2018-02-13, 01:17
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag är inte så säker på att Virtanen inte kommer tillbaka

Soran Ismail kommer aldrig komma tillbaka. Men något säger mig att Virtanen kommer resa sig ur askan

Faktum är ju att förutom wallins anklagelse så finns det inga konkreta övergrepp. Han ska ha raggat på tjejer på stan på fyllan eller sagt vulgära saker på jobbet absolut. Men jag vetefan.
Virre Våldtäkt skulle nog bli glad av att läsa din kommentar. Kan ge hopp och framtidstro .
Senast redigerad av Zoom008 2018-02-13 kl. 02:02.
Citera
2018-02-13, 02:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Ett enskilt åtal drivs av enskild eller enskilds ombud. Det blir inte ett civilmål för det. Om åklagaren av något skäl väcker åtal i ett fall som normalt inte omfattas av allmänt åtal, som förtalsmål, är det inte längre ett enskilt åtal.

Stick nu.

Du säger alltså att dumjöns hade fel som sa att åklagaren gjorde detta på sin fritid.
Citera
2018-02-13, 14:21
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du säger alltså att dumjöns hade fel som sa att åklagaren gjorde detta på sin fritid.
Vad jag säger står där, ord för ord. Läs och läs också trådrubriken.
Citera
2018-02-17, 10:55
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Hur går det för Våldtäkts-Virre?

Har han fått komma tillbaka till Våldtäktsbladet ännu?

Sitter han fortfarande hemma i soffan och gråter endast iförd otvättade illaluktande kalsonger?

Har han lyckats publicera någon text den senaste tiden där han uttrycker sitt ursinniga glödande hat mot Sverige och dess befolkning, särskilt vita män utanför stockholmsområdet?

Har det framträtt någon mer flicka/kvinna som blivit ofredad och sexantastad och drogad utöver de 12 kvinnor som redan står omnämna i artikeln i SvD?

Har hans fru gjort något uttalande om de senaste månadernas händelser och avslöjanden?

Någon som sitter på nyheter?
Citera
2018-02-18, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
OM det bedöms ligga under allmänt åtal, ja, vilket är mycket ovanligt...

Vad är det du inte förstår?
Han förstår inte hur han ska få dig att fatta.Jag gör ett försök. Att ett åtal inte faller under allmänt åtal innebär inte att åklagare inte kan och ska driva det. Det innebär att målsägande måste biträda åtalet. Gör målsägaren inte det så kan åklagaren inte driva det. Förtal är just ett exempel. Åklagare kan och ska i vissa fall driva sådana mål. Men den åtalade måste stå bakom åtalet.Hajar du nu.
Citera
2018-02-18, 15:06
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Han förstår inte hur han ska få dig att fatta.Jag gör ett försök. Att ett åtal inte faller under allmänt åtal innebär inte att åklagare inte kan och ska driva det. Det innebär att målsägande måste biträda åtalet. Gör målsägaren inte det så kan åklagaren inte driva det. Förtal är just ett exempel. Åklagare kan och ska i vissa fall driva sådana mål. Men den åtalade måste stå bakom åtalet.Hajar du nu.

Du är ironisk nu, eller hur?
Det kan väl inte finnas 2 stycken som inte förstår skillnaden mellan enskilt och allmänt åtal.

Nej, åklagare ska i tjänsten inte driva åtal som inte är allmänna.
Citera
2018-02-18, 15:09
Medlem
Citat:
Du är ironisk nu, eller hur?
Det kan väl inte finnas 2 stycken som inte förstår skillnaden mellan enskilt och allmänt åtal.

Nej, åklagare ska i tjänsten inte driva åtal som inte är allmänna.
Njaj hur hanterades exempelvis hustrumisshandel i gamla tider. Där krävdes ju anmälan av kvinnan. Men visst togs det av åklagare sedan.
Citera
2018-02-18, 15:12
Medlem
Citat:
Njaj hur hanterades exempelvis hustrumisshandel i gamla tider. Där krävdes ju anmälan av kvinnan. Men visst togs det av åklagare sedan.
Hhmm jag ser nu att du har rätt. Terminologiskt så anses det faktiskt vara allmänt åtal när åklagaren driver det. Dock alla brott går att driva så även förtal.
Citera
2018-02-18, 15:13
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:

Fast misshandel har väl alltid legat under allmänt åtal?

Gränsen går vid ringa misshandel - ringa misshandel kan man samtycka till, och då finns inget skäl för åtal. Man kan aldrig samtycka till misshandel av normalgraden.
Citera
2018-02-18, 15:16
Medlem
Citat:
Fast misshandel har väl alltid legat under allmänt åtal?

Gränsen går vid ringa misshandel - ringa misshandel kan man samtycka till, och då finns inget skäl för åtal. Man kan aldrig samtycka till misshandel av normalgraden.
Njaej jag tror att misshandel i hemmet en gång i tiden förutsatte att den misshandlade biträdde åtalet.
Citera
2018-02-18, 17:10
Medlem
UT64s avatar
Han är igång igen med lite trevande twitter..

https://twitter.com/fvirtanen/status/965124467704942594

Kan han inte göra som andra sexualbrottslingar och bara krypa tillbaka under stenen?
Citera
2018-02-18, 23:03
Medlem
Snapcounts avatar
Hmm.., hans senaste tweet får ju fart på fantasin..

Fredrik Virtanen

Verifierat konto

@fvirtanen
15 timför 15 timmar sedan
Mer
Com hem com hem

Har frugan stuckit ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto