Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Du verkar ha svårt att tänka och är mer intresserad av att projicera din egen galenskap än att se på statistik.
Att något är en.slaskdiagnos innebär att den är lätt att ta till. Det innebär inte att den är giltig i vissa fall.
Anyways vad har du för teorier om diagnostik på föräldrarna?
Angående depressioner har mycket hänt på den fronten som du kanske borde läsa in dig på.
Nu har du i ett flertal inlägg talat om för mig vad jag inte kan, inte vet och vilka svårigheter just jag har med allt möjligt inklusive allt jag borde läsa in mig på. Kan du inte bara lägga ner sånt trams? Gör oss alla tjänsten att städa bort ad hominems ur inlägg, det är så tröttsamt.
För att besvara din fråga om Bjärredsföräldrarnas diagnoser har jag naturligtvis ingen aning.
Av det som
påståtts kan man möjligen hamna i tankar kring att båda var svårt deprimerade, påverkade varandra och gick in i en gemensam folie-a-deux där det var de mot resten av världen. En depression som drabbade båda samtidigt - ovanligt men blixten kan slå ner i samma hus två gånger.
I sin folie-a-deux vanföreställningsvärld var de tvungna att "rädda" döttrarna från plågan att leva kvar i denna värld - som de själva inte stod ut i.
Det var inte några sunda hjärnor som resonerade rationellt, de var antagligen svårt sjuka bägge två. Döttrarnas eventuella diagnoser var nog bara en mindre del i det hela - det var föräldrarna som hade problem och psykisk sjukdomssymptom.
Det är mina teorier utan att ha minsta kännedom om annat än det lilla som kommit ut.
Edit: Ad hominem-argument eller argumentum ad hominem (latin "argument mot personen"), innebär att en debattör fokuserar på den person han eller hon debatterar med, bland annat meningsmotståndarens karaktär, förmåga eller avsikter i stället för själva sakfrågan.