Citat:
Ursprungligen postat av
ex69-dtr
Håller med!
Konstigt fall detta..
Känner på mig att pappan (hög som ett hus) tänkte att om man bara ger lite fenta till henne så kanske hon somnar och slipper ha ont..
Citat:
Ursprungligen postat av
SmygarBerit
Ja, det scenariot låter inte helt osannolikt faktiskt
Fenatylet har hon ju bara kunnat få i sig på två sätt; hon har själv tagit drogen eller så har någon aktivt gett henne. Båda bröderna är åtalade för vållande till annans död, och man menar på att det är okänt hur flickan fått i sig Fenatylet. Fine om det nu bara var Fenatyl man hittat i blodet.
Då kommer vi till alkoholen som inte är med i åtalets alls. Antigen så har flickan fått i sig alkoholen själv eller så har någon aktivt gett henne den - precis som ovan. Då finns det ju några scenarier att välja på gällande hela den kvällen då flickan fick i sig både alkohol och Fenatyl:
1. Hon får i sig båda substanserna själv.
2. Hon ges båda substanserna aktivt.
3. Hon får i sig ena substansen själv och den andre ges till henne aktivt.
Att hon lyckas få i sig både alkohol och Fentayl helt själv låter för mig osannolikt. Både Fenatylet och alkoholen verkar snabbt, och med de mängder hon hade i kroppen så borde hon däcket rätt omgående. Att hon påverkad och sjuk lyckas prydligt ta sig tillbaka till sängen där pappan la henne låter inte heller helt sannolikt. Då återstår scenario 2 och 3 där någon aktivt gett henne någon eller båda substanserna.
Alkoholen nämns som sagt inte i stämningsansökan. Jag förstår inte varför den inte behöver en förklaring. Att ha EN substans i kroppen kan innebära att flicka fått i sig ämnet själv av misstag när hon irrat runt på natten själv, men TVÅ substanser? Att flickan fått i sig båda på eget bevåg tror jag inte på. Om pappan gett henne alkohol så är han störd nog att även ge Fenatyl. Det känns mer som åtalet handlar om att bröderna varit slarviga när de förvarat droger, och det är däri brottet ligger. Nä, någon får gärna förklara för mig varför man inte har bättre utrett varför flickan hade 0.45 promille.