Jag har hållt mig ren länge nu. Vad har det med saken att göra? Du känner inte honom, i uppväxten så utförde han fysisk och psykisk misshandlade mot min mamma varje månad.
1. Hade en bra uppväxt, en gång i tiden var mina föräldrar förmögna, de blev blåsta på allt och lever idag på soc. Jag har inga syskon, mina föräldrar var normala. Grälande ganska mkt.
Har man sjukersättning får man bostadstillägg på upp till 5000:-, det utan extra bostadstillägg som vissa kan få. Med maxat bostadstillägg får man ca 12000:-/månad.
Om man har sjukersättning ja. Inte sjukpenning, som i TS fall.
Jag har hållt mig ren länge nu. Vad har det med saken att göra? Du känner inte honom, i uppväxten så utförde han fysisk och psykisk misshandlade mot min mamma varje månad.
Lär dig citera som en vanlig människa.
Men han kanske ändå är leds på hur du beter dig. Och som jag skrev innan lär nog inte soc hjälpa dig då du har sjukpenning.
Blir less på folk som klagar på psykiska problem, ännu mer less på att det dras pengar från skattebetalarna för att betala för lata människor utan hopp. Ansök om lobotomi eller fortsätt med självskadebeteéndet.
Vad är du sjukskriven för?
Om det är pga funktionsnedsättning kan du kanske ansöka om LSS lägenhet? Det är ju bättre än att hamna på gatan iallafall.
Har du några kompisar som kan tänka sig låna sin soffa till dig några veckor tills du möjligtvis hittat något?
Inneboende hos någon? Jag bodde själv inneboende hos en kompis för 3tusen i hyra ett år. I allra värsta fall försök söka andrahand/inneboende i någon mindre stad längre bort där hyrorna kanske är billigare :/
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!