Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-19, 11:26
  #61
Medlem
back flashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Kommer väckas åtal emot pappan. Men han kommer säkert frias för vårat rättssystem är så jävla trasigt. Barnet dog med knark i kroppen under hans uppsikt, men han skyller på sin bror.

Nu har åtalet kommit. Båda åtalas för grovt vållande till annans död.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...t-dotterns-dod
/B.F
Citera
2018-02-19, 11:59
  #62
Medlem
SmygarBerits avatar
Man får hoppas att pappan åker dit för det. Läser gärna FUPen om ngn har den :-)
Citera
2018-02-19, 13:21
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonaHelmsley
Vad var det som flickan dog utav då? De som uppger sig ha en massa skärmdumpar och saker, lägg upp dem då, så vi får se och kan bilda oss en egen uppfattning? De som har läst en massa på Facebook och Instagram, kan ni var så vänliga att länka detta? Tidigare domar är offentliga handlingar, länk till detta?

Föräldrarna skulle alltså vara föräldrar till fyra barn och dom var 26 år gamla? De har verkligen legat i iallafall det får man säga...

Det är väl knappast något uppseendeväckande?
__________________
Senast redigerad av Periodic 2018-02-19 kl. 13:24.
Citera
2018-02-19, 13:53
  #64
Medlem
Länk till FUP: https://minfil.org/Qa73Bfd1ba/Uddeva..._Aktbil_48.pdf
Citera
2018-02-19, 14:34
  #65
Medlem
Wounderingtwos avatar
Men Gud!!! Jag har följt dessa två flitigt på sociala medier då de har en cancersjuk dotter. Blev så tagen av att de drabbades ytterligare av en sorg då denna underbara flicka dog. Hade ingen aning om att pappan misstänktes för brott och fick en chock när jag öppnade fup och såg namnen. Jag har skänkt pengar till dem båda vid flera tillfällen!!
Citera
2018-02-19, 16:57
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
"0,45 promille säger väl allt". Nej det säger det att folk har dålig koll på hur alkohol fungerar och att pappan hade fått köra bil i de flesta av världens länder.

Jag säger inte att alkohol och föräldraskap är en gynnsam kombo generellt, men 0,45 är inte lika med oförmögen att ta hand om barn.

Med det sagt så hoppas jag att nån i mannens närhet ser till att han dör en långsam och smärtsam död om det finns nån heder bland hans släkt. Han är så jävla WT så jag håller honom skyldig oavsett promille. Förbannade inavlade skräp.

Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Jag tänkte att 0.45 promille lät lite också om man testar någon en natt på väg hem från krogen.
Men att ha den mängden i kroppen en morgon efter man antagligen sovit, försökt återuppliva sitt barn, åkt in ambulans med henne och sen nån gång efter det bli testad så är det väl ändå rätt mycket?
Eller tänker jag helt galet där?

Det visar sig att det är BARNET som hade 0.45 promille alkohol i blodet. Obduktionsprotokollet visar 0 Etanol, men det verkar som som om ett blodprov gjordes direkt när hon kom in på sjukhuset som påvisade alkohol. Har inte läst klart FUP än så kan ha missat hur de testat henne. Dessutom hade hon Karfentanil, som är 100 gånger starkare än Fentanyl, i blodet. Stackars barn.
Citera
2018-02-19, 17:21
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Länk till FUP: https://minfil.org/Qa73Bfd1ba/Uddeva..._Aktbil_48.pdf

Först så var jag säker på att det var D*ennis som var ansvarig för att det funnits narkotika tillgängligt för barnen men ju mer jag läser så blir jag även misstänksam mot A*ndreas. Om han nu blandat i Pet-flaskor och att det stämmer det med att en vän tänkt smaka direkt ur en flaska samtidigt som A skriker att hen inte får smaka, då undrar jag om D talar sanning, att A faktiskt också använt sig av Fentanylen. I och med att de i deras närhet även reagerat på A humör att det blivit värre på sistone.
Dock kan jag tycka att det är oproffsigt av utredare och dyl på brottsplats att påstå att hemmet är i misär och då framförallt påpeka att sovrummet var i kaos. Jag menar pappan fick ju frispel därinne när ambulanspersonalen tog över HLR, då anser jag inte att det är väsentligt hur det såg ut därinne överhuvudtaget.

Alkoholmängden missade jag i fup, fanns det verkligen det i blodet vid ankomst? Såg inte att de beslagtagit någon alkohol?

Riktigt tragisk historia och ett hemskt exempel på hur vårdslöshet kan leda till att barn dör.
Citera
2018-02-19, 17:49
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summerbody
Först så var jag säker på att det var D*ennis som var ansvarig för att det funnits narkotika tillgängligt för barnen men ju mer jag läser så blir jag även misstänksam mot A*ndreas. Om han nu blandat i Pet-flaskor och att det stämmer det med att en vän tänkt smaka direkt ur en flaska samtidigt som A skriker att hen inte får smaka, då undrar jag om D talar sanning, att A faktiskt också använt sig av Fentanylen. I och med att de i deras närhet även reagerat på A humör att det blivit värre på sistone.
Dock kan jag tycka att det är oproffsigt av utredare och dyl på brottsplats att påstå att hemmet är i misär och då framförallt påpeka att sovrummet var i kaos. Jag menar pappan fick ju frispel därinne när ambulanspersonalen tog över HLR, då anser jag inte att det är väsentligt hur det såg ut därinne överhuvudtaget.

