2018-02-19, 22:08
Medlem
Fyfan jag blir så jävla upprörd så jag blir spyfärdig
Citera
2018-02-19, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Tycker D verkar vara den vettigare av dessa ovettiga bröder. A verkar vara en fåfäng lögnare som drogar och slarvar med sina pet-flaskor med knark i. Han missar drogtester, blivit annorlunda i sitt humör som du säger, och fört över pengar till sin bror i samband med att brodern beställer knark på nätet. Nä, A ljuger som en häst travar.

Men ser man bilderna överlag så är ju inte hemmet särskilt fräscht vare sig inomhus eller utomhus. Att det är en människa som inte mår bra och börjat tappa det rejält syns. En del utrymmen är ju värre än andra och en del gränsar till misär, i varje fall i min värld.

I förhöret med A hittar du om alkoholen, sidan 159. Vet att jag läste ett förhör med en läkare som nämnde att de tagit blodprov på henne när hon kom till sjukhuset och då upptäckt att hon hade alkohol i sig. Jag tycker det är konstigt med denna alkohol. Hur i fridens namn har hon fått i sig den ifall de nu inte hittade alkoholflaskor i hemmet. Först tänkte jag att A däckat och flickan gick upp och hitta en pet-flaska med Karfentanil och drack ur den i tron att det var läsk. En så kallad olyckshändelse. Men hur förklarar man alkoholen? Om någon har gett henne alkohol med flit så kan de också ha gett henne droger med flit. Sannolikheten är inte så stor att hon hittat både alkohol och droger och fått i sig dem helt själv.

Ah tack, missade den delen.

Ja för enligt hans egen utsago så har han kollat film med henne och efter hon somnat så har hon vaknat igen och klagat på ont i örat. Lät han henne skölja ner medicinen med Coca Cola då? Tycker det är märkligt att ge en liten flicka Cola överhuvudtaget, speciellt på kvällen (pga koffein). Sen säger han att han burit in henne i sin säng och att de båda sovit där till morgonen. Då kan hon knappast gått upp på natten och tagit lite nässpray och lagt sig bredvid honom igen. Jag tänker att det måste funnits i den Cola/dryck hon fick till Alvedonen (för hade hon fått den tidigare hade hon väl tappat medvetandet mycket tidigare också?).

Vet någon hur lång tid det tar för den här substansen att verka i kroppen? Det måste ju ge en indikation på när i tid hon fick i sig det.

Och ja, jag håller med om att D*ennis verkar vara den som lägger fram fakta utan massa skitsnack. Han verkar dessutom varit hyfsat noga med att inte lämna fentanylen tillgänglig för barnen.
Citera
2018-02-19, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summerbody
Ah tack, missade den delen.

Ja för enligt hans egen utsago så har han kollat film med henne och efter hon somnat så har hon vaknat igen och klagat på ont i örat. Lät han henne skölja ner medicinen med Coca Cola då? Tycker det är märkligt att ge en liten flicka Cola överhuvudtaget, speciellt på kvällen (pga koffein). Sen säger han att han burit in henne i sin säng och att de båda sovit där till morgonen. Då kan hon knappast gått upp på natten och tagit lite nässpray och lagt sig bredvid honom igen. Jag tänker att det måste funnits i den Cola/dryck hon fick till Alvedonen (för hade hon fått den tidigare hade hon väl tappat medvetandet mycket tidigare också?).

Vet någon hur lång tid det tar för den här substansen att verka i kroppen? Det måste ju ge en indikation på när i tid hon fick i sig det.

