• 28 212 online
  • 1 152 493 medlemmar
  • 59 625 061 inlägg
Igår, 14:47
Medlem
jsa86-xs avatar
Blir den vattendelade filmen Mother! från ifjol. Känner mig väldigt peppad och brukar digga denna typ av film, hört att den ska vara klurig.
Citera
Igår, 15:41
Medlem
D_V_Ss avatar
The Hustler från 61 med Paul Newman.
För jag är väldigt trött på b-film, och Mr Newman är en stilig karl med bra utstrålning.
Citera
Igår, 20:34
Medlem
Lustigts avatar
Ben-Hur ikväll, pappa spelade in den på VHS när jag var liten och har säkert sätt den 10 gånger, men det var ett par år sedan nu och den är ju jävligt bra. Heston är bra också.
Citera
Igår, 21:01
Medlem
Chris rock - tamborine på Netflix
Citera
Igår, 21:11
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Väldigt bra långfilm du ska se där.
Är i en riktig streak av bra filmer just nu för Kaspar Hauser som var långfilmen jag såg innan hamnade också på en fyra, precis som Rosetta gjorde. Har sett ganska lite av Dardenne-bröderna faktiskt men det är något jag med glädje ska försöka åtgärda under året.
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Det där med kameraperspektivet tänkte jag faktiskt knappt på (än i vissa scener), så det tedde sig i vart fall inte onaturligt. Var det även så i de scener där barnen rörde sig utanför eller i kamerans periferi?
Fick aldrig sett om den i natt och jag satt inte och analyserade noga nog när jag först såg den för att märka om den alltid håller sig till det när det bara är vuxna med i scenen, troligtvis inte, men barnen är alltid i fokus när de är med och kameran är anpassad efter deras perspektiv. Men kommer ihåg tagningar som när Defoe går över gården som också är filmade i ett grodperspektiv.
Senast redigerad av BlackMetal Igår kl. 21:15.
Citera
Igår, 21:22
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Jag tror att det här är hennes regidebut (i alla fall på egen hand), så det var en nyhet för mig också. Lady Bird var i alla fall en rätt trevlig och lite smårolig coming of age-rulle som dock inte gjorde något större intryck på mig. Bra, men ordinär skulle jag sammanfatta det!
Tack! Trevlig och smårolig låter som fullt tillräckligt för att jag ska vilja se den i alla fall! Det är nog säkert hennes debut som regissör då. Då får man väl även ha lite förståelse för om den inte imponerade stort, men förhoppningsvis finns det väl hopp inför framtiden.

BlackMetal - Var det Werner Herzog's The Enigma of Kaspar Hauser du såg?
Senast redigerad av alprazolam_ Igår kl. 21:25.
Citera
Igår, 22:07
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
BlackMetal - Var det Werner Herzog's The Enigma of Kaspar Hauser du såg?
Det stämmer bra, kanske skulle varit lite mer specifik. Sett den?

Tänte se Superman (1978). Inga förväntningar men mest nyfiken att se i jämförande syfte med Marvels nutida fekalier.
Citera
Igår, 23:07
Medlem
dwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Är i en riktig streak av bra filmer just nu för Kaspar Hauser som var långfilmen jag såg innan hamnade också på en fyra, precis som Rosetta gjorde. Har sett ganska lite av Dardenne-bröderna faktiskt men det är något jag med glädje ska försöka åtgärda under året.
Hauser är ju riktigt bra den med från Herzogs guldera av fantastiska filmer. Då har du mycket kvalitet att se fram emot, tror att jag håller just Rosetta högst men alla jag sett är mer eller mindre riktigt bra.
Citera
Igår, 23:29
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Det stämmer bra, kanske skulle varit lite mer specifik. Sett den?

Tänte se Superman (1978). Inga förväntningar men mest nyfiken att se i jämförande syfte med Marvels nutida fekalier.
Nej, jag har sett andra filmer ur ett par olika boxar, men inte den. Sen är det Fata Morgana, Even dwarves started small och någon till som jag har kvar. Rotade faktiskt fram boxen nu när jag kom och tänka på den filmen. Såg dessutom någon annan film tidigare där gamle hederlige Klaus Kinski's anlete poppade upp ett par gånger. Sen direkt efter den såg jag ditt inlägg. Filmen jag såg var Me, Earl and the dying girl. Dom kollade diverse klassiker och bland annat var det några scener ur Aguirre som skymtade förbi. Så två gånger inom loppet av någon timme kom jag och tänka på Herzog. Nja, vet inte om ens om det finns någon annan Kaspar Hauser, Herzogs film är den enda jag känner till i alla fall så det behövde säkert inte specificeras. Hade bara någon känsla av att du sett den redan så funderade därför på om det kunde finnas fler.

Han hade sannerligen ett "speciellt" utseende, gamle Klaus Kinski. Har man en gång sett honom så glömmer man ju aldrig bort hur han ser ut.
Senast redigerad av alprazolam_ Igår kl. 23:33.
Citera
Idag, 09:15
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Nej, jag har sett andra filmer ur ett par olika boxar, men inte den. Sen är det Fata Morgana, Even dwarves started small och någon till som jag har kvar. Rotade faktiskt fram boxen nu när jag kom och tänka på den filmen. Såg dessutom någon annan film tidigare där gamle hederlige Klaus Kinski's anlete poppade upp ett par gånger. Sen direkt efter den såg jag ditt inlägg. Filmen jag såg var Me, Earl and the dying girl. Dom kollade diverse klassiker och bland annat var det några scener ur Aguirre som skymtade förbi. Så två gånger inom loppet av någon timme kom jag och tänka på Herzog. Nja, vet inte om ens om det finns någon annan Kaspar Hauser, Herzogs film är den enda jag känner till i alla fall så det behövde säkert inte specificeras. Hade bara någon känsla av att du sett den redan så funderade därför på om det kunde finnas fler.

Han hade sannerligen ett "speciellt" utseende, gamle Klaus Kinski. Har man en gång sett honom så glömmer man ju aldrig bort hur han ser ut.
Är faktiskt ett par stycken av Herzogs mer hyllade filmer som jag fortfarande behöver se. Men The Enigma of Kaspar Hauser är mycket sevärd så den kan vara något att spana in så småningom.

Tar tag i Les Enfants du Paradis (1945).
Citera