2018-02-18, 19:29
Medlem
boidis12s avatar
Undrar om fläsksvålen E**** kan ha sett Tors annons på blocket ?
Han hade ute en annons på en Volvo V40 12:e - 19:e Maj tydligen .
Om han har sökt på regnumret kan han ju ha fått upp även
Tors andra bil Mercedes 320 SLK och fått för sig att det var en dyr "sportbil" ?
Kan ju vara en anledning till att E**** fått för sig att Lekanders var lämpliga som offer .
Det förutsätter ju att det var den vanlige Dr E**** som var ute efter pengar och inte
Mr E**** - Hyde som blodtörstigt bara ville mörda som styrde förstås .
Citera
2018-02-18, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZaphodBeeblebrox
Så retard. Det är bara du som motsätter sig detta. Det var slumpmässigt. Du förstår, hur mkt du än tror att alla mord sker pga att GM känner BO så är det inte så i detta fall. Det är ingen som håller med dig i denna tråd även om de flesta av oss "hatar slumpen".
Inte tid till lustmord fix? Han hade drömt om att mörda, så jo.

Så rätt. MGM har ju berättat att han har som hobby att ta slumpmässig person som han inte har något band till och vrida och vända på sätt att få denna person att försvinna. Och komma undan med det.

Kom ihåg att det ingår i MGM:s intresse att klura ut varenda etapp i hur detta försvinnande ska ske. Han har ju säkert som någon tidigare nämnt, passat på att reka huset i samband med att han frågade efter vägen och bad om att bland annat använda deras toalett.
Citera
2018-02-18, 19:42
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asylskanken
Så rätt. MGM har ju berättat att han har som hobby att ta slumpmässig person som han inte har något band till och vrida och vända på sätt att få denna person att försvinna.

Han var rackarns dålig på sin hobby 😉
Senast redigerad av Merrybum 2018-02-18 kl. 19:44. Anledning: Sätter dit ett c
Citera
2018-02-18, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Han var rackarns dålig på sin hobby 😉

Komplett dåre
Citera
2018-02-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asylskanken
Så rätt. MGM har ju berättat att han har som hobby att ta slumpmässig person som han inte har något band till och vrida och vända på sätt att få denna person att försvinna. Och komma undan med det.

Kom ihåg att det ingår i MGM:s intresse att klura ut varenda etapp i hur detta försvinnande ska ske. Han har ju säkert som någon tidigare nämnt, passat på att reka huset i samband med att han frågade efter vägen och bad om att bland annat använda deras toalett.
Edvin är inget undantag, han följer helt vad man kan förvänta sig. Först psyksvängen som förklaring för att dölja skammen. Sedan tar han in en medbrottsling när bevis inkommer mot honom. Och till slut inte svara på någonting utom
' ingen kommentar' den ordningen känner vi alla FB kribenter igen.
Citera
2018-02-18, 21:18
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify
Något som stör mig i hela detta hemska brott är att han är ostraffad och begår ett så vedervärdigt brott, tro nu inte att jag tror han är oskyldig, har läst alla förhör med honom och en hel del på bevissidan, det är inget tvivel om att han är skyldig.

Det jag funderar över och det är möjligt att det har lyfts tidigare i tråden, orkar inte leta.

Killen är 24 år och begår detta som första grövre brott, tro jag inte på.
Han bor i Mullsjö och beger sig till Mantorp ca 15 mil och begår sitt första rånmord med inslag av tortyr (tejpning) Nog tror jag man ska fundera på ouppklarade rånmord/mord från det han fyller 18 år och får tillgång till bil, det handlar då om tiden runt 2012 och framåt, killen är ju inte främmande för att köra si sådär 30 mil tur och retur. Skulle kunna vara allt från Uddevalla, Halmstad, Växjö, Vimmerby och Mantorp...

