2018-02-11, 17:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Jag ger upp.
Du kommer aldrig att förstå de enkla förhållanden jag redovisat i tidigare inlägg.
Jag tror dock att läsarna kan dra korrekta slutsatser.

Så du tror inte informationen på åklagarens hemsida är korrekt?
Citera
2018-02-11, 17:42
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Jag gillar denna, antagligen rätt nytagna, bilden där Virtanen som allvarlig ledarskribent för
Sveriges största tidning står beredd att tycka! Bilden är säkert noga utvald av honom själv
som bästa tänkbara för att ge pöbeln rätt vibbar.

http://www.rattfram.se/wp-content/uploads/2015/12/Halt.-H%C3%A4r-f%C3%A5r-ingen-passera.jpg

Hans fula skägg är välputsat och töntglasögonen sitter som smäck. Håret välkammat
och blicken påklistrat allvarlig. Detta var hans bildbyline i "gamla kära Aftonbladet".

Så underbart skönt att detta SVIN inte förpestar media längre!

"Nu äter Sverige lax"...

Vilken obeskrivligt korkad jävla nolla. Satt där var "god" och moraliserade över det svenska folket medan han på fritiden förgrep sig på försvarslösa kvinnor, gärna med hjälp av Rohypnol, eftersom de antagligen hade sparkat kuken av honom annars.

Fin kille.

En god representant för resten av Sveriges journalistkår.

Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Mår Virre bra nu för tiden?

Jag tror uppriktigt sagt att VåldtäktsVirre inte riktigt har fattat att han är ute ur leken än. Han tror antagligen att han kommer att kunna sitta på sin tron på någon tidning och hata som förr, bara allt får lugna ner sig lite. Det är därför han skickar ut en "testballong" genom att twittra med några dagars mellanrum. Den dumme fan.

Åratal av att ha jobbat som "journalist" har stenhårt präglat honom till att tro att han är lite förmer. Att han tillhör ett skikt av en elit som är oåtkomliga och ofelbara. Det här är inget som gör honom unik på något sätt, utan det är en syn på sig själv som han delar med resten av Sveriges värdelösa journalistkår.

Så ja, jag tror faktiskt han mår helt ok. Inte toppenbra kanske, men betydligt bättre än de flesta andra normala svenskar skulle göra i hans situation.

Verkligheten har inte hunnit borra sig in i hans huvud helt enkelt. Inte än.

Vi får se vad som händer när hans fru går ifrån honom.
Citera
2018-02-11, 17:42
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Mår Virre bra nu för tiden?
'
Pengarna sinar nu så nu får han ta det lugnt med kokainet så pengarna räcker till räkningarna Viktigaste är att han förtjänar att ha de sämst
Citera
2018-02-11, 17:59
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Så du tror inte informationen på åklagarens hemsida är korrekt?

Vart och när skrev jag något som går emot det citat du hänvisar till?
Citera
2018-02-11, 18:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vart och när skrev jag något som går emot det citat du hänvisar till?

Här:
Citat:
Klart han kan ta tag i det - men inte under arbetstid.....
Det finns vissa enstaka undantag, men dessa är ovanliga.
Grundregeln är att åklagaren inte ska driva sådana åtal.

Som framgår av åklagarnas hemsida kan de ta det om brottsoffret gör en anmälan och då givetvis under arbetstid.
Citera
2018-02-11, 18:06
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Här:

Som framgår av åklagarnas hemsida kan de ta det om brottsoffret gör en anmälan och då givetvis under arbetstid.

OM det bedöms ligga under allmänt åtal, ja, vilket är mycket ovanligt...

Vad är det du inte förstår?
Citera
2018-02-11, 20:03
Medlem
Haubits77Bs avatar
Lite lustigt med våldtäkts - Virre är att han tydligen har skrivit en bok med den i situationen väldigt passande titeln "Kraschad"....
Citera
2018-02-12, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly
En sån j-a resa han går/gått igenom! Från firad (i sina ögon) krönikör till ett äckligt gubbslem! Undrar hur det slår på psyket?

Oerhört intressant att följa hans uppgång & fall i realtid.
Citera
2018-02-12, 09:25
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuktigeDick
Oerhört intressant att följa hans uppgång & fall i realtid.

Det är helt korrekt att han faller i realtid, han har ju inte nått botten ännu.
Citera
2018-02-12, 14:11
Medlem
swimp78s avatar
Jag är inte så säker på att Virtanen inte kommer tillbaka

Soran Ismail kommer aldrig komma tillbaka. Men något säger mig att Virtanen kommer resa sig ur askan

Faktum är ju att förutom wallins anklagelse så finns det inga konkreta övergrepp. Han ska ha raggat på tjejer på stan på fyllan eller sagt vulgära saker på jobbet absolut. Men jag vetefan.
Citera
2018-02-12, 20:03
Medlem
Mortarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag är inte så säker på att Virtanen inte kommer tillbaka

Soran Ismail kommer aldrig komma tillbaka. Men något säger mig att Virtanen kommer resa sig ur askan

Faktum är ju att förutom wallins anklagelse så finns det inga konkreta övergrepp. Han ska ha raggat på tjejer på stan på fyllan eller sagt vulgära saker på jobbet absolut. Men jag vetefan.

Det finns ett antal allvarliga anklagelser mot Virtanen även om vissa ligger långt bak i tiden:
https://www.dn.se/nyheter/sverige/dn-granskar-krisen-pa-aftonbladet-sexism-och-tystnadskultur/
https://www.svd.se/12-kvinnor-anklagar-virtanen-for-sextrakasserier-och-overgrepp
Han är inte dömd för något, förundersökningen gällande Wallin lades ju som bekant ner. Men för en person som ägnat sina spalter åt att i stor utsträckning att moralisera över andra känns skadan irreparabel. Att frilansa åt något LO-förbunds medlemstidning kan dock säkert bli aktuellt om några år, anonymt förstås.
Senast redigerad av Mortarion 2018-02-12 kl. 20:51.
Citera
2018-02-12, 20:44
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Att det inte faller under åtal innebär att en åklagare inte ska ta initiativ till att väcka åtal men det innebär inte att åklagaren ska driva dessa åtal på sin fritid som du din dumjöns skrev. Försök förstå det du citerar!

Ett enskilt åtal drivs av enskild eller enskilds ombud. Det blir inte ett civilmål för det. Om åklagaren av något skäl väcker åtal i ett fall som normalt inte omfattas av allmänt åtal, som förtalsmål, är det inte längre ett enskilt åtal.

Stick nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in