2018-02-18, 17:26
Medlem
VID STORA SJÖGESTAD
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Du får så gärna skriva, och tycka, att jag är efterbliven. Det bjuder jag på!

Det är helt klart tydligt att du inte kan läsa mellan raderna eller förstå enkla resonemang.

Att du skapade kontot för att förpesta mitt liv, vilket du har all rätt till, välkommnar jag.
Frågan är bara varför du påstod en sak igår, men en helt annan sak idag?

Trevligt att jag gjort ett sådant intryck på dig!
Ja det intrycket är inte av positiv karaktär. Du har förpestat många inlägg, varit otrevlig och betett dig som en komplett galning. Nu vill jag bara klargöra en sak eftersom du inte kan ta till dig fakta på ett enkelt sätt, som normalbegåvade kan.

DET ÄR 90 KM VID STORA SJÖGESTAD OCH 60 KM VID SJÖGESTAD, men det vet du väl redan, du som åkt där åtskilliga ggr? Kanske jag ska skriva långsamt så att du hinner med att läsa? Erkänn bara för guds skull att du har fel.....Och det där med att förstå enkla resonemang, man ska inte kasta sten i glashus...
Citera
2018-02-18, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify
Något som stör mig i hela detta hemska brott är att han är ostraffad och begår ett så vedervärdigt brott, tro nu inte att jag tror han är oskyldig, har läst alla förhör med honom och en hel del på bevissidan, det är inget tvivel om att han är skyldig.

Det jag funderar över och det är möjligt att det har lyfts tidigare i tråden, orkar inte leta.

Killen är 24 år och begår detta som första grövre brott, tro jag inte på.
Han bor i Mullsjö och beger sig till Mantorp ca 15 mil och begår sitt första rånmord med inslag av tortyr (tejpning) Nog tror jag man ska fundera på ouppklarade rånmord/mord från det han fyller 18 år och får tillgång till bil, det handlar då om tiden runt 2012 och framåt, killen är ju inte främmande för att köra si sådär 30 mil tur och retur. Skulle kunna vara allt från Uddevalla, Halmstad, Växjö, Vimmerby och Mantorp...

Någon som haft samma fundering? Inte fan va detta debuten...

Han ska tidigare vid ett par tillfällen "gjort något" för en kompis (som kallas Mattias har jag för mig) varpå han fått med sig ett par tusenlappar hem som "tack". Om jag förstått det hela rätt d.v.s. Med tanke på deras knackiga ekonomi, som brukade vara betydligt sämre innan MGM fick jobbet som truckförare, så låter detta i mina öron som att han begått brott i någon form tidigare.
Citera
2018-02-18, 17:33
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Mästerliga mordplan och perfekta mord ?
Jag hoppas du menar ur E****:s synvinkel annars är det riktigt illa .
Jag tror inte att E**** har kapacitet att utarbeta några mästerliga planer .
Vad gäller att det var lite på E****:s konto efter köpen innan resan till Mantorp
så var det inget ovanligt att det blev tomt på kontot emellanåt .
Det är inget specifikt för tiden när morden skedde .
Jag tror att det är NI som behöver tänka i flera steg istället .

Nu vet jag inte om du menar allvar eller om detta är någon form av sarkasm?

Har du ens hängt med i tråden och har du läst förundersökningsprotokollet?

Där återkommer man ju väldigt ofta till att prata med Edvin om det "perfekta mordet" under förhören, så självkart så menar jag ju det
Citera
2018-02-18, 17:40
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Min teori här är att Tor vid något tillfälle gjorde motstånd varpå GM slår Tor med pistolkolven vid tinningen och på näsan. För att få kontroll över Tor och situationen som får GM ner Tor på golvet i samma veva som slagen utdelas. Detta tror jag händer i ett tidigt skede, nästan direkt när GM konfronterar paret.

GM som väger nästan 150 kg trycker i det här skedet ner Tor mot golvet med hjälp av att med sitt knä lägga hela sin vikt på Tors bröstkorg, vilket orsakar frakturer på flera av revbenen.

Det är otroligt smärtsamt att att bryta ett revben och man kan i ett sånt tillstånd längre göra motstånd.

Tor ligger alltså på mage på golvet i köket med fruktansvärda smärtor. GM tejpar i det här skedet Tors händer bakom ryggen.

Det är så jag tror att Tors skador har uppstått...

Varför just med pistolen ?
Han kan ha slagit Tor med knytnäven eller slagit hans huvud mot köksbordet .
Förutom att du upprepar ungefär vad som står i obduktionsprotokollet vad
är det som talar för att det är E****:s knä som orsakar skadorna på revbenen ?
I vilket skede tejpar E**** ansiktet på Tor ?
Är det före eller efter att han har tejpat händerna bakom ryggen ?
Det verkar ju lite stönigt att tejpa runt huvudet med Tor liggande på golvet .
Citera
2018-02-18, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Ok.

Hela du är som en hastighetsbegränsning.

Du säger samtidigt att diskussionen inte är intressant. Vart vill du komma egentligen?
Nä, själva tiden är inte intressant eftersom det är klarlagt hur lång tid EG tog på sig till B-berg. Det ointressanta är du och dina fantasier
Citera
2018-02-18, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Valet av detta par att råna är inte godtyckligt, jag anser det vara ett planerat rån som gick för långt. Anser även att BOs känt igen GM där av avslutning med mord. Finns säkert person eller personer i GM bekantskapskrets som vet att det planer på rån och att GM fått tipps om offer som hade de kreterier som skulle passa in, att det troligen fanns pengar, inte kunde uppvisa någon större motstånd, avsides långt hemmifrån och troligen rekongnoserat innan. GMs psykiska besvär har spelat allt för stor betydelse i utredningen som vi har här på FB.

