2018-02-18, 16:23
Medlem
afKnollentotts avatar
Apropå depression... "Livet är ett sexuellt överförbart tillstånd med dödlig utgång"

https://www.vardfokus.se/tidningen/2014/nr-1-2014-1/sjuk--eller-bara-less/
Citera
2018-02-18, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
Ansträngt sig har dom uppenbarligen gjort och man är enl. dig ingen psykopat om man tar livet av sina egna barn??

Det är riktigt. Det inns inte något kriterie i psykopatdiagnosen som kräver att man dödar sina barn för att erhålla diagnosen.
Citera
2018-02-18, 16:25
Medlem
Citat:
Ansträngt sig har dom uppenbarligen gjort och man är enl. dig ingen psykopat om man tar livet av sina egna barn??
Man måste inte vara psykopat. Faktiskt. Men någonting har förändrats i deras fysiska hjärnor. En djup depression slår hårt mot känslocentrum. Sen kan det vara så att HB drev, orkade inte mer. Och OH insåg att han inte ville leva utan HB. Och barnen var sjuka. OH tog lugnande tabletter innan hängning - enligt nån källa här.
Citera
2018-02-18, 16:26
Medlem
Citat:
De var desperata men sannolikt inte psykopater.
Citera
2018-02-18, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Det är riktigt. Det inns inte något kriterie i psykopatdiagnosen som kräver att man dödar sina barn för att erhålla diagnosen.

Man är nog en stark kandidat för den diagnosen...
Citera
2018-02-18, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Det jag menar är att nästan alla hade larmat, skrikit, ylat, krävt hjälp, åkt in till psykakuten, tagit kontakt med socialtjänsten, vägrat lämna sjukhuset innan de fick hjälp mm mm -hellre än att döda sina barn och begå självmord. Det förmådde Oskar och Hanna inte göra i det tillstånd de befann sig i. Samtidigt som varken deras oförmåga eller deras tillstånd syntes på dem på ett uppenbart sätt för omgivningen.
Precis, du måste vara frisk för att vara sjuk. Det finns andra grupper som är djäkligt bra på att skrika och hota som säkert går före de tystare i detta land.
Citera
2018-02-18, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Du har nu skrivit exakt samma skit i snart 2 månader varje dag!

Hur i fridens namn kan ni med att hålla på med allt detta trams och Off Topic.

Exakt samma jävla skit och hemmapsykologi varje dag utan någon som helst grund.

Bara rundgång på föregående inlägg.

Tragiskt för oss som vill ha information som är värd något.

Eftersom polisen inte släppt minsta info på nästan en månad, så är det väl självklart att du inte lär få info här.
Citera
2018-02-18, 16:35
Medlem
Citat:
Man är nog en stark kandidat för den diagnosen...
Man?
Citera
2018-02-18, 16:36
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Du verkar ha svårt att tänka och är mer intresserad av att projicera din egen galenskap än att se på statistik.

Att något är en.slaskdiagnos innebär att den är lätt att ta till. Det innebär inte att den är giltig i vissa fall.

Anyways vad har du för teorier om diagnostik på föräldrarna?

Angående depressioner har mycket hänt på den fronten som du kanske borde läsa in dig på.

Nu har du i ett flertal inlägg talat om för mig vad jag inte kan, inte vet och vilka svårigheter just jag har med allt möjligt inklusive allt jag borde läsa in mig på. Kan du inte bara lägga ner sånt trams? Gör oss alla tjänsten att städa bort ad hominems ur inlägg, det är så tröttsamt.

För att besvara din fråga om Bjärredsföräldrarnas diagnoser har jag naturligtvis ingen aning.

