2018-02-13, 17:41
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Sitt ner i båten. Efter sommarfönstret har bi nog inte samma elva på plan som i premiären. Tror de flesta fått en klausul liknandes Bachioru, och säljs i sommarfönstret vid matchat bud.

Just det.
Ligger nog mkt i detta!
Citera
2018-02-13, 18:03
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAdebesi
Kindberg visar att han menar allvar! Förlänger kontrakt med Allsvenskans bästa spelare, samt VM-aktuelle Sotirios trots mångmiljonbud från storklubbar på sitt skrivbord! SM-guld i år o CL slutspel nästa år😂

Det där tror jag inte ett skit på. Han förhandlade med Standard Liege, inte en storklubb. Han var ju uppenbarligen mycket sugen på att dra utomlands, men sedan går ju fansen på det vanliga fjäskandet.

Ken Semas kontrakt går ut efter denna säsong. I juli kan han skriva på för vilken klubb som helst.

Både Sema och Ghoddos blir 25 i september. Vi vet hur svårt det är är kräma ur höga transfersummer för allsvenska spelare som har uppnått den åldern.

Östersund skulle ha sålt Ghoddos så länge man kunde få fett betalt för honom. Det är bra att sälja spelare dyrt. Det är så man lyfter ekonomin i en klubb.
Citera
2018-02-13, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Sluta lita på allt du läser, din fåne.
Skrev bara det media skrivit.. Har ej skrivit att jag litar på alla uppgifter
Citera
2018-02-13, 18:39
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det där tror jag inte ett skit på. Han förhandlade med Standard Liege, inte en storklubb. Han var ju uppenbarligen mycket sugen på att dra utomlands, men sedan går ju fansen på det vanliga fjäskandet.

Ken Semas kontrakt går ut efter denna säsong. I juli kan han skriva på för vilken klubb som helst.

Både Sema och Ghoddos blir 25 i september. Vi vet hur svårt det är är kräma ur höga transfersummer för allsvenska spelare som har uppnått den åldern.

Östersund skulle ha sålt Ghoddos så länge man kunde få fett betalt för honom. Det är bra att sälja spelare dyrt. Det är så man lyfter ekonomin i en klubb.

Det är ett högt spel givetvis men om Ghoddos presterar mot Arsenal kan han inte få ett mycket större skyltfönster. Det kan leda till ännu högre bud, vilket är det Östersund hoppas på antar jag. För de är nog redo att sälja honom i sommar om rätt bud kommer in.
Citera
2018-02-13, 18:43
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Det är ett högt spel givetvis men om Ghoddos presterar mot Arsenal kan han inte få ett mycket större skyltfönster. Det kan leda till ännu högre bud, vilket är det Östersund hoppas på antar jag. För de är nog redo att sälja honom i sommar om rätt bud kommer in.

Fast om han är kass eller blir skadad i de mötena eller i början på allsvenskan kanske det aldrig
Kommer något liknande bud. För sent att ångra sig då dock.
Citera
2018-02-13, 18:45
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Kindberg och Östersunds supportrar tycks ju tro att det antingen är sportslig framgång eller säljare spelare för höga summor som gäller. Det hänger ju ihop. Klubbar som säljer spelare dyrt blir sportsligt framgångsrika.
Citera
2018-02-13, 19:35
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Fast om han är kass eller blir skadad i de mötena eller i början på allsvenskan kanske det aldrig
Kommer något liknande bud. För sent att ångra sig då dock.

Ett högt spel som sagt. Lyckas det är det genial. Misslyckas det (som om Ghoddos drar på sig en allvarlig skada) kommer vi se tillbaka på detta som ett katastrofal dåligt beslut.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kindberg och Östersunds supportrar tycks ju tro att det antingen är sportslig framgång eller säljare spelare för höga summor som gäller. Det hänger ju ihop. Klubbar som säljer spelare dyrt blir sportsligt framgångsrika.

Jag tror iofs att det är en sak vad man kommunicerar utåt och en annan hur man tänker inne i organisationen. Jag tror de inser att de måste sälja spelare för att stabilisera framtiden också.
Citera
2018-02-13, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAdebesi
Kindberg visar att han menar allvar! Förlänger kontrakt med Allsvenskans bästa spelare, samt VM-aktuelle Sotirios trots mångmiljonbud från storklubbar på sitt skrivbord! SM-guld i år o CL slutspel nästa år😂
Är Grekland aktuellt för Sotirios?
Citera
2018-02-13, 20:44
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Sluta lita på allt du läser, din fåne.
Du som kan så mycket då, vad är den egentliga summan då? Upplys oss.
Citera
2018-02-13, 22:14
Medlem
LT10s avatar
Trist att Othman lämnar, då jag tror han hade fått ut ännu mer i år och gjort fler poäng. Förra året var han väldigt upp och ner, alldeles briljant vissa stunder medan han kunde vara totalt osynlig, framförallt i de ”tyngre ” matcherna.

Det är en del tunga tapp nu, men jag kan inget annat än att försöka sitta lugnt i båten och lita på Bosse. Han har gjort det förr, och inte bara en gång, så jag ser ingen anledning till att stressa upp sig.
Citera
2018-02-13, 23:07
Medlem
Citat:
Hur mkt pengar ligger i utgången arsenalmatchen?
Citera
2018-02-14, 00:29
Medlem
Citat:
Ett högt spel som sagt. Lyckas det är det genial. Misslyckas det (som om Ghoddos drar på sig en allvarlig skada) kommer vi se tillbaka på detta som ett katastrofal dåligt beslut.

Så där går det ju alltid att resonera med alla kontrakt, så det är ganska meningslöst.

Jag tycker det är rätt av ÖFK. Danskarna säljer ju spelare för ledigt över 50 millar hit och dit (Emre Mor, Cornelius, Sörloth, Amartey, Sisto etc) så det är inte mer än rätt att svenska klubbar också börjar ta betalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in