2018-02-20, 21:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonflash
För att inte förglömma alla har vi gudar/gudinnor som återspeglar oss själva.
Att tillbe sin gud/gudinna är att tjäna lucifer.
Vilken gudinna/gud man än har är någonting båda måste välja.
Att offra till sin gud/gudinna kan endast ske med hjälp av en överstepräst.
Men man kan tjäna sin gud/gudinna genom små offergåvor.
Allt är och sker inte av egoism utan har sina naturliga återspeglingar. Att tjäna lucifer är det enda rätta osv.

Speak for yourself.
Citera
2018-02-20, 21:54
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Speak for yourself.

Visst det har även jag lärt mig att man ska göra. Satanism är möjligtvis inte egoism som många påstår och alla offrar inte spädbarn osv. Kanske att det finns rykten om att sådant skulle ha skett.
Lavey's bok handlar mycket om det. Självaste tappningen är bra och den behandlar olika ritualer osv.
Senast redigerad av Dragonflash 2018-02-20 kl. 21:59.
Citera
2018-02-20, 21:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonflash
Satanism är möjligtvis inte egoism som många påstår och alla offrar inte spädbarn osv. Kanske att det finns rykten om att sådant skulle ha skett.
Lavey's bok handlar mycket om det.

Som sagt så är "satanism" ett mycket inhomogent fenomen, ofta med absurda underlag ... vilket ytterligare blir mera luddigt av att många pådyvlande teister är pigga på att demonisera sina opponenter.
Citera
2018-02-20, 22:04
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Som sagt så är "satanism" ett mycket inhomogent fenomen, ofta med absurda underlag ... vilket ytterligare blir mera luddigt av att många pådyvlande teister är pigga på att demonisera sina opponenter.

Visst är det oftast så att alltid några faller utanför själva begreppet Satanism och riktar sin kritik in andra människor. Jag håller med om att mycket är rätt och fel i begreppen. Andra saker rent av logiska. Visst alla formler i Lavey's tappning är inte att yppa.
Citera
2018-02-20, 22:54
Medlem
Det är nåt man växer ifrån efter 18-25 års ålder om man inte fastnar i någon prepykotisk fixering.
Känsliga personer påverkas av allehanda skräckfilmer odyl men dom verkar vara övergående.
Det finns en yrkesgrupp i katolska kyrkan som livnär sig som utdrivare av diverse sataniska demoner.
Om den besatta (Det är alltid en kvinna)💋 botats kan inte verifierad för allt förssigår i största hemlighet🕵️‍♀️
Senast redigerad av rantaplan 2018-02-20 kl. 23:11.
Citera
2018-07-27, 14:23
Medlem
HAFFASUTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iHobo
1. Satan representerar hängivenhet istället för avhållsamhet!

2. Satan representerar livskraftig existens istället för andliga önskedrömmar!

3. Satan representerar obefläckad visdom istället för hycklande självbedrägeri!

4. Satan representerar vänlighet till dem som förtjänar den istället för kärlek slösad på otacksamma!

5. Satan representerar hämnd istället för att vända andra kinden till!

6. Satan representerar ansvar till den ansvarsfulle istället för omtanke för psykiska vampyrer!

7. Satan representerar människan som ett djur av många, ibland bättre, men ofta sämre än dem som går på alla fyra, och som på grund av sin ?gudomligt spirituella och intellektuella utveckling? har blivit det grymmaste djuret av alla!

8. Satan representerar alla de så kallade synderna då de alla leder till fysisk, mental eller emotionell tillfredsställelse!

9. Satan är den bästa vän kyrkan haft, då han hållit den rullande i alla dessa år!

Djävulsdyrkan och satanism är INTE samma sak, djävulsdyrkarna är bara underliga människor som gillar att döda djur.

Kortfattat;
Satanism: Du är du, du är bäst, ta hand om dig och endast dig i första hand.

