2018-02-18, 18:25
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Tror knappast att Özzet kommar tillbaka ens då. TV4 väntar säkert ett tag tills allt lagt sig.
Citera
2018-02-18, 18:28
Medlem
Shakespeareares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det framgår ju av tidigare länkar till Text-TV & någon annan TV-tablå-hemsida att det var meningen att Özz skulle visas igår. Men det skulle ju kunna vara en administrativ miss, men jag tror inte det.

Härligt! Tror inte jag heller, brukar ha svårt att tro på sådana sammanträffanden. Även PK-TV måste väl förstå att det finns en gräns på vad folk accepterar. Att de inte tar upp misstankarna på TV är en sak, men vore oförskämt att dessutom fortsätta som om ingenting hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag spekulerar, men vet inte om det handlar om Nujen. Det är så nytt, denna sak om Nujens beröring med terrorister.

Jag tror det åsyftas den andre komikerns sexualbrottslighet. Den komikern som håller sig gömd på Södermalm sen #Metoo debatten avslöjade att han var en runkande blottare som tilltvingar sig avsugningar av flera kvinnor.

Men visst är det ett sammanträffande att Batra skämtade om kurder, då det nu kan vara Nujen, då det blev lika träffsäkert.

Nu hänger jag inte med längre, det där blev ju jätte rörigt. Du är medveten om att det är Nujen vi diskuterar nu, inte Soran Ismail?

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
TV4 kan inte säga öppet att de lyft ut Özz. Men de kan säga att de flyttar fram inslaget en vecka. Tänk, betänketid, rådrum, fuktat pekfinger. Och sen blir det en vecka till. Och sen...?

Vadå, ska de visa det nästa vecka?
Citera
2018-02-18, 20:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakespeareare
Vadå, ska de visa det nästa vecka?
Det har dom ju sagt nu. Fast från lägre nivå inom organisationen. Mycket spännande att se hur det verkligen blir. Om det skjuts fram ytterligare så är det ju uppenbart att man censurerar Özz för att inte få skit själv.

Gissningsvis är det storleken på den närmaste veckans skitstorm som avgör hur det blir nästa lördag.
Citera
2018-02-18, 23:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
TV4 kan inte säga öppet att de lyft ut Özz. Men de kan säga att de flyttar fram inslaget en vecka. Tänk, betänketid, rådrum, fuktat pekfinger. Och sen blir det en vecka till. Och sen...?

De behöver nog nya skämt från Özz. Att skämta om att terrorister inte är så farliga etc. funkar inte nu under pågående terrorrättegång. Har Özz skämt som inte förringar invandrares kriminalitet, terror eller som hatar svenskar? han kanske måste gå tillbaka till grunden och börja skämta om svartskallar igen? Krypa tillbaka till att bli en husblatte som driver med sig själv?
Citera
2018-02-19, 08:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De behöver nog nya skämt från Özz. Att skämta om att terrorister inte är så farliga etc. funkar inte nu under pågående terrorrättegång. Har Özz skämt som inte förringar invandrares kriminalitet, terror eller som hatar svenskar? han kanske måste gå tillbaka till grunden och börja skämta om svartskallar igen? Krypa tillbaka till att bli en husblatte som driver med sig själv?
Men det hinner dom nog inte spela in på en vecka.
Citera
2018-02-19, 10:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
Jag ser ett helt koppel av folk som fortsätter oförtrutet med att kommentera i Özz samtliga tweets och annat. De lägger upp bilder på bankutdragen; ställer frågor och ger sig inte.

Jag tror det här är en viktig del i att få svar slutligen; att folk inte ger sig.
Katerina Janouch har sagt att det kommer mera, och henne litar jag på, hon var också först ute med nyheten om Nujenpengarna.
Citera
2018-02-19, 11:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men det hinner dom nog inte spela in på en vecka.

