2017-10-21, 01:13
Medlem
Hej!

Vi kan strukturera allt och ta det kortfattat. Det här är ingen självömkan, jag vill bara ha ärliga åsikter och andras perspektiv. Vill dela med mig en del av mitt liv...

Är 35 år idag och fortfarande singel, bor hos släkting.

1. Hade en bra uppväxt, en gång i tiden var mina föräldrar förmögna, de blev blåsta på allt och lever idag på soc. Jag har inga syskon, mina föräldrar var normala. Grälande ganska mkt.

2. Jag har länge haft ett självdestruktivt beteende och trasigt kärleksliv under hela min uppväxt.

3. Hade egen verksamhet som rullade på bra tills jag träffade en gammal flamma som var otrogen vid två tillfällen. Det fick mig att ge upp hoppet om en "normal" framtid. Började knarka och supa dagligen och företaget konkade. Det i sin tur ledde till skulder som jag inte klarar av att betala. Haft drog och alkoholmissbruk tidigare, dock så blev det här startpunkten till fler problem.

4. Händer att jag dricker ensam, blandar alkohol för att känna mer. Blir dyngrak och brukar oftast leda till att jag åker sena nätter till ställen man ej bör vistas vid för att köpa knark.

4. Har varit inne på psyk vid ett flertalet tillfällen för diverse självmordsförsök.

5. Har inga vänner kvar.

Det var lite kort om mitt förflutna, ställ frågor om du undrar över något.

Sedan ett tag tillbaka så har jag sakta börjat styra upp livet igen. Jag har skaffat 2 jobb, varav ett heltidsjobb och börjat plugga upp mina betyg. Varit nykter och drogfri också...

MEN.... Ibland orkar jag inte och känner för att ge upp och börja knarka och dricka igen. Alla runtomkring mig på FB har familjer, lägenheter, pengar, reser, verkar lyckliga. Ni fattar...

Kommer ihåg när alla ville vara med mig, festa hos mig, cruisa runt i mina föräldrar lyxbilar. Jag var otroligt populär en gång i tiden, hade otroligt många kompisar och tjejer gillade mig.

Idag är det ingen som bryr sig om att jag finns, ingen hör av sig. Människor tar bort mig på FB hela tiden och det sänker mig. Jag vet inte vad jag har gjort dessa människor.

Ha en trevlig kväll annars!
Citera
2017-10-21, 01:20
Medlem
Webbianas avatar
Skulle rekommendera att du kollar upp Stoicism och mindfulness. Särskilt det förstnämnda.

Du har varit på toppen och även på botten. Inget att fokusera på. Fokusera på det du kan ändra och låt det som är utanför din kontroll vara. Du kan inte ändra någonting som är utanför din kontroll. Låter som en självklarhet men fokusera på tanken.

Du har gott om tid för att lyckas och misslyckas igen, skaffa familj och dylikt. Ta en sak i taget och gör något varje dag för att nå ditt mål.

Vara rik är överskattat, underlättar väl en del och kan väl ha det som mål. Men lets be real here, om du fortfarande hade haft gott om pengar hade du slutat missbruka/dricka? Antagligen inte. Se det som ett tecken och ta det för vad det är. Du oroar dig för mycket.
Citera
2017-10-21, 01:37
Medlem
Tack, ska kolla upp Stoicism!
Citera
2017-10-21, 01:48
Medlem
Finiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mydefinition
Hej!

Vi kan strukturera allt och ta det kortfattat. Det här är ingen självömkan, jag vill bara ha ärliga åsikter och andras perspektiv. Vill dela med mig en del av mitt liv...

Är 35 år idag och fortfarande singel, bor hos släkting.

1. Hade en bra uppväxt, en gång i tiden var mina föräldrar förmögna, de blev blåsta på allt och lever idag på soc. Jag har inga syskon, mina föräldrar var normala. Grälande ganska mkt.

2. Jag har länge haft ett självdestruktivt beteende och trasigt kärleksliv under hela min uppväxt.

3. Hade egen verksamhet som rullade på bra tills jag träffade en gammal flamma som var otrogen vid två tillfällen. Det fick mig att ge upp hoppet om en "normal" framtid. Började knarka och supa dagligen och företaget konkade. Det i sin tur ledde till skulder som jag inte klarar av att betala. Haft drog och alkoholmissbruk tidigare, dock så blev det här startpunkten till fler problem.

4. Händer att jag dricker ensam, blandar alkohol för att känna mer. Blir dyngrak och brukar oftast leda till att jag åker sena nätter till ställen man ej bör vistas vid för att köpa knark.

4. Har varit inne på psyk vid ett flertalet tillfällen för diverse självmordsförsök.

5. Har inga vänner kvar.

Det var lite kort om mitt förflutna, ställ frågor om du undrar över något.

Sedan ett tag tillbaka så har jag sakta börjat styra upp livet igen. Jag har skaffat 2 jobb, varav ett heltidsjobb och börjat plugga upp mina betyg. Varit nykter och drogfri också...

MEN.... Ibland orkar jag inte och känner för att ge upp och börja knarka och dricka igen. Alla runtomkring mig på FB har familjer, lägenheter, pengar, reser, verkar lyckliga. Ni fattar...

Kommer ihåg när alla ville vara med mig, festa hos mig, cruisa runt i mina föräldrar lyxbilar. Jag var otroligt populär en gång i tiden, hade otroligt många kompisar och tjejer gillade mig.

Idag är det ingen som bryr sig om att jag finns, ingen hör av sig. Människor tar bort mig på FB hela tiden och det sänker mig. Jag vet inte vad jag har gjort dessa människor.

Ha en trevlig kväll annars!

Tänk såhär; Man vet aldrig vad en annan människa varit med om. Eller hur en annan människa har det. Det är så många som går runt och bär på saker eller inte mår bra av olika anledningar.
Du har ditt och andra har sitt. Fullt omedvetna av varandras liv. Håll dig borta från alkohol och droger så har du mycket goda förutsättningar till att få styr på det liv du hoppas och delvis drömmer om. Man värderar ju om livet och dess innehåll längst med tiden som man lever det.
/Finis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in