk.

Hur menar du att någon ska ta en skribent som bl.a använder ”lilla fjant”, ”pucko”, ”du är dum i huvudet” m.m på allvar?
Jag skulle kunna backa bland inläggen och hitta mängder av de epitet som du sätter på skribenter, inte bara i den här tråden.

Ett sådant diskutionsklimat är varken roligt eller givande, det är väldigt nordkoreanskt, och det är det som den amerikanska administrationen vänder sig mot.
Att, som du, använda samma retorik som den nordkoreanska gör dig inte trovärdig.
Citera
2018-05-24, 18:58
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Med en person som du, som hela tiden kallar folk vid invektiv, senast ”lilla fjant” och ”lilla snöflinga” är omöjligt att ta på allvar.
Din retorik är obehagligt lik den som den nordkoreanska diktaturregimen använder, det språkbruk du använder är en av anledningarna till att Trumpadministrationen drar sig ur.

Trump har har en dörr öppen för förhandlingar om Kim III och hans rådgivare ändrar sitt språkbruk.

Hur menar du att någon ska ta en skribent som bl.a använder ”lilla fjant”, ”pucko”, ”du är dum i huvudet” m.m på allvar?
Jag skulle kunna backa bland inläggen och hitta mängder av de epitet som du sätter på skribenter, inte bara i den här tråden.

Ett sådant diskutionsklimat är varken roligt eller givande, det är väldigt nordkoreanskt, och det är det som den amerikanska administrationen vänder sig mot.
Att, som du, använda samma retorik som den nordkoreanska gör dig inte trovärdig.
Jag bryr mig inte om vad du tycker. Sluta att haka på stormobbaren här i tråden då. Det är inte första gången i mitt liv jag gör processen kort med sådana fjantar och deras anhang.

OnT:

Det här var som sagt förutsägbart från Trump sida men kom ihåg att ingen ruinerar chansen till kärnvapennedrustning p.g.a. förolämpningar. Inte ens Trump. Det hela handlar nog om att han inte vill bli sedd som att han inte håller i taktpinnen.
Citera
2018-05-24, 19:18
Medlem
Citat:
Jag bryr mig inte om vad du tycker. Sluta att haka på stormobbaren här i tråden då. Det är inte första gången i mitt liv jag gör processen kort med sådana fjantar och deras anhang.

OnT:

Det här var som sagt förutsägbart från Trump sida men kom ihåg att ingen ruinerar chansen till kärnvapennedrustning p.g.a. förolämpningar. Inte ens Trump. Det hela handlar nog om att han inte vill bli sedd som att han inte håller i taktpinnen.

En sak vill jag göra klart, med ditt beteende har du få möjligheter att göra någon process kort.

Du har förverkat dina chanser att vara trovärdig i dina spekulationer. Att använda nordkorearetorik gör ingen trovärdig.
Det är så extremt lågt att kalla debatörer vid invektiv, det har även Trumps administration ansett och därmed lagt förhandlingarna på is.
Senast redigerad av Arccosinus 2018-05-24 kl. 19:24.
Citera
2018-05-24, 19:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
En sak vill jag göra klart, med ditt beteende har du få möjligheter att göra någon process kort.

Du har förverkat dina chanser att vara trovärdig i dina spekulationer. Att använda nordkorearetorik gör ingen trovärdig.
Det är så extremt lågt att kalla debatörer vid invektiv, det har även Trumps administration ansett och därmed lagt förhandlingarna på is.
Så farligt är det inte:

Reuters Top News
‏ @Reuters

Citat:
UPDATE: Pentagon says U.S. military is not at a heightened state of vigilance with regards to North Korea https://reut.rs/2IJkBYL

https://twitter.com/Reuters/status/999690407897378817
Citera
2018-05-24, 19:52
Medlem
Citat:
Så farligt är det inte:

Reuters Top News
‏ @Reuters
https://twitter.com/Reuters/status/999690407897378817

Tycker du inte?
"Sadly, based on the tremendous anger and open hostility displayed in your most recent statement, I feel it would be inappropriate, at this time, to have this long-planned meeting," Trump wrote

Att ”göra processen kort” och ”ditt dumhuvud” , och ”lilla fjant” låter obehagligt likt den nordkoreanska regimens retorik, jag förstår Trumpadministrationens ställningstagande
Citera
2018-05-24, 19:53
Medlem
arbetets avatar
Jag är inte ensam om att ha förutsett dagens händelse:

Scott Adams
‏ @ScottAdamsSays

Citat:
I’d expect one walk-away at minimum.

Citat:
Mark Schneider
@subschneider
President Trump is telling Kim Jung Un that he is willing to walk away from a deal if North Korea isn’t going to give him what he wants. This is a play right out of “The Art of the Deal”

07:23 - 19 apr. 2018 från Pleasanton, CA

https://twitter.com/ScottAdamsSays/status/986837776879386625

Om ni inte känner honom så är han Dilberts tecknare och gjort sig känd speciellt för att ha förutsett Trumps presidentvalsvinst (vilket jag också gjorde )
Citera
2018-05-24, 19:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Tycker du inte?
"Sadly, based on the tremendous anger and open hostility displayed in your most recent statement, I feel it would be inappropriate, at this time, to have this long-planned meeting," Trump wrote

Att ”göra processen kort” och ”ditt dumhuvud” , och ”lilla fjant” låter obehagligt likt den nordkoreanska regimens retorik, jag förstår Trumpadministrationens ställningstagande
Du borde läsa the Art of the Deal:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Trump:_The_Art_of_the_Deal

och fundera lite över att Trump har formats av att ha växt upp och gjort sin förmögenhet bland New Yorks hyperliberala elit och då vilka värderingar han egentligen har.
Citera
2018-05-24, 19:58
Medlem
Citat:
Du borde läsa the Art of the Deal:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Trump:_The_Art_of_the_Deal

och fundera lite över att Trump har formats av att ha växt upp och gjort sin förmögenhet bland New Yorks hyperliberala elit och då vilka värderingar han egentligen har.
Har du inte förstått hur illa du beter dig?
Citera
2018-05-24, 20:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Har du inte förstått hur illa du beter dig?
Oj, och jag som trodde att det var Kim som var skurken.
Citera
2018-05-24, 20:09
Medlem
Citat:
Oj, och jag som trodde att det var Kim som var skurken.

Du använder samma retorik som den nordkoreanska, på vilket sätt ska du göra processen kort med oss? Och i så fall: Varför skulle du göra det?
Citera
2018-05-25, 02:07
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Läs brevet, mycket skickligt formulerat av Trump.

Han får nu smaka sin egen medicin, dock i en lite mer "Förfinad" form.

Här går nog våra åsikter isär. Tycker det verkar vara ett brev som morsan skrivit å sin 13-åriga son när han beslutat sig för att avsluta förhållandet till sin första flickvän. Men det är naturligtvis jag det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in