Citat:
Ursprungligen postat av
Gluteny
L.2.pdf, förhör med kontaktpersonen på Missing People kring E****s försvinnande 2014.
U***** berättade inte för E****s chef då hon tänkte på ryktesspridningen i Mullsjö som skulle uppstå kring honom.
Det är fullt förståeligt. Det är ingen enkel sak att berätta precis. Tror inte heller att något hade slutat annorlunda om det kommit fram, Edvin har ju till och med erkänt för psykvården vad han fantiserade om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gluteny
Fy fan vilken sjuk jävel, det här är grejer man inte "kommer över", det är något allvarligt fel i hjärnan. Måtte han snubbla inne i häktet och bryta nacken så han blir förlamad resten av livet!
Nej det är inga småsaker eller "issues" vi pratar om direkt.
Det som är intressant med detta fall är hur tvångstankar kan styra personer, som lider av det.
Samtidigt så är jag helt och full övertygad om att Edvin har andra störningar också, bland annat en oförmåga att känna skuld.
Hans reaktion, som beskrevs av media i tingsrätten, när han häktades på nytt, visade en person som var oskyldig. Så tänkte jag, eftersom jag antagligen reagerat på samma sätt om jag blivit häktad för ett dubbelmord jag inte begått.
Han tyckte helt enkelt att han skulle släppas fri. Det var självklart i hans värld.
Själv tvekade jag in i det sista att han var GM, innan FUP:en släpptes.
Detta är bara mina personliga tolkningar av honom, men tror samtidigt att jag är nära sanningen.
Det här är ingen mysfarbror direkt. Tyvärr tror jag inte heller att han kommer berätta sanningen.