2018-02-18, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Jamen finns inte så många gratis men då spelar det mindre roll där i mot vill man ju veta om man betalar. En skum gratis sajt är sunnydate. Verkar seriös först men är som en spökstad med en del skumma utländska damer som kontaktar via ens externa mejl. Misstänker kommersiel agenda osv.

Fast det ta ju tid också, att göra en bra profil. Sen kolla den, å svara osv osv... I värsta fall har man lagt massa tid på en profil för å sen inse att det bara är en jäkla skitsida med otrevligt äckel som gör att man måste ta bort profilen eller så inser man efter man dessutom betalt att det är helt fel inriktning å folk är dum å tycker att det fattar du väl att det är såhär här...
Citera
2018-02-18, 21:06
Medlem
Honeyvoices avatar
Kom på en grej angående tjejer som skriver med många på nätdejting…det enda du kan göra om du verkligen gillar henne är att fortsätta skriva tills förhoppningsvis du är ensam kvar.

I vilket fall som helst får du ju reda på hur det ligger till…lägg dig inte platt. Tänk dig att du är en älg som stångas(mentalt) i skogen. Det är inte alltid den älgen man tror ska vinna som vinner…

Citera
2018-02-18, 23:00
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Kom på en grej angående tjejer som skriver med många på nätdejting…det enda du kan göra om du verkligen gillar henne är att fortsätta skriva tills förhoppningsvis du är ensam kvar.

I vilket fall som helst får du ju reda på hur det ligger till…lägg dig inte platt. Tänk dig att du är en älg som stångas(mentalt) i skogen. Det är inte alltid den älgen man tror ska vinna som vinner…

:)

Fast det är ju det som är så charmlöst med online dejting sajterna nuförtiden. Dvs att man vet att det är tusen andra "brevflirtar" där. Saknar seriöst dom gamla hederliga kontaktannonserna från typ 80-talet ( även om det var före min tid). Inte var det väl tusen snubbar på en tjej då liksom? Var mer skamligt då men egentligen bättre (iaf för oss snubbar).
Brukar radera henne från dejtingsidan och bara köra sms så man slipper se om hon är online där etc.Dvs om det är en lite mer intressant tjej.
Citera
2018-02-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Fast det ta ju tid också, att göra en bra profil. Sen kolla den, å svara osv osv... I värsta fall har man lagt massa tid på en profil för å sen inse att det bara är en jäkla skitsida med otrevligt äckel som gör att man måste ta bort profilen eller så inser man efter man dessutom betalt att det är helt fel inriktning å folk är dum å tycker att det fattar du väl att det är såhär här...

Lagom är bäst då sin livs historia blir för pretentiöst so to speak. Ska ju finnas nyheter vid irl mötet också.intregitet är bra men dock så många damer skriver ju inte ett smack (då vet man ju att det är för oseriösa osv osv).
Citera
2018-02-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Lagom är bäst då sin livs historia blir för pretentiöst so to speak. Ska ju finnas nyheter vid irl mötet också.intregitet är bra men dock så många damer skriver ju inte ett smack (då vet man ju att det är för oseriösa osv osv).

Absolut, men har man öht inte gjort nån sån där profil på hundra år så vet man int ens va man ska hitta på för nick. Än mindre va man ska lägga dit för bilder, eller hur man ska beskriva å som du skriver hur mycke/lite.
Å sen kolla igenom hur sidan/appen funkar, så man intr råkar lägga ut personliga kontaktuppgifter så det syns öppet eller nåt. Man är ju lätt lite nojjig över hur det funkar.

Äh vafan, tycker ju bara detta är drygt men ska försöka få ihop nåt denna vecka. Seriöst eller ej, kolla läget lite iaf. Vet inte hur redo jag är efter separationen. Men nån gång måste man väl börja se sig omkring iallafall.
Citera
2018-02-19, 01:29
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:

Den tiden är inte värd att lägga.
Citera
2018-02-19, 02:35
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:

Finns risk att man blir sedd som efterhängset creep om man är en average dude.
Citera
2018-02-19, 07:18
Avslutad
Citat:
Vilka dejting sidor/appar gäller nuförtiden?

Kvinna mellan 30-40 års ålder. Det var rätt många år sen jag kollade nåt sånt där.... Hör bara talas om tider från kollegor men vet inte om det verkligen gäller för mig. Verkar bara ytligt och sexfokuserar utifrån vad jag hört, men jag vill lära känna nån , inte ha tillfälligt sex. Men jag kankse fått fel bild av det.

Tips/ råd om var man ska registrera sig?

Berätta gärna om för/nackdelar med några olika sidor/appar.

När det gäller 30+ så är de största i Sverige match och mötesplatsen. Jag föredrar MP själv.
Citera
2018-02-19, 07:42
Medlem
zebra121s avatar
VIlken är den bästa dejtingsidan just nu? Då tänker jag där folk finns och där man kan få "avkastning" i form av relationer, korta ligg och snurr på kulan så att säga.
Tänker inte på Badoo eller Tinder utan de övriga. Match? Mötesplatsen? HP?
Citera
2018-02-19, 09:35
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
När det gäller 30+ så är de största i Sverige match och mötesplatsen. Jag föredrar MP själv.

När jag nätdejtande under en period använde jag båda dessa och träffade en del tjejer från bägge. Tyckte det fungerade bra.
Citera
2018-02-19, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula

Ok, tack . Då ska jag testa å kolla runt lite på nån av dom.

Förstår att man kankse byter mellan sidor lite efter ett tag, särskilt om man bor på min mindre ort där man kankse till slut ”sett alla” på sidan.

Men har du fler anledningar å tycka just MP är bättre, tänker funktioner/ kostnader annat ?
Citera
2018-02-19, 11:52
Medlem
Citat:
Absolut, men har man öht inte gjort nån sån där profil på hundra år så vet man int ens va man ska hitta på för nick. Än mindre va man ska lägga dit för bilder, eller hur man ska beskriva å som du skriver hur mycke/lite.
Å sen kolla igenom hur sidan/appen funkar, så man intr råkar lägga ut personliga kontaktuppgifter så det syns öppet eller nåt. Man är ju lätt lite nojjig över hur det funkar.

Äh vafan, tycker ju bara detta är drygt men ska försöka få ihop nåt denna vecka. Seriöst eller ej, kolla läget lite iaf. Vet inte hur redo jag är efter separationen. Men nån gång måste man väl börja se sig omkring iallafall.

Ja men det är väl klart att man inte ska lägga ut för personlig info. Typ 3 rader räcker. Mer pallar inte vi snubbar att läsa med tanke på att chansen till svar är så minimal (o då tycker jag ändå inte att mina bilder är dåliga, visst jag kontaktar inte direkt oattraktiva donnor men ändå). Ett tips med tanke på att du har varit gift o kanske har barn (runt 40 etc) = var inte för kräsen faktiskt. Jag skulle kunna tänka mig att träffa nån som du om hon fortfarande var fräsch i kroppen o verkade kul. Men det kan ju ändå inte bli en drömkvinna so to speak (att visa upp för familj etc).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in