Alkoholmängden missade jag i fup, fanns det verkligen det i blodet vid ankomst? Såg inte att de beslagtagit någon alkohol?

Riktigt tragisk historia och ett hemskt exempel på hur vårdslöshet kan leda till att barn dör.


Tycker D verkar vara den vettigare av dessa ovettiga bröder. A verkar vara en fåfäng lögnare som drogar och slarvar med sina pet-flaskor med knark i. Han missar drogtester, blivit annorlunda i sitt humör som du säger, och fört över pengar till sin bror i samband med att brodern beställer knark på nätet. Nä, A ljuger som en häst travar.

Men ser man bilderna överlag så är ju inte hemmet särskilt fräscht vare sig inomhus eller utomhus. Att det är en människa som inte mår bra och börjat tappa det rejält syns. En del utrymmen är ju värre än andra och en del gränsar till misär, i varje fall i min värld.

I förhöret med A hittar du om alkoholen, sidan 159. Vet att jag läste ett förhör med en läkare som nämnde att de tagit blodprov på henne när hon kom till sjukhuset och då upptäckt att hon hade alkohol i sig. Jag tycker det är konstigt med denna alkohol. Hur i fridens namn har hon fått i sig den ifall de nu inte hittade alkoholflaskor i hemmet. Först tänkte jag att A däckat och flickan gick upp och hitta en pet-flaska med Karfentanil och drack ur den i tron att det var läsk. En så kallad olyckshändelse. Men hur förklarar man alkoholen? Om någon har gett henne alkohol med flit så kan de också ha gett henne droger med flit. Sannolikheten är inte så stor att hon hittat både alkohol och droger och fått i sig dem helt själv.
__________________
Senast redigerad av Shakopee 2018-02-19 kl. 18:07.
Citera
2018-02-19, 18:53
  #69
Medlem
Wounderingtwos avatar
Jag upplever det som att D*nnis är den som är ärlig här. Han hymlar inte med något alls, svarar rakt och ärligt (enligt min åsikt) på frågor om Fentanylen och hans missbruk. Andr*as däremot svamlar mest, anklagar sin bror för allt, till och med för att han skulle ha injicerat alkohol i tösen. Googlar alternativa metoder till dotterns död, griper efter halmstrån för att slippa bära något ansvar.

Ja, jag är övertygad om att det inte var meningen att ske och han älskar säkert alla sina barn mer än något annat men han har absolut brustit i sitt ansvar och för mig är det uppenbart att han själv missbrukat Fentanyl.

Här är för övrigt en print screen på ett inlägg han postade i "G* ditt stöd till Jolin*" den 23 juni. Där skriver han:
Citat:
"Men nu vet vi vad som hänt dig och att man inte kunde göra något för att rädda ditt liv och att det inte är någon som gjort dig något"

https://imgur.com/yCxxR04
__________________
Senast redigerad av Wounderingtwo 2018-02-19 kl. 18:55.
Citera
2018-02-19, 20:49
  #70
Medlem
Läst hela fup och det mesta andra. Tycker D ger adekvata svar på fls frågor och verkar på det stora hela ha mer koll på läget än A som verkar ha irrat runt med fetanylblandningarna hur som helst i huset. Tycker också det blir extremt uppenbart att A tänker skylla på D då han ringt runt och sagt att D förgiftat alvedonflaskor eller injicerat barn med alkohol.

I övrigt så är det djup tragik för alla inblandade
Citera
2018-02-19, 20:54
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Tycker D verkar vara den vettigare av dessa ovettiga bröder. A verkar vara en fåfäng lögnare som drogar och slarvar med sina pet-flaskor med knark i. Han missar drogtester, blivit annorlunda i sitt humör som du säger, och fört över pengar till sin bror i samband med att brodern beställer knark på nätet. Nä, A ljuger som en häst travar.

Men ser man bilderna överlag så är ju inte hemmet särskilt fräscht vare sig inomhus eller utomhus. Att det är en människa som inte mår bra och börjat tappa det rejält syns. En del utrymmen är ju värre än andra och en del gränsar till misär, i varje fall i min värld.

I förhöret med A hittar du om alkoholen, sidan 159. Vet att jag läste ett förhör med en läkare som nämnde att de tagit blodprov på henne när hon kom till sjukhuset och då upptäckt att hon hade alkohol i sig. Jag tycker det är konstigt med denna alkohol. Hur i fridens namn har hon fått i sig den ifall de nu inte hittade alkoholflaskor i hemmet. Först tänkte jag att A däckat och flickan gick upp och hitta en pet-flaska med Karfentanil och drack ur den i tron att det var läsk. En så kallad olyckshändelse. Men hur förklarar man alkoholen? Om någon har gett henne alkohol med flit så kan de också ha gett henne droger med flit. Sannolikheten är inte så stor att hon hittat både alkohol och droger och fått i sig dem helt själv.
Som jag förstår det kommer väl alkoholen från hennes hostmedicin.
Citera
2018-02-19, 21:51
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
Som jag förstår det kommer väl alkoholen från hennes hostmedicin.

Det var bara en av några lama förklaringar som pappan drog till med. Det är ingenting som utredningen kommit fram till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback