2018-02-12, 15:56
Medlem
Einstein i lyxfällan nu kl fyra.
Citera
2018-02-15, 18:48
Medlem
ikväll
Butiksbiträdet Fredrik, 28, bor i Bollnäs tillsammans med sin flickvän. Han slösar enorma summor pengar
på skräpmat, tobak - och framför allt på spel. Det ekonomiska kaoset har nu gått överstyr. Fredrik lämnar räkningarna oöppnade och äger dessutom tre bilar som han inte har en aning om var de är. Det är hög tid för ekonomiexperterna Magnus Hedberg och Frida Boisen att försöka få ordning på hans situation.
Citera
2018-02-16, 01:28
Bannlyst
Det känns väldigt regisserat vad deltagarna ska säga och hur dom ska reagera. Många inser inte sina problem men måste ändå säga så.
Citera
2018-02-16, 13:28
Medlem
MrSokratess avatar
Blir så jävla trött när programledaren program efter program kör med följande idiotiska logik:
Om du inte lagt 50K på nöjen så hade du kunnat gjort 10 fotbollsresor (nöje!) istället.
Om du inte lagt 20K på vardagsmys kunde du bjudit tjejen på två utlandsresor (nöje!).
NEJ det hade han inte för då hade han varit i samma jävla situation!!

Sen säger han själv vad en logiskt tänkande varelse skulle säga:
Om jag inte lagt pengarna på skit så kunde jag betalat av lånen istället.
Citera
2018-02-16, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Blir så jävla trött när programledaren program efter program kör med följande idiotiska logik:
Om du inte lagt 50K på nöjen så hade du kunnat gjort 10 fotbollsresor (nöje!) istället.
Om du inte lagt 20K på vardagsmys kunde du bjudit tjejen på två utlandsresor (nöje!).

Så sant. Har du skrivit till tv 3 och frågat? Vore faktiskt intressant om du i sådana fall kunde publicera svaret här :-)
Citera
2018-02-17, 20:17
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates

Precis det du skriver har jag med reagerat på! Rent generellt så spelar det ingen roll om man lägger 100K på pizza eller 100K på resor eller på sina barns fritidsintressen. Hela grejen är ju att de spenderat pengar de inte har.
Citera
2018-02-18, 04:11
Medlem
elastikmandens avatar
Ni kan prata hur mycket skit som helst om det programmet, ni vet bara inte hur de hjälpte mig? Jag har inte varit med i deras program, men jag tycker att det är lite fel att prata skit om dem! Det är ju så det är? Att man konsumerar mer än det man har rätt till? Det programmet räddade mig, utan att vara med i det.

Fråga mig vad ni vill?
Citera
2018-02-18, 07:48
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Ni kan prata hur mycket skit som helst om det programmet, ni vet bara inte hur de hjälpte mig? Jag har inte varit med i deras program, men jag tycker att det är lite fel att prata skit om dem! Det är ju så det är? Att man konsumerar mer än det man har rätt till? Det programmet räddade mig, utan att vara med i det.

Fråga mig vad ni vill?

Vad var det som hjälpte dig? Tog du till dig några tips?
Citera
2018-02-18, 11:17
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden

Fråga mig vad ni vill?
Det är väl jättebra om programmet har hjälpt dig. Verkar ju vara en vanlig sjuka att att folk gör av med mer pengar än de får in.

Visst finns de de som knappt får in pengar så de kan betala hyra, el och mat. Dessa har jag viss förståelse för att de går back.

Men de som överkonsumerar, t ex idioter som köper ny mobil o annan elektronik, kläder, sprit, pizza, röker, beställer massa skit på internet har jag inte mycket till övers för.

Kräver ju inte att man är civilekonom för att göra en basal hushållsbudget.

Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Också nyfiken.
Citera
2018-02-18, 13:04
Medlem
elastikmandens avatar
Ja, det gjorde jag.
Citera
2018-02-18, 18:52
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Ja, jag tog ett ihopbakslån ochblev totalt skuldfri på 3 år.
Citera
2018-02-18, 18:53
Medlem
elastikmandens avatar
Nu har jag en fet buffet, som ökar varje månad, tack vara att jag lyssnade på dem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in