2018-02-17, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Det var ju ett jävla tjat om det eventuella mörkertalet ibland folk som skulle kunna tänka sig att rösta på SD vid kommande val ni kan väl inte vara så blåsta att ni tror att det skulle sitta upp till 1 1/2 miljon röstberättigade vilket skulle behövas för att SD skulle få något att säga till om i svensk politik hemma i garderoberna och smyga om sin politiska tillhörighet och det 6 månader innan valet.
Snacka om att försöka gripa efter halmstrån.

Frågan är om det är vi eller du som är blåsta. Den 9 september vet vi och då är du förmodligen väldigt tyst.
2018-02-17, 11:46
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Det var ju ett jävla tjat om det eventuella mörkertalet ibland folk som skulle kunna tänka sig att rösta på SD vid kommande val ni kan väl inte vara så blåsta att ni tror att det skulle sitta upp till 1 1/2 miljon röstberättigade vilket skulle behövas för att SD skulle få något att säga till om i svensk politik hemma i garderoberna och smyga om sin politiska tillhörighet och det 6 månader innan valet.

Du var mig en rolig prick! Det verkar undgått dig att både M och S numera bedriver sådan politik som för ett år sedan var brun rasistisk SD-politik. Det behövs ingen statsministerpost eller plats i en regering för att styra dagordningen i riksdagen. Även om OU som talar om 15 % för SD hade varit korrekta har tåget för multikultiinvandringen redan gått; övriga partier har uppfattat vart vinden blåser. Men nu är det som sagt inte långt till September och facit kommer vara tillgängligt. Jag spar ditt inlägg tills dess och så kan vi diskutera saken då. Min prognos säger 25% för SD då och så får vi se vem som skrattar sist.
Senast redigerad av Studsboll 2018-02-17 kl. 11:49.
2018-02-17, 12:17
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Jag har fått mail och telefonsamtal från flera olika opinionsinstitut, räknat från de två senaste åren. Det som jag har noterat är att jag fått ej fått återkommande samtal från Sifo som ringt mig två gånger och Novus som ringt mig en gång på telefon. Jag valde ej att svara första gången när Sifo ringde men svarade SD andra gången, säkert ett år sen nu, har inte sett eller hört röken från dem sedan dess. Brukade kunna få mail från Novus om olika frågeformulär som inte behöver handla om politik men ända sedan jag svarade SD när de ringde har de slutat skicka mail.

Jag vill inte vara onödigt konspiratoriskt lagd, jag vet inte varför Sifo över huvud taget ringde två gånger för? Det finns tio miljoner människor i Sverige, de ringer tillbaks inom loppet av ett halvår. Vad hände hänt om jag svarade SD första gången, hade de återkommit då? Om jag svarat att jag röstade på MP, hade de kommit tillbaks då. Vad jag tror mest är att jag tror att instituten kartlägger vilka som säger vad. Sen om allt har med SD och dess sympatisörer att göra, det vet jag inte.

Intressant att du fått frågor från så många jag tror de flesta likt mig aldrig blivit uppringda, tillfrågade. Något i din profil kanske lockar dem?

Vad gäller Sd kan det vara som med Inizio där man anmäler sig själv att de inte vill ha fler som svarar Sd. Det har i alla fall hänt när jag anmälde mig på Svd;s sida. Annars kanske man blir antagen men får bara en massa andra frågor än frågor om partisympati som Yougov till exempel gör.
2018-02-17, 12:24
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Du var mig en rolig prick! Det verkar undgått dig att både M och S numera bedriver sådan politik som för ett år sedan var brun rasistisk SD-politik. Det behövs ingen statsministerpost eller plats i en regering för att styra dagordningen i riksdagen. Även om OU som talar om 15 % för SD hade varit korrekta har tåget för multikultiinvandringen redan gått; övriga partier har uppfattat vart vinden blåser. Men nu är det som sagt inte långt till September och facit kommer vara tillgängligt. Jag spar ditt inlägg tills dess och så kan vi diskutera saken då. Min prognos säger 25% för SD då och så får vi se vem som skrattar sist.
Och även med 25% så lär inte SD få något större inflytande på politiken kom igen den dagen då dom får 30-35 % då kan vi snacka om att göra förändringar vilket inte kommer att hända.
2018-02-17, 13:41
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Och även med 25% så lär inte SD få något större inflytande på politiken kom igen den dagen då dom får 30-35 % då kan vi snacka om att göra förändringar vilket inte kommer att hända.

