Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Jag är inte säker på vad du menar, en beskrivning av området måste ju komma från människor på plats.
Jag tycker inte att man behöver vara Freud för att förstå att det var ett stort antal stressorer på familjen och motståndskraften var inte tillräckligt hög, liksom inte hjälpen var tillräcklig.
Om mamman var suicidal skulle hon ha lagts in. Familjen skulle fått hemtjänst som avlastade pappan. LSS går det inte att få med den sjukdomen.
Knappast för någon snart.
Välfärden är raserad. Ingen fick tillräcklig hjälp i den familjen.
Jag håller med dig på varenda punkt. Och är ledsen att jag aldrig blir tillräckligt klart formulerad när jag skriver spontant.
Det räcker med att vara vanlig människa för att förstå att familjen var stressad och att den sakta bröts ned.
Det här med mammans belägenhet förundrar mig lite. Jag är säker på att cancerpatienter erbjuds psykologiskt stöd och det är bekymmersamt att tänka sig att hennes familjesituation inte blivit synlig där? Å andra sidan blev kanske flickorna dåliga mellan hennes första behandlingsomgång och recidiv.
Förresten vet vi inte om hon faktiskt fick ett recidiv? Är det kanske en trådsanning?
I skrivande stund vet vi inte ens hur det förhåller sig med flickornas ME. Jag tror båda sagespersonernas uppgifter om att det fanns intyg och att OHs familj inte hade en aning om det problemet.
Ja, vård och omsorg avrustas och barnen kommer i kläm.