Någon som haft samma fundering? Inte fan va detta debuten...
Edvin var ju försvunnen några dagar 2014, så pass att missing people letade efter honom. Men sedan dök han plötsligt bara upp igen.
Detta skedde samtidigt som ett rånmord ägde rum i Svenljunga, på en gammal man i ett torp som låg ödsligt. Den mannen hittades långt senare i en soptunna, täckt av cement. Det kunde ju ha varit ett Edvin-sätt att få honom att "försvinna".
Nu häktades och åtalades en 50-åring för detta mord, men han blev friad i tingsrätten. Även om en hel del tycks tala för att denne 50-åring var inblandad i mordet, t.ex. att han körde offrets bil, utesluter det ju inte att även Edvin var med på ett hörn.
Sista livstecknet på den döde i Svenljunga var en banktransaktion på 200 000 kr.
Undrar förresten om 50-åringen heter Mattias?
https://www.expressen.se/gt/misstankt-frias-for-mordet-i-svenljunga/
Citera
2018-02-18, 21:41
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Du är ägd, du är sopad med över hela vägen till B-berg. Du har lämnat felaktiga uppgifter om platser och hastigheter i forumet och jag har talat om detta men du verkar ha svårt för att ta till dig fakta, så jo då, du är ägd. Vilka frågor vill du ha svar på? Om jag har stånd eller tar det i tvåan? Det behöver du inte bekymra dig om för vare sig jag är man eller kvinna vore du nog den sista jag skulle byta kroppsvätskor med.
Vilken dåre du är
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Edvin var ju försvunnen några dagar 2014, så pass att missing people letade efter honom. Men sedan dök han plötsligt bara upp igen.
Detta skedde samtidigt som ett rånmord ägde rum i Svenljunga, på en gammal man i ett torp som låg ödsligt. Den mannen hittades långt senare i en soptunna, täckt av cement. Det kunde ju ha varit ett Edvin-sätt att få honom att "försvinna".
Nu häktades och åtalades en 50-åring för detta mord, men han blev friad i tingsrätten. Även om en hel del tycks tala för att denne 50-åring var inblandad i mordet, t.ex. att han körde offrets bil, utesluter det ju inte att även Edvin var med på ett hörn.
Sista livstecknet på den döde i Svenljunga var en banktransaktion på 200 000 kr.
Detta har diskuterats tidigare i tråden. Antagligen hade Edvin redan varit misstänkt för detta, eftersom polisen säkerligen säkrat DNA från den brottsplatsen. Lekanders verkar vara Edvins första mord, men vem vet..
Citera
2018-02-18, 22:32
Medlem
L.2.pdf, förhör med kontaktpersonen på Missing People kring E****s försvinnande 2014.
Citat:
E**** berättade att han hade konstiga, hemska tankar. Han funderade jättemycket på att hugga ihjäl sin flickvän, att hugga ihjäl sina föräldrar. Han skulle tortera dem, peta ut deras ögon men någonstans hade han en spärr och flydde ifrån detta.

Han berättade att han dagen innan försvinnandet hade varit med sin chef J**** på IKEA. Det enda han hade i huvudet på IKEA var att han med en kniv skulle hugga ihjäl J****. Han skulle sticka ut ögonen på honom, klippa hans hår och skalpera huvudet på J****. Sedan hade han lyckats få bort tankarna.
...
Citat:
U***** [E****s kontaktperson på Missing People] kände att hon var tvungen att berätta för J**** vad hon kände till om E****s tankar.
...
Citat:
Han [J****] var väldigt rädd och kände sig förbannad över E****s tankar eftersom J**** hade ställt upp för honom. Han [J****] pratade jättemycket om de unga tjejerna som inte hade kunnat värja sig mot E****, och inte J**** själv heller för den delen.

Då berättade J**** att ett par av tjejerna hade känt obehag av att jobba tillsammans med E****.
...
Citat:
Förra hösten [...] så var U***** och hälsade på sin mamma som bor på Margareta Park i Mullsjö. När de stod i kön för att bli serverade lunch så stod U***** plötsligt öga mot öga med E****. Det var han som serverade maten och U***** fick rysningar. Usch tänkte hon. Han stirrade på henne och sa hej. U***** ville vända men vek ner blicken.

