Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-18, 22:07
  #53281
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
BlackMetal - Var det Werner Herzog's The Enigma of Kaspar Hauser du såg?
Det stämmer bra, kanske skulle varit lite mer specifik. Sett den?

Tänte se Superman (1978). Inga förväntningar men mest nyfiken att se i jämförande syfte med Marvels nutida fekalier.
Citera
2018-02-18, 23:07
  #53282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Är i en riktig streak av bra filmer just nu för Kaspar Hauser som var långfilmen jag såg innan hamnade också på en fyra, precis som Rosetta gjorde. Har sett ganska lite av Dardenne-bröderna faktiskt men det är något jag med glädje ska försöka åtgärda under året.
Hauser är ju riktigt bra den med från Herzogs guldera av fantastiska filmer. Då har du mycket kvalitet att se fram emot, tror att jag håller just Rosetta högst men alla jag sett är mer eller mindre riktigt bra.
Citera
2018-02-18, 23:29
  #53283
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Det stämmer bra, kanske skulle varit lite mer specifik. Sett den?

Tänte se Superman (1978). Inga förväntningar men mest nyfiken att se i jämförande syfte med Marvels nutida fekalier.
Nej, jag har sett andra filmer ur ett par olika boxar, men inte den. Sen är det Fata Morgana, Even dwarves started small och någon till som jag har kvar. Rotade faktiskt fram boxen nu när jag kom och tänka på den filmen. Såg dessutom någon annan film tidigare där gamle hederlige Klaus Kinski's anlete poppade upp ett par gånger. Sen direkt efter den såg jag ditt inlägg. Filmen jag såg var Me, Earl and the dying girl. Dom kollade diverse klassiker och bland annat var det några scener ur Aguirre som skymtade förbi. Så två gånger inom loppet av någon timme kom jag och tänka på Herzog. Nja, vet inte om ens om det finns någon annan Kaspar Hauser, Herzogs film är den enda jag känner till i alla fall så det behövde säkert inte specificeras. Hade bara någon känsla av att du sett den redan så funderade därför på om det kunde finnas fler.

Han hade sannerligen ett "speciellt" utseende, gamle Klaus Kinski. Har man en gång sett honom så glömmer man ju aldrig bort hur han ser ut.
__________________
Senast redigerad av alprazolam_ 2018-02-18 kl. 23:33.
Citera
2018-02-19, 09:15
  #53284
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Nej, jag har sett andra filmer ur ett par olika boxar, men inte den. Sen är det Fata Morgana, Even dwarves started small och någon till som jag har kvar. Rotade faktiskt fram boxen nu när jag kom och tänka på den filmen. Såg dessutom någon annan film tidigare där gamle hederlige Klaus Kinski's anlete poppade upp ett par gånger. Sen direkt efter den såg jag ditt inlägg. Filmen jag såg var Me, Earl and the dying girl. Dom kollade diverse klassiker och bland annat var det några scener ur Aguirre som skymtade förbi. Så två gånger inom loppet av någon timme kom jag och tänka på Herzog. Nja, vet inte om ens om det finns någon annan Kaspar Hauser, Herzogs film är den enda jag känner till i alla fall så det behövde säkert inte specificeras. Hade bara någon känsla av att du sett den redan så funderade därför på om det kunde finnas fler.

Han hade sannerligen ett "speciellt" utseende, gamle Klaus Kinski. Har man en gång sett honom så glömmer man ju aldrig bort hur han ser ut.
Är faktiskt ett par stycken av Herzogs mer hyllade filmer som jag fortfarande behöver se. Men The Enigma of Kaspar Hauser är mycket sevärd så den kan vara något att spana in så småningom.

Tar tag i Les Enfants du Paradis (1945).
Citera
2018-02-19, 17:59
  #53285
Medlem
Hwals avatar
Efter tips här i skräcktråden och på andra ställen så blir det Beyond the Darkness (1979) som får inleda denna kväll som skall vara dedikerad till italiensk skräck. Vad som blir efter det får vi se.

http://www.imdb.com/title/tt0078916/?ref_=nv_sr_1
Citera
2018-02-19, 18:32
  #53286
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lustigt
Ben-Hur ikväll, pappa spelade in den på VHS när jag var liten och har säkert sätt den 10 gånger, men det var ett par år sedan nu och den är ju jävligt bra. Heston är bra också.

Har du sett nyinspelningen?
Citera
2018-02-19, 19:40
  #53287
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Är faktiskt ett par stycken av Herzogs mer hyllade filmer som jag fortfarande behöver se. Men The Enigma of Kaspar Hauser är mycket sevärd så den kan vara något att spana in så småningom.

Tar tag i Les Enfants du Paradis (1945).
Absolut, jag har gått i tankar ganska länge att jag måste ta och beta av lite fler rullar ur hans filmografi. Jag tolkade händelseförloppet igår som lite av ett tecken på att det börjar bli dax att göra så.

Den är förövrigt baserad på en sann historia va? Har du sett Even dwarves started small eller Fata morgana? Eller vilka av hans verk har du sett, är kanske lättare att fråga.
Citera
2018-02-19, 20:06
  #53288
Medlem
A Bad Moms Christmas, ska se den för att jag hade den hemma! Få se om den är bra!
Citera
2018-02-19, 20:29
  #53289
Medlem
Lustigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Har du sett nyinspelningen?

Nej det har jag faktiskt inte, verkar som en riktig pizzarulle så jag väntar med den tills jag kan bjuda över ett par polare beställa pizza och röka en joint

Ikväll blir det Mystic River, för jag e sugen på lite mystifikation.
Citera
2018-02-19, 20:47
  #53290
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Efter tips här i skräcktråden och på andra ställen så blir det Beyond the Darkness (1979) som får inleda denna kväll som skall vara dedikerad till italiensk skräck. Vad som blir efter det får vi se.

http://www.imdb.com/title/tt0078916/?ref_=nv_sr_1

En utav mina absoluta D'Amato-favoriter och titellåten Quiet Drops av Goblin går då inte av för hackor!
Citera
2018-02-19, 20:50
  #53291
Medlem
King Arthur med Jax från Sons of anarchy, älskar Jax + gilla historien från barn sagorna
Citera
2018-02-19, 21:58
  #53292
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lustigt
Nej det har jag faktiskt inte, verkar som en riktig pizzarulle så jag väntar med den tills jag kan bjuda över ett par polare beställa pizza och röka en joint

Ikväll blir det Mystic River, för jag e sugen på lite mystifikation.

Mystic River är mäkta bra. Även utan mystifikation.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback