Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Börjat läsa obduktionsprotokollet på A-C.
Blir illamående. Får se om jag klarar att läsa resten. Måste ha varit en fruktansvärd död för dom.
Jag undrar hur har det gått till??
Om man tejpar någon helt över mun och näsa (total syrebrist), kommer man inom några minuter att tuppa av. Hjärnan tar i regel stryk först, den är mycket känslig. Inom några minuter till kommer man att avlida. Det kan skilja mellan olika individer, beroende på tidigare hälsostatus. Har du svagt hjärta kan du få hjärtstopp snabbt.
Den skärning som hon genomlidit har skett medan hon levde. Man kan inte begripa hur han klara av att skära genom inte bara de yttre kärlen, utan också genom luft och -matstrupe ända till halskotpelaren. Nu är han ju kock (eller något åt det hållet?), så möjligt att han inte bara har rätt kniv för ändamålet, utan vet hur man skär genom dessa strukturer.
Men hur kan hon har fått i sig rikliga mängder blod i via inandning? Skum runt sårskadorna. Tyder det på att hon varit tejpad så att hon inte kunnat andas via näsa/mun, men börjat andas in via den avskurna luftstrupen?
Jag hoppas att hon inte var vid medvetande när halsen skars av. Fruktansvärt övervåld. Tortyr.
Vågar man läsa mer??
Förhoppningsvis var båda medvetslösa av syrebrist vid knivskärningarna .
Hjärtat slår ju ett tag efter att man har blivit medvetslös av syrebrist så blodet
pumpades fortfarande ut vilket de stora blodpölarna på golvet visar .
När blodet är slut så slutar hjärtat att slå och är hela halsen avskuren går detta snabbt .
Och med en vass kniv är det inga som helst problem att göra detta .
Det behöver man inte vara kock för att klara av .