Och ja, jag håller med om att D*ennis verkar vara den som lägger fram fakta utan massa skitsnack. Han verkar dessutom varit hyfsat noga med att inte lämna fentanylen tillgänglig för barnen.
det känns rörigt med fentanylen. A fick den färdiglöst av D, men verkade vara mindre noga med var han ställde den sen, får en känsla av att han hade den lite här och där :/ Dennis säger i ett förhör att det inte smakar något speciellt mer än gammalt vatten. Hon kan ju ha sträckt sig efter vad som helst om hon vaknat på natten och varit törstig (om den inte hamnade i colan då som han gav henne). Att A tog lika mycket som D får väl anses vara styrkt.
Citera
2018-02-19, 23:47
Medlem
Hon hatade nässpray och lär knappast tagit det själv. Frågan är ju också vilken av versionerna A ger om när hon somnade som stämmer. Han sa 01,30 i förhör, 03,30 till socialtjänsten.
Citera
2018-02-20, 09:06
Medlem
SmygarBerits avatar
Tror inte ett skit på detta snörvlande på Facebook han håller på med.
Citera
2018-02-20, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
Hon hatade nässpray och lär knappast tagit det själv. Frågan är ju också vilken av versionerna A ger om när hon somnade som stämmer. Han sa 01,30 i förhör, 03,30 till socialtjänsten.

Ja han vet nog inte det. Han var säkert påverkad.
Sen satt han ju faktiskt och gapa om att han dödat sin dotter när räddningstjänsten kom. Så nån självinsikt har han även fast han nu försöker rikta orsaken åt brorsans håll. Säkert för att han själv ska palla att gå igenom detta. För hur jävla oaktsam och idiotisk han än varit så ville han högst troligt inte ta livet av sin dotter.
Citera
2018-02-20, 09:11
Medlem
Bizmarcks avatar
Vilka jävla pissluffare! Kommer hålla tummarna att de själva tar sig av daga på samma vis, snarast möjligt.
Citera
2018-02-20, 11:42
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Vilka jävla pissluffare! Kommer hålla tummarna att de själva tar sig av daga på samma vis, snarast möjligt.

Håller med!

Konstigt fall detta..
Känner på mig att pappan (hög som ett hus) tänkte att om man bara ger lite fenta till henne så kanske hon somnar och slipper ha ont..
Citera
2018-02-20, 11:50
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Håller med!

Konstigt fall detta..
Känner på mig att pappan (hög som ett hus) tänkte att om man bara ger lite fenta till henne så kanske hon somnar och slipper ha ont..

Ja, det scenariot låter inte helt osannolikt faktiskt
Citera
2018-02-20, 12:51
Medlem
Citat:
Håller med!

Konstigt fall detta..

Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Ja, det scenariot låter inte helt osannolikt faktiskt

Fenatylet har hon ju bara kunnat få i sig på två sätt; hon har själv tagit drogen eller så har någon aktivt gett henne. Båda bröderna är åtalade för vållande till annans död, och man menar på att det är okänt hur flickan fått i sig Fenatylet. Fine om det nu bara var Fenatyl man hittat i blodet.

Då kommer vi till alkoholen som inte är med i åtalets alls. Antigen så har flickan fått i sig alkoholen själv eller så har någon aktivt gett henne den - precis som ovan. Då finns det ju några scenarier att välja på gällande hela den kvällen då flickan fick i sig både alkohol och Fenatyl:

1. Hon får i sig båda substanserna själv.
2. Hon ges båda substanserna aktivt.
3. Hon får i sig ena substansen själv och den andre ges till henne aktivt.

Att hon lyckas få i sig både alkohol och Fentayl helt själv låter för mig osannolikt. Både Fenatylet och alkoholen verkar snabbt, och med de mängder hon hade i kroppen så borde hon däcket rätt omgående. Att hon påverkad och sjuk lyckas prydligt ta sig tillbaka till sängen där pappan la henne låter inte heller helt sannolikt. Då återstår scenario 2 och 3 där någon aktivt gett henne någon eller båda substanserna.