Nej Özz måste ju ändra hela sin repertoar nu när han själv förknippas med det han moraliserar över.
Citera
2018-02-19, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Katerina Janouch har sagt att det kommer mera, och henne litar jag på, hon var också först ute med nyheten om Nujenpengarna.

Det tråkiga är att en journalist, inte har samma möjlighet som en polis att utreda vad det är som pågår när Nujens renoverar, förbättrar och bygger på sina fastigheter, och låter pengar och kvitton cirkulera på byggen och emellan dem alla på olika byggen. De är flera fastigheter som håller på att renoveras samtidigt, också den i Nacka, där det sökts bygglov.

Det är bara polis och åklagare som kan få ut olika handlingar som kontoutdrag.

Det handlar om att se vad som utbetalats till vem, och vad olika utbetalningar är för. Om det är fler som fått svarta pengar. Det är inte logiskt att Akilov var ensam på en byggarbetsplats på Gotland. Vem städade han efter???

Om det bara är Akilov som fått svarta pengar, så uppkommer ju frågan varför Nujens tyckte att Akilov var så speciell, att bara han skulle få svarta pengar av dem!

Sen så undrar jag varför en advokat är så nonchalant och riskbenägen. Är det kunskapen om att hon skyddas av advokatsamfundet och slipper en vanlig omgång av rättsväsendet?

Jag tycker efterspelet är värre än penningtvätten och skattebrotten. Nu ser vi att polis och åklagare låter vissa grupper få immunitet, där de inte behöver frukta rättsliga åtgärder. Oavsett brottet, trots att vi nu vet att Akilov var en hänsynslös massmördare.
Citera
2018-02-19, 13:57
Medlem
Jeff.J.Jeffersons avatar
Alla borde kontakta både Netflix och TV4 och be dom ta bort allt skit med Özz. Själv chattade jag med netflix (USA antar jag) i frågan och dom hade inte någon "riktig" info om detta. Om många kommer med samma sak kanske dom kollar lite djupare in i detta..
Detta är vad jag skrev, kopiera gärna:

I think you should remove all programs with the Swedish comedian Özz Nujen. He has payed the Terrorist Akilov approx. 85.000 SEK (~ USD 10.670) Akilov is on trial for the terrorist attack in Stockholm, Sweden at Drottningatan, april 7, 2017
Citera
2018-02-19, 14:22
Medlem
RitaHayworths avatar
Glöm inte hans kommande show i Askersund, ganska mycket är redan bokat enligt hemsidan. Arrangör Katarina Raneborn tänker inte ställa in eftersom Özz inte är dömd för något. (för lösa grunder enligt henne) Salongen showen är i har 500 platser, pris 250:- st. Liten summa på 125.000:-.

http://www.visitaskersund.se/evenemang/allaevenemang/evenemangsarkiv/2018/ozznujen.5.7f4eda3f15f6d838081d6953.html
Citera
2018-02-19, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RitaHayworth
Glöm inte hans kommande show i Askersund, ganska mycket är redan bokat enligt hemsidan. Arrangör Katarina Raneborn tänker inte ställa in eftersom Özz inte är dömd för något. (för lösa grunder enligt henne) Salongen showen är i har 500 platser, pris 250:- st. Liten summa på 125.000:-.

http://www.visitaskersund.se/evenemang/allaevenemang/evenemangsarkiv/2018/ozznujen.5.7f4eda3f15f6d838081d6953.html

Då finns det plats kvar för ett antal verbalt skickliga hääcklare i salongen.😊
Citera
2018-02-19, 15:56
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitaHayworth

Jävligt magstarkt att klicka på länken och se det där hånflinande ansiktet.

Och nu ska han alltså stå håna och göra narr av Sverige och Sveriges befolkning i Askersund.
Terroristfinansiären.
Fy fan.

Ger mig fan på att hade exakt det där hånflinande uttrycket i ansiktet när han fick reda på att lastbilen plöjde fram på Drottninggatan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in