2018-02-17, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

De dog mellan 15-15:30 på eftermiddagen. Om man förutsätter att han genast åkte där ifrån.

Håller med dig att de dog runt den tiden, men inte sträckan. Tror han inte alls hade bråttom. Däremot borde han åkt till lkpg och tagit ut pengar om han ändå skulle äta där så det förstår jag inte. Och om han åkte som du tror tar det ca 37 min. Svårt att åka riktigt snabbt via fornåsa eller vägen via västerlösa.
Citera
2018-02-17, 16:17
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Har medvetet inte läst obduktionsprotokollet.
Tror dina funderingar stämmer, men det är så stötande att jag hoppas ingen vill diskutera detta. Själv kör jag huvudet i sanden när det gäller detta.

Är verkligen inte meningslöst, eftersom det kan ge ett svar på när de mördades.

De dog mellan 15-15:30 på eftermiddagen. Om man förutsätter att han genast åkte där ifrån.

Man kan ju inte räkna med 20 minuter då, utan då räknar man med normalhastighet, som är runt 35 minuter.

Dock skiljer tidsintervallet för när dom blev mördade med fler timmar bara genom att höja eller sänka temperaturen med 1 grad, och ingen vet exakt hur varmt det har varit där inne.

Det är nog bara Edvin som vet exakt när dom mördades.
Citera
2018-02-17, 16:27
Medlem
Citat:
Du skapade alltså ett konto, för att visa att du är dum i huvudet?

När jag gjorde min beräkning så hade jag en annan väg i åtanke. Som går snabbare.

Den vägen är Mantorp-E4 söderut-motorvägen mot Fornåsa-vidare till Borensberg.

Det går att hålla extrema hastigheter på de vägarna, även för en oerfaren bilförare, ända fram till Borensberg. Så Mantorp under 20 minuter är absolut ingen omöjlighet.

Är man en pajas, så tar man ditt förslag till väg. Då blir det svårt att komma under 20.

Nej, egentligen skapade jag kontot för att tala om att du verkar vara en komplett idiot som tror att du vet och kan allt. Till exempel visar du just nu din okunnighet gällande geografin här omkring och hur det ser ut. Och likt många andra väntar jag också på att få klarhet i hur och när du ska äta upp dina skor. Du förstår, jag har följt den här tråden från början eftersom jag mycket väl vet vilka brottsoffren var.

E4 söderut genererar INTE till att du hamnar i Borensberg utan i Mjölby, Ödeshög och eventuellt till det sinnessjukhus du sitter på. Ska man åka snabbaste vägen så åker man NORRUT till Linköping, svänger av mot Motala och sen vidare till Borensberg. Ska man till Fornåsa så åker man via Skänninge eller svänger av vid Gottlösa och där är vägarna krokiga, men det begriper väl inte du, utan du sitter och hittar på egna raka vägar som är som gjorda för att köra 120 på.....Vi som bor här skrattar läppen av oss när vi ser ditt idiotiska förslag.Pajas var det ja....
Citera
2018-02-17, 16:30
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Man kan ju inte räkna med 20 minuter då, utan då räknar man med normalhastighet, som är runt 35 minuter.

Dock skiljer tidsintervallet för när dom blev mördade med fler timmar bara genom att höja eller sänka temperaturen med 1 grad, och ingen vet exakt hur varmt det har varit där inne.

Det är nog bara Edvin som vet exakt när dom mördades.

Paret dog troligtvis nån gång mellan kl 14,14 och kl 15,32 .
Då är det ett uppehåll i E****:s mobiltrafik .
Senast redigerad av boidis12 2018-02-17 kl. 16:36.
Citera
2018-02-17, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Paret dog troligtvis nån gång mellan kl 14,14 och kl 15,32 .
Då är det ett uppehåll i E****:s mobiltrafik .

Tänkte jag också på, om tiden stämmer...

Förresten.. består fup av 24 filer? Känns som jag missat någon?
Citera
2018-02-17, 16:59
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Börjat läsa obduktionsprotokollet på A-C.

Blir illamående. Får se om jag klarar att läsa resten. Måste ha varit en fruktansvärd död för dom.

Jag undrar hur har det gått till??

Om man tejpar någon helt över mun och näsa (total syrebrist), kommer man inom några minuter att tuppa av. Hjärnan tar i regel stryk först, den är mycket känslig. Inom några minuter till kommer man att avlida. Det kan skilja mellan olika individer, beroende på tidigare hälsostatus. Har du svagt hjärta kan du få hjärtstopp snabbt.

Den skärning som hon genomlidit har skett medan hon levde. Man kan inte begripa hur han klara av att skära genom inte bara de yttre kärlen, utan också genom luft och -matstrupe ända till halskotpelaren. Nu är han ju kock (eller något åt det hållet?), så möjligt att han inte bara har rätt kniv för ändamålet, utan vet hur man skär genom dessa strukturer.

Men hur kan hon har fått i sig rikliga mängder blod i via inandning? Skum runt sårskadorna. Tyder det på att hon varit tejpad så att hon inte kunnat andas via näsa/mun, men börjat andas in via den avskurna luftstrupen?

Jag hoppas att hon inte var vid medvetande när halsen skars av. Fruktansvärt övervåld. Tortyr.
Vågar man läsa mer??

