2018-02-16, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Jag är ju van att du vägrar svara så vad spelar det för roll ?

Konstigt! Du framstår som kraftigt utvecklingsstörd i samtliga inlägg med en massa barnsliga smileygubbar efter varje rad. Nu förstår jag att du gör det för att retas och att du fnissar som en mupp bakom skärmen varje gång någon tar upp det.

Men faktum är att jag tror du har rätt.

Jag tror inte att han åkt tillbaka till huset efter det att han lämnat det. En sak jag ofta reagerar på i denna typ av trådar är hur många tror att alla gärningsmän är iskalla i samtliga lägen. Jag tvivlar starkt på att han tagit risken att åka tillbaka igen. Tänk om någon ser bilen? Tänk om någon hälsat på? Tänk om polisen redan är där? Tankar som säkerligen flyger runt i huvudet i den typ av situationer. Många här har vissa facit i hand redan så som att vi vet att mordet upptäcktes först långt senare och därför utgår man från att han kunde vara kall och åka tillbaka. Jag tror definitivt inte att han åkt tillbaka men kan så klart ha fel. Frågan är om vi får reda på det? Kanske släpper han sin "ingen kommentar"-taktik och öppnar upp sig men jag tvivlar på det.

Det är tragiskt att människor som erkänner mörka tankar innan mord fortfarande inte får tillräckligt med hjälp. Jag tycker man läser om sådana fall väldigt ofta. Men det är klart, det är lätt att vara efterklok.
Senast redigerad av lindhsky 2018-02-16 kl. 15:51.
Citera
2018-02-16, 15:49
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wenis
Om rumstemperaturen var 21°C så beräknas dödstidspunkten till mellan 16:45 och 01:45. Om det istället var 22°C så ändras den till mellan 13:45 och 22:45.

Ni får väl läsa själva. Jag upplevde att man räknat med alla barometrar ( det stog inne temprstur och utetemperatur och div beräkningar på det) och satt den förhållandevis långa tiden.

Jag såg inget av de klockslagen du föreslår i fub.
Citera
2018-02-16, 15:54
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det finns inte en enda 50-sträcka mellan Mantorp och Borensberg. Naturligtvis går det köra till Borensberg på 25 minuter, ännu snabbare om man känner för det.

.

Man kan oxå ha med i beräkningen att någon som kan utföra ett dubbelmord oxå skulle kunna köra lite för fort. 😊

Förövrigt tycker jag det är hemsk gulligt att Boris12 fortfarande anspelar på att du och jag skulle vara samma.
Citera
2018-02-16, 15:57
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Om nu dödsorsaken var förblödning så kan det väl vara så att offren fortfarande var vid liv när han åkte därifrån, tejpade och skurna men vid liv?

Knappast troligt då han ju hade efterföljande bestyr med att hälla vätskor på kropparna, rigga upp "vattenläcka" (misslyckad), kanske diska av sin kniv etc. De lär ha varit stendöda då han lämnade köket.
Citera
2018-02-16, 15:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
23 grader förefaller mer troligt än 21, i mitten av juli, inomhus.

Småregning, mulen dag i början-mitten på juni...
Citera
2018-02-16, 15:59
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ni får väl läsa själva. Jag upplevde att man räknat med alla barometrar ( det stog inne temprstur och utetemperatur och div beräkningar på det) och satt den förhållandevis långa tiden.

Jag såg inget av de klockslagen du föreslår i fub.

Nu är jag osäker på hur du menar, men inne och ute-temperatur under ett dygn är omöjligt att säkerställa i en kåk. Om paret inte hade någon flashig uppkopplad tempmätare, vilket jag betvivlar. Dessutom så vet man inte hur pass kalibrerade de är.

De kan helt enkelt ha dött mellan 12-21. Det är vad jag kommit fram till av FUP:en.
Citera
2018-02-16, 16:02
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Man kan oxå ha med i beräkningen att någon som kan utföra ett dubbelmord oxå skulle kunna köra lite för fort. 😊

Förövrigt tycker jag det är hemsk gulligt att Boris12 fortfarande anspelar på att du och jag skulle vara samma.
Visst är han för rar!

Antagligen så gick det undan. Att köra från Mantorp till Borensberg på under 20 minuter är absolut ingen omöjlighet.

Varför han just åkte dit är en annan fråga..
Citera
2018-02-16, 16:08
Medlem
Poddes avatar
Citat:

Var inte kameran i bankomaten sönder också? Kan det ha varit förberett?
Citera
2018-02-16, 16:09
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Nu är jag osäker på hur du menar, men inne och ute-temperatur under ett dygn är omöjligt att säkerställa i en kåk. Om paret inte hade någon flashig uppkopplad tempmätare, vilket jag betvivlar. Dessutom så vet man inte hur pass kalibrerade de är.

De kan helt enkelt ha dött mellan 12-21. Det är vad jag kommit fram till av FUP:en.

Då får jag kolla igen när jag är nära datorn, där fuben är nedladdad.

För igår är jag säker på att jag läste 16,45-00,45 anfående AL.

Vad jag menade var att jag trodde den långa dödstiden var satt så lång för att man tog med alla barometrar. Givetvis kan man inte veta den exakta inomhustemperaturen. Men nograna rapporter från SMHI stog ju med. Det är heller inte som att de låg i veckor. De låg ju lite drygt ett dygn.
Citera
2018-02-16, 16:10
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Visst är han för rar!

Antagligen så gick det undan. Att köra från Mantorp till Borensberg på under 20 minuter är absolut ingen omöjlighet.

Kanske det oxå var en slump. Precis som allt annat i det här fallet.
Citera
2018-02-16, 16:14
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Då får jag kolla igen när jag är nära datorn, där fuben är nedladdad.

För igår är jag säker på att jag läste 16,45-00,45 anfående AL.

Vad jag menade var att jag trodde den långa dödstiden var satt så lång för att man tog med alla barometrar. Givetvis kan man inte veta den exakta inomhustemperaturen. Men nograna rapporter från SMHI stog ju med. Det är heller inte som att de låg i veckor. De låg ju lite drygt ett dygn.
Det vore uppskattat om du kunde hänvisa till de sidorna i FUP:en.

Samtidigt så har yttertemperaturen inget att göra med hur varmt det är inomhus. Så att polisen ens bryr sig om det är en gåta. Det kan vara rejält varmt i en kåk om solen ligger på, mitt i sommaren, jämfört med temperaturen utomhus. Även långt in på kvällen.
Citera
2018-02-16, 16:14
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Var inte kameran i bankomaten sönder också? Kan det ha varit förberett?

Nej, det har framgått att kameran var avstängd med flit, för att bankomaten tidigare funnits inomhus i banklokalen men flyttats ut senare. Man missade att justera vilka tider den skulle vara aktiv. Frågan är om E.G. visste något om detta, troligen inte. Bara ren tur för honom att han inte åkte dit tidigare pga bilder från den kameran. Han trodde möjligen att han begått det perfekta mordet han drömt om men i detta fall var det nog ren tur.
Senast redigerad av Anonymare 2018-02-16 kl. 16:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in