Citat:
Efter att ha läst förhören med dom anhöriga nu så tycker jag dottern J*****a har en teori som mycket väl skulle kunna överensstämma med en del av händelse-förloppet.
Hennes tankar var att Anki kommit hem när EG redan var där.
Kan då ge en logisk förklaring till varför Volvon inte stod parkerad som vanligt. EG:s bil stod ivägen?
Kanske då redan Tor var tejpad?
Någonstans i förhören med EG svarade han oxå på frågan om vem som tejpades först att det var just Tor!?!
(Jag har haft svårt att få ihop hur han skulle kunna övermanna båda samtidigt men detta skulle ju kunna förklara delar av händelseförloppet)?
Hennes tankar var att Anki kommit hem när EG redan var där.
Kan då ge en logisk förklaring till varför Volvon inte stod parkerad som vanligt. EG:s bil stod ivägen?
Kanske då redan Tor var tejpad?
Någonstans i förhören med EG svarade han oxå på frågan om vem som tejpades först att det var just Tor!?!
(Jag har haft svårt att få ihop hur han skulle kunna övermanna båda samtidigt men detta skulle ju kunna förklara delar av händelseförloppet)?
Utan att ha följt hela tråden eller ha hunnit läsa mer än B-delen av FUP, reagerar jag på den mängd olika vapen EG har i sitt hem lite varstans. En pistol låg till och med i sovrummet tror jag, bland leksaker och annat skräp. Förutom knivar, machete, bajonettliknande svärd finns det en mängd olika luftpistoler, pistolattrapper, gasdrivna luftpistoler mm. Ingen av dem krävde vapenlicens, men några av dom ser ju verklighetstrogna ut i mina ögon.
Man hittade väl en kula till en airsoftgun på golvet i det mördade parets kök. Det skulle vara från det vapen som EG lämnade åter till butiken.
Om han använde vapnet för att hota paret (eller den ena av dom som du spekulerar om), skulle det vara lättare att övermanna dom. Eller har det framkommit vad han har använt det till?
Antingen ber man den ena binda den andre, eller så kan man hota att döda den andra när den kommer hem om man inte lyder. Allt under falska förespeglingar om att inte ska skada dom, bara de gör som man säger. Att det bara är ett rån.
Huset ser ut att ligga lite avsides, kan inte vara lätt att fly om man inte hinner få med sig mobil eller bilnycklar. Skrika kanske inte leder till något?
Offren har ju blivit tejpade växelvis, så i något skede har de ju blivit tejpade samtidigt (eller har jag fattat det fel?)
Funderar på hur EG:s sambo har tänkt runt denna vapenfixering som han verkar ha haft. Känns inte normalt att en vuxen familjefar har så många olika vapen i ett hem. Visste hon om de tvångstankar EG har haft?
Kan hon ha misstänkt att han kan ha inblandad i detta?
Senast redigerad av notknapparen 2018-02-17 kl. 15:14.
Senast redigerad av notknapparen 2018-02-17 kl. 15:14.