2018-02-17, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det finns likheter i exemplet Gunilla Persson, som togs upp i tråden, eftersom hon är troende.

Jag tror att OH med fru har haft religion som täckmantel för att framstå som upphöjda över världsliga ting, som att barnen ska ha det roligt!

Det finns olika sätt att bygga upp barriärer så att omvärlden ska hålla sig borta. Det OH och hans fru höll på med tålde inte insyn och granskning. Men det fattar inte du!

Jag förstår att du blir sur när jag är oförskämd.
Jag ber om ursäkt!
Citera
2018-02-17, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Glöm inte hyenorna som saknar alla smaskiga detaljer. Gråtrunkarna är också en viktig grupp i tråden. De som ständigt påminner oss andra om att det är fel att mörda barn och att vi är okänsliga som inte förstår det.

Dessa fyra grupper - foliehattarna, konspirationsteoretikerna, hyenorna och gråtrunkarna - har fortfarande mycket att hämta i föreliggande tråd. Grupperna är ganska olika men har i alla fall en sak gemensam; de kommer aldrig bli mätta hur mycket man än ger dem.

Du har från trådens begynnelse försökt manipulera omgivningen till att tänka som dig! Du har viss framgång i tråden, då tråden drar till sig folk med olika agendor i ett ämne som handlar om symptom och personlig bitterhet över att sjukvården inget kan om dessa plågor.

Det är intressant hur du delar in folk i kategorier och avfärdar mig. Det tolkar jag som att du har en personlighet som inte är mottaglig för fakta, när du väl snöat in dig i olika argument du driver. Till skillnad från OH har du inte den kompetens som krävs när en slipsten skall dras för att få sista ordet.

Ingen civiliserad rättsordning accepterar mord på barn. När föräldrar ser på sina barn som defekta barn utan livskvalité, är det ett omdöme från en galningar som bara galningar går på.

När vi vet att mord inte är tillåtet under några omständigheter, är det en intressant diskussion om hur olika institutioner, och i detta fall skolan, utsätts för manipulation med framgång, av folk som OH. Syftet med att lämna efter sg dokumentation var att manipulera efter döden, då galningar är mer måna om ett eftermäle än barnens rätt till sina egna liv.
Citera
2018-02-17, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det har framförts ett antal ggr och redan tidigt att det är den timida, knappt synliga frun HB som är den drivande partern i denna händelse. Hon som skickat ut sin make att driva frågor t.ex. gentemot skolan. Enligt den uppfattning/bedömning som hon gjort av vad som är bäst för döttrarna. HB är ju den som, bortsett från 2 arbetsdagar/vecka, är mest hemma med döttrarna då OH arbetar mycket och ofta, därmed den som har mest insikt i deras liv, och mående. Självklart får hennes åsikt gällande barnen stor vikt.

Om ena föräldern går ner i arbetstid endast 10 procent och siktar på en akademisk karriär som få kommer i närheten av - vem får då dra det tyngsta lasset där hemma? Mamma H var väl antagligen helt slut, inte minst psykiskt.
Citera
2018-02-17, 13:06
Bannlyst
Citat:
Du har från trådens begynnelse försökt manipulera omgivningen till att tänka som dig! Du har viss framgång i tråden, då tråden drar till sig folk med olika agendor i ett ämne som handlar om symptom och personlig bitterhet över att sjukvården inget kan om dessa plågor.

Det är intressant hur du delar in folk i kategorier och avfärdar mig. Det tolkar jag som att du har en personlighet som inte är mottaglig för fakta, när du väl snöat in dig i olika argument du driver. Till skillnad från OH har du inte den kompetens som krävs när en slipsten skall dras för att få sista ordet.

Ingen civiliserad rättsordning accepterar mord på barn. När föräldrar ser på sina barn som defekta barn utan livskvalité, är det ett omdöme från en galningar som bara galningar går på.

När vi vet att mord inte är tillåtet under några omständigheter, är det en intressant diskussion om hur olika institutioner, och i detta fall skolan, utsätts för manipulation med framgång, av folk som OH. Syftet med att lämna efter sg dokumentation var att manipulera efter döden, då galningar är mer måna om ett eftermäle än barnens rätt till sina egna liv.

Oj, du blev visst jättekränkt. Snart börjar du säkert jämföra mig med OH. Ja, förutom hans goda sidor då..
Som sagt, kan inte göra mer än att be om ursäkt. Resten får du själv ta hand om.
Senast redigerad av Frank.Einstein 2018-02-17 kl. 13:12.
Citera
2018-02-17, 13:07
Medlem
Citat:
Det finns likheter i exemplet Gunilla Persson, som togs upp i tråden, eftersom hon är troende.
Låt mig gissa, hon är scientolog?!
Citera
2018-02-17, 13:14
Medlem
Citat:
Ingen civiliserad rättsordning accepterar mord på barn.
Har någon påstått något annat? Och de flesta civiliserade länder accepterar inte mord övht, inklusive barn.
Citera
2018-02-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Om ena föräldern går ner i arbetstid endast 10 procent och siktar på en akademisk karriär som få kommer i närheten av - vem får då dra det tyngsta lasset där hemma? Mamma H var väl antagligen helt slut, inte minst psykiskt.

