Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Katerina Janouch har sagt att det kommer mera, och henne litar jag på, hon var också först ute med nyheten om Nujenpengarna.
Det tråkiga är att en journalist, inte har samma möjlighet som en polis att utreda vad det är som pågår när Nujens renoverar, förbättrar och bygger på sina fastigheter, och låter pengar och kvitton cirkulera på byggen och emellan dem alla på olika byggen. De är flera fastigheter som håller på att renoveras samtidigt, också den i Nacka, där det sökts bygglov.
Det är bara polis och åklagare som kan få ut olika handlingar som kontoutdrag.
Det handlar om att se vad som utbetalats till vem, och vad olika utbetalningar är för. Om det är fler som fått svarta pengar. Det är inte logiskt att Akilov var ensam på en byggarbetsplats på Gotland. Vem städade han efter???
Om det bara är Akilov som fått svarta pengar, så uppkommer ju frågan varför Nujens tyckte att Akilov var så speciell, att bara han skulle få svarta pengar av dem!
Sen så undrar jag varför en advokat är så nonchalant och riskbenägen. Är det kunskapen om att hon skyddas av advokatsamfundet och slipper en vanlig omgång av rättsväsendet?
Jag tycker efterspelet är värre än penningtvätten och skattebrotten. Nu ser vi att polis och åklagare låter vissa grupper få immunitet, där de inte behöver frukta rättsliga åtgärder. Oavsett brottet, trots att vi nu vet att Akilov var en hänsynslös massmördare.