Av det som påståtts kan man möjligen hamna i tankar kring att båda var svårt deprimerade, påverkade varandra och gick in i en gemensam folie-a-deux där det var de mot resten av världen. En depression som drabbade båda samtidigt - ovanligt men blixten kan slå ner i samma hus två gånger.
I sin folie-a-deux vanföreställningsvärld var de tvungna att "rädda" döttrarna från plågan att leva kvar i denna värld - som de själva inte stod ut i.
Det var inte några sunda hjärnor som resonerade rationellt, de var antagligen svårt sjuka bägge två. Döttrarnas eventuella diagnoser var nog bara en mindre del i det hela - det var föräldrarna som hade problem och psykisk sjukdomssymptom.

Det är mina teorier utan att ha minsta kännedom om annat än det lilla som kommit ut.

Edit: Ad hominem-argument eller argumentum ad hominem (latin "argument mot personen"), innebär att en debattör fokuserar på den person han eller hon debatterar med, bland annat meningsmotståndarens karaktär, förmåga eller avsikter i stället för själva sakfrågan.
Citera
2018-02-18, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nu har du i ett flertal inlägg talat om för mig vad jag inte kan, inte vet och vilka svårigheter just jag har med allt möjligt inklusive allt jag borde läsa in mig på. Kan du inte bara lägga ner sånt trams? Gör oss alla tjänsten att städa bort ad hominems ur inlägg, det är så tröttsamt.

För att besvara din fråga om Bjärredsföräldrarnas diagnoser har jag naturligtvis ingen aning.

Av det som påståtts kan man möjligen hamna i tankar kring att båda var svårt deprimerade, påverkade varandra och gick in i en gemensam folie-a-deux där det var de mot resten av världen. En depression som drabbade båda samtidigt - ovanligt men blixten kan slå ner i samma hus två gånger.
I sin folie-a-deux vanföreställningsvärld var de tvungna att "rädda" döttrarna från plågan att leva kvar i denna värld - som de själva inte stod ut i.
Det var inte några sunda hjärnor som resonerade rationellt, de var antagligen svårt sjuka bägge två. Döttrarnas eventuella diagnoser var nog bara en mindre del i det hela - det var föräldrarna som hade problem och psykisk sjukdomssymptom.

Det är mina teorier utan att ha minsta kännedom om annat än det lilla som kommit ut.

Edit: Ad hominem-argument eller argumentum ad hominem (latin "argument mot personen"), innebär att en debattör fokuserar på den person han eller hon debatterar med, bland annat meningsmotståndarens karaktär, förmåga eller avsikter i stället för själva sakfrågan.
Du har ändå lyckats sammanfatta en hel del ur denna, av fakta, fattiga tråd. Vi har lyckats sy ihop en del av vissa pm som jag själv tror på. Och visst kan blixten slå ner två gånger på samma plats. Har man som OH och HB levt ihop länge, med barn som uppenbarligen inte mått speciellt bra, så kan man ingå i en sorts symbios för att slippa skiten. Inte ok. Men förklarligt.
Citera
2018-02-18, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det var inte några sunda hjärnor som resonerade rationellt, de var antagligen svårt sjuka bägge två.
Fast de tyckte att de resonerade rationellt. Vilket är oerhört svårt (för många) att förstå. På något sätt lyckades dessa två (!) människor komma till ett läge där mord och påföljande självmord var en rimlig slutsats.
Det tycker åtminstone jag är det som är fascinerande i detta fall, inte döttrarnas eventuella/möjliga/inbillade sjukdomar.

Men tyvärr verkar det finnas gott om foliehattar som vill använda det här fallat för att marknadsföra eventuella/möjliga/inbillade sjukdomar.
Citera
2018-02-18, 16:47
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eftersom polisen inte släppt minsta info på nästan en månad, så är det väl självklart att du inte lär få info här.
Tråden ligger i AoB...

Du tycker det är självklart att man inte får info i en brottstråd?

Jo, självklart blir det följden när familjeliv flyttar in och du skriver samma meningar i två månader!

Det blir ju en terapi och gissningstråd när ni förstör tråden.

Ingenting handlar om brottet längre...bara fruntimmers psykotiska flum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in