Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Tro mig, jag vet av erfarenhet hur meningslöst det är att svara på den där mannen. Du kanske ser mig som en extremist på den motsatta sidan av den här killen men om du fortsätter svara honom kommer du se likadan ut. Det finns inget att vinna. Det är som man säger dumt att sänka sig till nivån att diskutera med idioter där de vinner på grund av erfarenhet.
Jag är som du verkar vara ett gammalt marvelfan, läser serietidningar, fortfarande, och ser alla marvelfilmatiseringar på bio, det enda jag har skippat är de mindre lyckade serierna: inhumans, luke cage (va? en svart huvudroll och jag gav serien inte ens en chans? hur går det här ihop med muh xenos bild av mig?), iron fist & defenders (och jag gav upp agents of shield efter drygt en säsong, det var ganska trist och standard). Om du fortsätter kommer du förmodligen ge samma intryck som jag gjort efter att jag lät mig provoceras alldeles för lätt.
Du kan karaktärsmörda mig hur mycket du vill, det ändrar inte filmens manus ochvad den står för.
Filmen står för etnisk stolthet, du är en marxist som har kämpat emot svensk etnisk stolthet i åratal och har förespråkat mångfald och rasblindhet i så väl Hollywood som svensk film.
Hur mycket du än försöker karaktärsmörda mig så förändrar det inte det faktum att denna film går emot allt du står för politiskt.
Du är ju även queerfeminist, det är ju knappast en vild gissning att om/när Marvel introducerrar HBTQ-karaktärer så kommer Black panther-filmerna vara dem som är mest skonade från HBTQ, liksom denna var mest skonad från mångfald, på grund av svarta nationalisters och svarta konservativas syn på HBTQ, den publik man uppenbarligen försöker flörta med.
Måste säga att jag uppskattar ändå vilka feta elefanter i rummet hypen kring denna film skapar, allt ifrån stenkastarvänstern som hyllar filmen som den feta elefanten inom Disney som har förespråkat mångfald och rasblindhet i 180 åtminstone de senaste tio åren.