2018-02-18, 21:34
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Augustinsson är ett bra exempel på spelare som tagit steg för steg i karriären och klättrat långsamt på stegen uppför. Inget fel med det men Augustinsson hann aldrig etablera sig i Allsvenskan. Milosevic hade kunnat lämna efter säsongen 2013 men väntade ett år. Han var redo för att lämna för en klubb större än Köpenhamn som kan ses som ett mellansteg. Dock känns inte Werder Bremen som ett superhett lag att gå till, jag är ganska säker på att Augustinsson hade övervägt Besiktas om han fick ett erbjudande på bordet.

Jag är inte så säker på det. Lyssnar man på Olof Lundhs poddintervju med Augustinsson så verkar det vara en spelare som noggrant och ansvarsfullt planerat sin karriär. Men det stämmer in på många andra spelare, som till exempel Rakip och Benfica. Svensk fotboll har inte råd med att lovande spelare väljer fel klubb och hamnar i en låne-karusell. De få aldrig ordentligt förtroende från en tränare, utvecklas inte och får tillslut vända hemåt. Det är varit för mycket sådant de senaste åren. Min poäng är att Augustinsson borde vara ett föregångsexempel för kommande årgångar. Milosevic är istället ett varnande exempel för hur det kan gå när man väljer fel.

Vore bra också om vi redde ut det där med landskampen. Du svarade inte på det.
Citera
2018-02-18, 21:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Han gjorde det bra mot Bayern München

Skitkonstigt då att det inte gått särskilt bra i Schweiz. En spelare som slängt bort ett antal år för monetär vinst. Tragiskt.

Men det är säkert tränarna det varit fel på. Brukar vara det när det går dåligt för svenskar utomlands.
Citera
2018-02-18, 21:44
Medlem
Pallestroms avatar
Roma intresserade av Malmös utlånade målvakt Marko Johansson, TFF...
Citera
2018-02-18, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag är inte så säker på det. Lyssnar man på Olof Lundhs poddintervju med Augustinsson så verkar det vara en spelare som noggrant och ansvarsfullt planerat sin karriär. Men det stämmer in på många andra spelare, som till exempel Rakip och Benfica. Svensk fotboll har inte råd med att lovande spelare väljer fel klubb och hamnar i en låne-karusell. De få aldrig ordentligt förtroende från en tränare, utvecklas inte och får tillslut vända hemåt. Det är varit för mycket sådant de senaste åren. Min poäng är att Augustinsson borde vara ett föregångsexempel för kommande årgångar. Milosevic är istället ett varnande exempel för hur det kan gå när man väljer fel.

Vore bra också om vi redde ut det där med landskampen. Du svarade inte på det.
Rosenberg är oxå ett alternativ. Hamad, Rasmus Jönsson, Jordan Larsson, Osv
Citera
2018-02-18, 21:54
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Rosenberg är oxå ett alternativ. Hamad, Rasmus Jönsson, Jordan Larsson, Osv

Rosenberg fick en helt okej utlandskarriär. Åren i Bremen var bra medan tiden i WBA var misslyckad.
Citera
2018-02-18, 21:57
Avslutad
Citat:
Rosenberg fick en helt okej utlandskarriär. Åren i Bremen var bra medan tiden i WBA var misslyckad.
Både bra o dålig period i Bremen.. Som i Ajax.. Mycket blandade
Citera
2018-02-18, 21:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Men långt ifrån jämförbart med de andra, som till exempel Milosevic och Bahui.
Citera
2018-02-18, 22:03
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Det är inte speciellt många svenska anfallare, eller spelare överlag, som har samlat ihop +100 matcher i en topp fyra-liga i Europa den här sidan om år 2000.
Citera
2018-02-18, 22:11
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det är inte speciellt många svenska anfallare, eller spelare överlag, som har samlat ihop +100 matcher i en topp fyra-liga i Europa den här sidan om år 2000.

Nej verkligen inte.
Måste vara lätträknade.
Citera
2018-02-18, 22:16
Avslutad
Citat:
Men långt ifrån jämförbart med de andra, som till exempel Milosevic och Bahui.
MFF supporter är så enögda. Vad krävs av en AIKare utomlands för att klassas som kvalité? Svensk avundsjuka
Citera
2018-02-18, 22:23
Medlem
Milosevic, Bahoui, Goitom var inte det Gnaget för några år sedan? Jag är orolig för att det blivit nostalgiskt. Håller de för 60+ poäng, cupen eller europagruppspel så kan det bli fantastiskt, annars kanske det är dags att kika framåt - eller väntan på lån av Quison och Isak? Fallet kan bli långt.
Citera
2018-02-18, 22:34
Medlem
Nu går jag tillbaka ett par sidor här kanske...

Citat:
Wikipedia.. Världens bästa källa......

Transfermarkt är kanske en bättre källa. Inte heller där framställs Milosevic som startspelare i varken Hannover, Darmstadt eller Besiktas. Sist han spelade över 50% av matcherna på en säsong var 2014, i AIK.

Citat:
Milosevic var U21 EMs bästa back. Han håller samma kvalité. Tror ej Helander har utvecklats extremt.. Milosevic har bara haft dålig klubbval att välja Besiktas. Hade varit bättre med Serie A. Championship vs Bundesliga

Det var tre år sedan Milosevic var med och tog guld i U21-landslaget. Att han ska ses som lika bra som Jansson eller Helander, som har presterat på A-lagsnivå, är ett skämt.

- - -

Att Besiktas är ett smart klubblagsval är möjligt. Var det ett smart val av Milosevic? Nej. Två ligamatcher sedan 2014/15 vittnar om det.

Edit: Sorry. Milosevic gjorde 18 matcher i Darmstadt. Jag som fick hjärnsläpp. Det är ju ~53% av matcherna.
Senast redigerad av J.G.R 2018-02-18 kl. 22:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in