U***** fick känslan av att E**** visste att hon hade pratat med J**** [...] om E****s tankar om att döda. Hon sa: -"Usch vad han tittade kallt på mig". Innan när hon hade träffat honom så var hans blick undvikande men denna gången så spärrade han blicken i henne. Hon blev väldigt orolig eftersom han jobbade i ett kök och med äldre människor som inte kan försvara sig. Hon kände det väldigt obehagligt.

U***** berättade inte för E****s chef då hon tänkte på ryktesspridningen i Mullsjö som skulle uppstå kring honom.

Fy fan vilken sjuk jävel, det här är grejer man inte "kommer över", det är något allvarligt fel i hjärnan. Måtte han snubbla inne i häktet och bryta nacken så han blir förlamad resten av livet!
Citera
2018-02-18, 23:25
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Vad jag inte riktigt tycker håller i Edwins beskrivning är anledningen till valet av hus.

(Fritt ur minnet)
"Jag hade kört runt länge på små grusvägar och skulle stanna och fråga efter vägen"

Dels har han många gånger hänvisat till sin gps. För det andra ligger huset enligt mig så till att det är svårt att köra småvägar i timmar och hamna där.
Åt ena hålet mynnar vägen ut i ett antal småvägar som tar slut. Och åt andra hållet är jag osäker, men tror bara den vägen leder in till Mantorp.

Åter väster går vägen till mantorp och östra tollstad. Åt öster kommer du till sya och västra harg. Endast söderut är det en återvändsgränd.
Citera
2018-02-18, 23:26
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gluteny
L.2.pdf, förhör med kontaktpersonen på Missing People kring E****s försvinnande 2014.

U***** berättade inte för E****s chef då hon tänkte på ryktesspridningen i Mullsjö som skulle uppstå kring honom.
Det är fullt förståeligt. Det är ingen enkel sak att berätta precis. Tror inte heller att något hade slutat annorlunda om det kommit fram, Edvin har ju till och med erkänt för psykvården vad han fantiserade om.

Citat:
Ursprungligen postat av Gluteny
Fy fan vilken sjuk jävel, det här är grejer man inte "kommer över", det är något allvarligt fel i hjärnan. Måtte han snubbla inne i häktet och bryta nacken så han blir förlamad resten av livet!
Nej det är inga småsaker eller "issues" vi pratar om direkt.

Det som är intressant med detta fall är hur tvångstankar kan styra personer, som lider av det.
Samtidigt så är jag helt och full övertygad om att Edvin har andra störningar också, bland annat en oförmåga att känna skuld.
Hans reaktion, som beskrevs av media i tingsrätten, när han häktades på nytt, visade en person som var oskyldig. Så tänkte jag, eftersom jag antagligen reagerat på samma sätt om jag blivit häktad för ett dubbelmord jag inte begått.

Han tyckte helt enkelt att han skulle släppas fri. Det var självklart i hans värld.
Själv tvekade jag in i det sista att han var GM, innan FUP:en släpptes.

Detta är bara mina personliga tolkningar av honom, men tror samtidigt att jag är nära sanningen.

Det här är ingen mysfarbror direkt. Tyvärr tror jag inte heller att han kommer berätta sanningen.
Senast redigerad av Tryckkokaren 2018-02-18 kl. 23:30. Anledning: Förtydligande
Citera
2018-02-18, 23:28
Medlem
laffes avatar
Jag är rätt nyfiken på varför det är eltejp lindat runt gaveln på spjälsängen. Vidrigt!
Citera
2018-02-18, 23:44
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Detta gav mig rysningar. Du kan vara inne på något. Allt är så jävla vidrigt så jag vet inte vad. Särskilt efter man sett bilder på honom runt små barn.

Måste tillägga att denna tråden har varit för jäkla krånglig att följa. Dels bråkar folk på det mest barnsliga vis, dels skriver folk som krattor och dels används det på tok för jävla mycket smileys. Skärp er för helvete, ni är vuxna människor. Begriper inte hur ni orkar. Håll er till ämnet istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in