Förhoppningsvis var båda medvetslösa av syrebrist vid knivskärningarna .
Hjärtat slår ju ett tag efter att man har blivit medvetslös av syrebrist så blodet
pumpades fortfarande ut vilket de stora blodpölarna på golvet visar .
När blodet är slut så slutar hjärtat att slå och är hela halsen avskuren går detta snabbt .
Och med en vass kniv är det inga som helst problem att göra detta .
Det behöver man inte vara kock för att klara av .
Citera
2018-02-17, 17:43
Medlem
Citat:

Du är välkommen att föra en diskussion med mig, när helst du vill.

Tycker för övrigt att det vore mycket intressant om du kunde bemöta det jag skrev sist, utan att dra mentalsjuk-kortet.

Jag tror han åkte i normal fart. Han är en psykopat, kom ihåg. Skulle han ha lika bråttom hem till Mullsjö menar du? Varför dra åt sig uppmärksamhet?

Sen är det svårt att få en diskussion med dig spec oss som har koppling till BO på ett eller annat sätt. Förstår inte varför? Tycker Bangklang sammanfattar väl vad vi alla tycker om dig. Rasist och mentalsjuk kan vi väl alla avsluta våra konversationer med dig i fortsättningen
Citera
2018-02-17, 18:01
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Jag ser vad du skriver.

Min kunskap kring geografin tänker jag inte ens bemöta, eftersom Google Maps, vilket Edvin använde, visar exakt samma väg som jag föreslår.

Detta innebär inte att jag är en levande kartbok, utan att jag har ett sunt förnuft.

När det gäller skorna så är det redan besvarat minst tio gånger av mig. Men det vet du ju redan, eftersom du läst tråden från början.

Så rätt så, man tar E4 norrut naturligtvis. Vad trevligt att se att du ägnade så pass mycket text åt att korrigera mig. Fick du stånd nu?

Dessutom pratar jag om Fornåsa-korset, när jag refererar till Fornåsa. Men är man ett klapp-mongo så förstår jag att det inte går fram.

Det går för övrigt att köra en bra bit över 120 km/h på samtliga vägar fram till Borensberg, med några extremt få kurvor där man kan ligga max 120.

Til och med när man svänger av riksvägen så går det att köra som satan, om man känner för det, ända fram till Borensberg.

Kan du förklara vilken väg du kör till Borensberg på under 20 minuter?
Det finns nämligen gott om fartkameror på en del av vägarna i trakten.
Jag förstår inte varför EG skulle ha bråttom tlll Borensberg för att ta ut pengar.
Vore ju inte så lyckat att bli tagen av polisen för fortkörning med tanke på vad han
nyss hade gjort vid Mantorps Gård 5 mot det stackars paret Lekander.
Senast redigerad av mrfix 2018-02-17 kl. 18:15.
Citera
2018-02-17, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZaphodBeeblebrox
Jag tror han åkte i normal fart. Han är en psykopat, kom ihåg. Skulle han ha lika bråttom hem till Mullsjö menar du? Varför dra åt sig uppmärksamhet?

Sen är det svårt att få en diskussion med dig spec oss som har koppling till BO på ett eller annat sätt. Förstår inte varför? Tycker Bangklang sammanfattar väl vad vi alla tycker om dig. Rasist och mentalsjuk kan vi väl alla avsluta våra konversationer med dig i fortsättningen

Jag tror likadant. Såvida han inte visste att specifikt den bankomaten hade kameran avstängd så har han knappast skyndat sig, annars borde han letat upp en bankomat som var närmare om det var så bråttom.
Det var ju söndag eftermiddag också, det finns nog ganska mycket bilar och folk ute en sådan fin dag vid den tiden.
Citera
2018-02-17, 18:23
Medlem
Citat:

Du är välkommen att föra en diskussion med mig, när helst du vill.

Tycker för övrigt att det vore mycket intressant om du kunde bemöta det jag skrev sist, utan att dra mentalsjuk-kortet.

Nå, då så, om du kammar till dig och beter dig som en normalbegåvad må det vara hänt. Om man beaktar att EG just mördat två personer så tror jag knappast att han legat över hastighetsgränsen. Från Mantorps gård till Tift, där man svänger av minst 15 min. Det är 80, 70, 60, 40 och 30 innan man når motorväg som är 120-väg. Tift-Fornåsakorset ca 5 min 100 eller 110-väg. Därefter är jag osäker på om 90, 80 eller 70 gäller till Borensberg, men det spelar ingen roll.Från Fornåsakorset till Borensbergs minst 15 min. 20 min är omöjligt. Jag vet inte riktigt vad du är ute efter då du uppenbarligen inte kan ta till dig fakta från ett flertal av oss som skriver att 20 min inte är möjligt så länge man inte kör som en blådåre och har medvind.
Citera
2018-02-17, 18:33
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Mitt första inlägg, skäll inte på mig om jag gör nåt fel...

Jag tror att poliserna som förhör EG kan vara något på spåren när de vid minst ett par tillfällen frågar om "en annan Edvin" kan ha tagit hans kropp i besittning.
../..

Det kan också vara ett förhörspsykologiskt knep från polisen att "avpersonifiera" EG's eget ansvar, genom att använda uttrycket "en annan Edv*n", och på så sätt få honom att tycka att det känns lättare att erkänna morden.
Citera
2018-02-17, 18:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Visst är han för rar!

Antagligen så gick det undan. Att köra från Mantorp till Borensberg på under 20 minuter är absolut ingen omöjlighet.

Varför han just åkte dit är en annan fråga..

Enligt pressträffen skedde mordet mellan kl. 12:19 och 14:55. Bankuttaget i Borensberg gjordes väl kl. 16:09 vilket bör ha gett EG mer tid än 20 minuter att köra till Borensberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in