Hoppas det löser lite, själv är jag inte satanist, men har en flickvän som är intresserad av sånt trams.
Det där med att Satan driver kyrkan? Satanismen är indirekt fiende med kristendomen. Men några fina rader fick du allt till. Sen att din flickvän är troende är ju jätte bra. Hon förkännar att vara med någon som tänker som henne och inte nedvärderar hennes tro.
Citera
2018-07-27, 14:31
Medlem
HAFFASUTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus900
Vad jag förstått så finns inte den typen av satanism utan satanism är allting som icke är kristendom, enligt de kristna såklart.

Stämmer bra kristendomen är relativt ny påkommen men yrkar om annat. Satanismen är den första religionen som funnits. Och skapades av Satan själv.
Citera
2018-07-27, 14:54
Medlem
HAFFASUTTs avatar
Jag rekommenderar www.joyofsatan.com
Spirituel Satanism. Finns tonvis med intressant fakta där.
Till alla er som slösar er till på Anton Layve's teorier och tro.. Ha det i åtanke att det är faktiskt allt ni gör slösar er tid. Mvh//H
Citera
2018-08-02, 18:31
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Jag finner satan och dess religion tilltalande då den har kommit att förkroppsliga karaktärsdrag som sadism, våld och förtryck. Ska man förstå sig på det så kan man läsa om bibeln och dess dygder, samt vad som uppfattas som ondska. Det som kristna ser som ondska är det som förskroppsligas i satan och eftersom kristendomens värderingar är närmast självplågande för den som åtar sig dem och dess pliktetiska dogmer så kan detta vara befriande. Till exempel att man bara får ha sex vid särskilda tillfällen. Eller att man aldrig får stjäla eller bruka våld, ens när det är nödvändigt eller helt enkelt för att man känner för det. Det härliga är också att ibland släppa alla tankar på moral och göra det som man känner för utan att tänka på hur det ska drabba andra.

Dock har jag svårt att se den LaVeiyanska kyrkan som en religion öht. då de i själva verket förespråkar ateism. Deras tro mest handlar om olika moraliska dogmer och scenarion. Dessutom vill jag slippa all form av regler för hur man ska leva.
Citera
2018-08-02, 21:11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Jag finner satan och dess religion tilltalande då den har kommit att förkroppsliga karaktärsdrag som sadism, våld och förtryck. Ska man förstå sig på det så kan man läsa om bibeln och dess dygder, samt vad som uppfattas som ondska. Det som kristna ser som ondska är det som förskroppsligas i satan och eftersom kristendomens värderingar är närmast självplågande för den som åtar sig dem och dess pliktetiska dogmer så kan detta vara befriande. Till exempel att man bara får ha sex vid särskilda tillfällen. Eller att man aldrig får stjäla eller bruka våld, ens när det är nödvändigt eller helt enkelt för att man känner för det. Det härliga är också att ibland släppa alla tankar på moral och göra det som man känner för utan att tänka på hur det ska drabba andra.

Dock har jag svårt att se den LaVeiyanska kyrkan som en religion öht. då de i själva verket förespråkar ateism. Deras tro mest handlar om olika moraliska dogmer och scenarion. Dessutom vill jag slippa all form av regler för hur man ska leva.

Det behöver du ju ingen satanism för egentligen. Din hållning är helt logisk som ateist också. Sen är din inställning skadlig både för dig själv och andra, men eftersom du inte bryr dig så bryr du dig väl inte om det jag skriver heller...
Citera
2018-08-02, 21:26
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det behöver du ju ingen satanism för egentligen. Din hållning är helt logisk som ateist också. Sen är din inställning skadlig både för dig själv och andra, men eftersom du inte bryr dig så bryr du dig väl inte om det jag skriver heller...

Ateismen är inte något att leva för, det är en irrlära för de svaga och som smeso påpekade så mår religiösa bättre.
Citera
2018-08-02, 21:44
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Ateismen är inte något att leva för, det är en irrlära för de svaga och som smeso påpekade så mår religiösa bättre.

Nej, men satanismen är inget att leva för heller. Vill du må bra så är det Jesus du ska ha. Det du tror är frihet är snarare slaveri under Satan. Livet med Jesus är mycket bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in