Hur dom resonerat kring arbetsfördelningen i hemmet vet jag absolut inget om. Den diskussionen måste dom ha haft tidigare eftersom HB och OH haft samma arbetsförhållande sedan länge.

Antar barnen tidigare varit på förskola och skola fram till 10-års åldern.
Citera
2018-02-17, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det har framförts ett antal ggr och redan tidigt att det är den timida, knappt synliga frun HB som är den drivande partern i denna händelse. Hon som skickat ut sin make att driva frågor t.ex. gentemot skolan. Enligt den uppfattning/bedömning som hon gjort av vad som är bäst för döttrarna. HB är ju den som, bortsett från 2 arbetsdagar/vecka, är mest hemma med döttrarna då OH arbetar mycket och ofta, därmed den som har mest insikt i deras liv, och mående. Självklart får hennes åsikt gällande barnen stor vikt.

Du har rätt på så vis att det är omöjligt att få veta om det kanske var frun som var pådrivande. Men det betyder att OH lät sig drivas, och det är lika allvarligt då varje person ansvarar för sina egna gärningar.

En utredning där de som var beröra och beviljade resurser till denna familj vore på sin plats. Varje dag hör vi på nyheterna hur assistanshjälp missbrukas och nu dras in, eller begränsas och försämras. Det handlar om slöseri och vårdslöshet med skattepengar. Bistånd går till kriminella och bedragare på olika nivåer, där de mest slipade tar för sig av resurser, på bekostnad av de som inte kan de olika ritualer ett framgångsrikt äskande går ut på.
Citera
2018-02-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Låt mig gissa, hon är scientolog?!

Jag vet inget om vilket trossamfund. Jag vet bara att hon är djupt troende.

Det är intressant vilka personer folk har rätt att ha en negativ åsikt om, typ Gunilla Persson, trots att hon inte skadat någon!

När det gäller folk som OH och hans fru kommer det medlidande in i bilden direkt för mördarna, och folk presumerar att de är goda människor som begått barmhärtighetsmord. När sanningen är att ondskan har många skepnader, och nu återfanns ondskan och förakt för svaghet hos en karl med professorsambitioner!
Citera
2018-02-17, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Bägge töserna hade intyg....men det är viktigt att skilja på dignoskoderna ! De hade ingen diagnos...

Personer som uppfyller kriterierna för ME/CFS (Kanada-kriterierna eller CDC Fukuda 1994-kriterierna) ska diagnosticeras med koden G93.3. Klassifikationen G93.3 gäller enligt Socialstyrelsen inte enbart för sjukdom efter virussjukdom, utan även vid gradvis insjuknande i ME/CFS.

Koderna F48 och R53 avser andra sjukdomstillstånd. Koden F48.0 (”neurasteni”) innebär en psykiatrisk diagnos och koden utesluter kroniskt trötthetssyndrom, G93.3. Koden R53 innefattar ospecifik sjukdomskänsla och trötthet och gäller inte patienter som uppfyller strikta kriterier för ME/CFS (kroniskt trötthetssyndrom), G93.3.

Frank.Einstein, det är några saker jag funderar över som du borde vara rätt person att svara på...
Ovanstående inlägg är alltså enl. dig ren lögn??

Du hade tidigare i tråden ingen som helst aning om intyg/diagnoser utan frågade dig fram men helt plötsligt övertygande säker, varav denna vändning?
Var i inlägget i så fall hittar du att dessa felaktigheterna?

Jag har läst på runt detta och koder etc. verkar stämma väldigt bra.

Flera frågor direkt ställda till dig väljer du att bara snäsa av någon kommentar, varför svarar du inte på dessa utan väljer ut dom som inte går att kontrollera svaret mot till 100%?

Hade uppskattat dessa svar och inte det gamla cafe-knepet att besvara en fråga med motfråga eller svar i stilen ”läs igen bland tidigare inlägg”
Du är förmodligen mycket mer verbalt begåvad än mej , med hade som sagt uppskattat ett trovärdigt svar...
Tack på förhand...
Citera
2018-02-17, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Ja, visst är händelsen osannolik och förhoppningsvis kommer aldrig någonting liknande att inträffa. Men det kommer tyvärr alltid att finnas barn som inte har det bra i sina hem och/eller i sina skolor. Finns det inte anledning att se över vilka säkerhetsnät samhället kan bygga runt barn för att de ska ha möjlighet att få hjälp när de behöver det?

Det finns ett finmaskigt säkerhetsnät runt barn. Men det går inte att förutse exakt allt. Även om det gick så är det inte säkert att vi vill ha det samhället för det skulle innebära allt för stora ingrepp på den personliga integriteten. Det skulle bland annat innebära att samhället måste omhänderta barn i förebyggande syfte. Ibland till och med trots att ingen misstänker att det ska hända nåt, som i det här fallet.
Citera
2018-02-17, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
En låtgåmentalitet alltså. Det är helt okej att mörda sina barn bara man kommer ihåg att ta sitt eget liv.... tja

Berätta gärna hur du tycker att straffet borde se ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in