Alkoholen nämns som sagt inte i stämningsansökan. Jag förstår inte varför den inte behöver en förklaring. Att ha EN substans i kroppen kan innebära att flicka fått i sig ämnet själv av misstag när hon irrat runt på natten själv, men TVÅ substanser? Att flickan fått i sig båda på eget bevåg tror jag inte på. Om pappan gett henne alkohol så är han störd nog att även ge Fenatyl. Det känns mer som åtalet handlar om att bröderna varit slarviga när de förvarat droger, och det är däri brottet ligger. Nä, någon får gärna förklara för mig varför man inte har bättre utrett varför flickan hade 0.45 promille.
Citera
2018-02-20, 13:09
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Fenatylet har hon ju bara kunnat få i sig på två sätt; hon har själv tagit drogen eller så har någon aktivt gett henne. Båda bröderna är åtalade för vållande till annans död, och man menar på att det är okänt hur flickan fått i sig Fenatylet. Fine om det nu bara var Fenatyl man hittat i blodet.

Då kommer vi till alkoholen som inte är med i åtalets alls. Antigen så har flickan fått i sig alkoholen själv eller så har någon aktivt gett henne den - precis som ovan. Då finns det ju några scenarier att välja på gällande hela den kvällen då flickan fick i sig både alkohol och Fenatyl:

1. Hon får i sig båda substanserna själv.
2. Hon ges båda substanserna aktivt.
3. Hon får i sig ena substansen själv och den andre ges till henne aktivt.

Att hon lyckas få i sig både alkohol och Fentayl helt själv låter för mig osannolikt. Både Fenatylet och alkoholen verkar snabbt, och med de mängder hon hade i kroppen så borde hon däcket rätt omgående. Att hon påverkad och sjuk lyckas prydligt ta sig tillbaka till sängen där pappan la henne låter inte heller helt sannolikt. Då återstår scenario 2 och 3 där någon aktivt gett henne någon eller båda substanserna.

Alkoholen nämns som sagt inte i stämningsansökan. Jag förstår inte varför den inte behöver en förklaring. Att ha EN substans i kroppen kan innebära att flicka fått i sig ämnet själv av misstag när hon irrat runt på natten själv, men TVÅ substanser? Att flickan fått i sig båda på eget bevåg tror jag inte på. Om pappan gett henne alkohol så är han störd nog att även ge Fenatyl. Det känns mer som åtalet handlar om att bröderna varit slarviga när de förvarat droger, och det är däri brottet ligger. Nä, någon får gärna förklara för mig varför man inte har bättre utrett varför flickan hade 0.45 promille.

Där har du fel.
Kroppen kan producera alkohol av vissa virus. Står även om det i FUP.

Karfentanilet har hon ju fått i sig på något vis, går inte att komma ifrån!
Råkat ge fel nässpray eller försökt "självmedicinera" med låg dos karfentanil är mina gissningar..
Citera
2018-02-20, 14:03
Medlem
Citat:
Där har du fel.
Kroppen kan producera alkohol av vissa virus. Står även om det i FUP.

Karfentanilet har hon ju fått i sig på något vis, går inte att komma ifrån!
Råkat ge fel nässpray eller försökt "självmedicinera" med låg dos karfentanil är mina gissningar..

Hänvisa gärna till var i FUP. Hoppas du inte hänvisar till pappans egna spekulationer om en tarmsjukdom som kan ge alkohol i blodet, eller att läkaren berättar att de hittat pneumokocker i blodet då barnet hade akut lugninflammation. Som sagt, visa mig bara var det står att vissa virus producerar alkohol och att det kan vara en förklaring till flickans promille. För det står ingenstans enligt mig som ändå läst FUP rätt noga. Det spekuleras inte överhuvdtaget om var alkoholen kommer ifrån från sjukvårdens sida, däremot så spekulerar pappan rätt friskt om det hela. Polisen spekulerar inte heller om det i FUPen utan ställer frågor till pappan om vad hans förklaring är. Och hans förklaring är allt från att det är hostmedicinen, en ovanlig tarmsjukdom som flickan dessutom inte hade, eller att brodern injicerat alkoholen i barnet.
Senast redigerad av Shakopee 2018-02-20 kl. 14:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in