Känt igen? Har du inte hängt med alls? Han var totalt okänd för BO. Han har slumpmässigt valt denna plats. Har dessutom hört från en av BOs barn att de heller aldrig sett karln.
Citera
2018-02-18, 18:19
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det med bilen var ju helt ologiskt. Parets bil var parkerad på ett avvikande sätt enligt uppgift i tråden. Därav drog tråden slutsatsen att deras bil använts.
Jodå, den hade tankats av EG med hans kort för det fanns det video på, inte.

Men hur tog sig EG då till platsen och varför köra tillbaks bilen från Borensberg och hur tog han sig från platsen? Ingen logik alls så den gick inte jag på i alla fall. Men det var ju ett bra villospår utlagd av någon.

Nu vet vi att EG körde egen bil men det är väl inte en mintgrön amerikanare eller....?

Så, vem har flyttat på parets bil och vems är den mintgröna?
Varför har ingen sett EGs bil på platsen men däremot den mintgröna?

Att gärningsmännen åkte i parets Volvo till bankomaten och sedan tillbaka till gården står det att läsa om här:
http://mobil.corren.se/nyheter/bilen-som-kan-losa-dubbelmordet-om4737654.aspx
Citera
2018-02-18, 18:40
Medlem
Läste i Fup att EG hade fått besök av pappan och sambon i häktet. Detta besök måste ha varit övervakat, tänker jag. Undra vad tusan som sades under besöket.

Nu till min fråga. Att man hittat fettots DNA på mordplatsen, är det något som hans familj får reda på av polisen vid ett tidigare tillfälle eller har alla detaljer/spår Blivit kända för dom via FUP som för oss?

Sammanfattningsvis, kunde pappan och sambon vid besöket redan ha vetat allting som polisen hade på honom?
Citera
2018-02-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZaphodBeeblebrox
Känt igen? Har du inte hängt med alls? Han var totalt okänd för BO. Han har slumpmässigt valt denna plats. Har dessutom hört från en av BOs barn att de heller aldrig sett karln.
Att han var totalt okänd för BO vet vi inte. Att han helt slumpmässigt valt denna villa med äldre invånare som han kunde rå på tror jag inte. Tänkte själv, välj random ut en villa en villa ett 10 ta mill från där du bor och hur stor är då tjansen att det är äldre i villan du kan rå på och inte någon med god fysik som skulle kunna sätta sig till motvärn och sopa golvet med dig. Och även att det var någon hemma överhuvud taget. Nej tror inte på något random utan rätt mycket planerat, han visste vem han skulle åka till. Han har hellre ej åkt ikring den dagen och letat enligt mobilspårningen utan åkt hemmifrån och inköpt de saker han skule använda och sedan till BOs och fixat kort och och en kod och seda till bankomaten. Hos BOs fanns det inte tid till något lustmord fix. Det var enligt mig ett dåligt planerat åldringsrån.
Citera
2018-02-18, 18:49
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Att gärningsmännen åkte i parets Volvo till bankomaten och sedan tillbaka till gården står det att läsa om här:
http://mobil.corren.se/nyheter/bilen-som-kan-losa-dubbelmordet-om4737654.aspx

Det där var nog de första teorierna, innan man fått träff på EG's dna och gripit honom. Under utredningens gång visade det sig att han mest sannolikt inte har använt parets Volvo, utan han åkte i sin egen bil till uttagsautomaten.
Citera
2018-02-18, 19:19
Medlem
Merrybums avatar
Vad jag inte riktigt tycker håller i Edwins beskrivning är anledningen till valet av hus.

(Fritt ur minnet)
"Jag hade kört runt länge på små grusvägar och skulle stanna och fråga efter vägen"

Dels har han många gånger hänvisat till sin gps. För det andra ligger huset enligt mig så till att det är svårt att köra småvägar i timmar och hamna där.
Åt ena hålet mynnar vägen ut i ett antal småvägar som tar slut. Och åt andra hållet är jag osäker, men tror bara den vägen leder in till Mantorp.
Citera
2018-02-18, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Att han var totalt okänd för BO vet vi inte. Att han helt slumpmässigt valt denna villa med äldre invånare som han kunde rå på tror jag inte. Tänkte själv, välj random ut en villa en villa ett 10 ta mill från där du bor och hur stor är då tjansen att det är äldre i villan du kan rå på och inte någon med god fysik som skulle kunna sätta sig till motvärn och sopa golvet med dig. Och även att det var någon hemma överhuvud taget. Nej tror inte på något random utan rätt mycket planerat, han visste vem han skulle åka till. Han har hellre ej åkt ikring den dagen och letat enligt mobilspårningen utan åkt hemmifrån och inköpt de saker han skule använda och sedan till BOs och fixat kort och och en kod och seda till bankomaten. Hos BOs fanns det inte tid till något lustmord fix. Det var enligt mig ett dåligt planerat åldringsrån.

Så retard. Det är bara du som motsätter sig detta. Det var slumpmässigt. Du förstår, hur mkt du än tror att alla mord sker pga att GM känner BO så är det inte så i detta fall. Det är ingen som håller med dig i denna tråd även om de flesta av oss "hatar slumpen".
Inte tid till lustmord fix? Han hade drömt om att mörda, så jo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in