Om SD får runt 25% innebär det att
1) S + SD > resten
2) M + SD + valfritt parti > resten
3) = M blir SD:s bitch

On-topic:
SD tappat i 2 av 3 mätningar.
Demoskop -2.5
Inizio ...... -0.4
Sifo ....... ±0.0

SD behöver fler "skandaler". M har totalt snott the show med sin utmärkta Gbg-filmen. Fram med "kontroversiella" filmer/utspel.
2018-02-17, 13:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Om SD får runt 25% innebär det att
1) S + SD > resten
2) M + SD + valfritt parti > resten
3) = M blir SD:s bitch

On-topic:
SD tappat i 2 av 3 mätningar.
Demoskop -2.5
Inizio ...... -0.4
Sifo ....... ±0.0

SD behöver fler "skandaler". M har totalt snott the show med sin utmärkta Gbg-filmen. Fram med "kontroversiella" filmer/utspel.
Det känns som om M har snott åt sig lite av rasismbeskyllningarna, om man kollar på reaktionerna hos tokvänsterfolk.
M kör med lite plakat i tunnelbanan, av typen "Kniv i skolan? Bara på träslöjden."
Detta kommenteras av idioterna med.
Citat:
soft med lite gammal hederlig rasism i valkampanjen, men det får man väl inte tycka i det här jävla landet
Citat:
Wtf?
Citat:
Fy fan...

https://deskgram.org/p/1698434389343325263_179632067

Så det är nog dags för SD att trappa upp det hela, för att bli hatad av tokvänstern driver direkt & omedelbart upp opinionssiffrorna.
2018-02-17, 14:40
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Du missar DÖ, som Moderaterna verkar hedra fram till 2022, som gör att M och S kan gå ihop i många frågor om SD trilskas.
2018-02-17, 14:54
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

S och M har anammat en stor del av Sd;s politik, det vet alla. Direkt inflytande kommer med att Mp, Kd, L hamnar under 4% spärren och Sd får 25% i valet om bara några månader. Partiutslagning är det effektivaste sättet att bli av med flyktingkramande partier som profilerar sig genom motstånd mot Sd och extrem flyktingliberalism.
C och V återstår men deras nådatid blir kort ett val till sedan är de också borta. Jag oroar mig mer för att NMR blir stora så småningom, när alla inser att det krävs krafttag för att vrida allt rätt igen.
2018-02-17, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det känns som om M har snott åt sig lite av rasismbeskyllningarna, om man kollar på reaktionerna hos tokvänsterfolk.

Så det är nog dags för SD att trappa upp det hela, för att bli hatad av tokvänstern driver direkt & omedelbart upp opinionssiffrorna.

M har inte snott åt sig någonting utan det hela beror helt enkelt på att MSM har kommit överens om att tiga ihjäl SD. Att sedan vissa institut följer med i den vågen är också helt enkelt planerat.

Dock håller jag med dig att ett par upphetsande händelser typ tunnelbana-annonseringen kanske skulle förändra MSM-tystnaden. Känner man sedan av diskussionen hos sk. vanliga människor så är dagens siffror inte riktigt relevanta.
2018-02-17, 15:23
Avslutad
Citat:

Men nu är det ju uppenbarligen opinionsundersökningarna själva som står för det största mörkertalet.

När de flesta har så pass grava felmarginaler inför varje val, utan undantag sedan 2006, så måste du inse att det inte finns någon som helst anledning att tro det skulle förändra sig till nästa val.

Varför inte lita mest på de mest seriösa som varit pricksäkrast?

Sifos 16% tex saknar validitet. Alla vet, inklusive du, att SD ligger över 20% just nu. Allt annat är verkligen "att gripa efter halmstrån".

Hur mycket över de får i valet återstår att se. Men +25% ser jag verkligen inte som osannolikt.
2018-02-17, 16:33
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Suck. Jag hade hoppats att du skulle varit en av dem med verklighetsförankring. Jag pratade om saker som redan hänt. Faktum, inte prognoser eller förhoppningar. M och S bedriver nu SD-politik. Du behöver inte ta mitt ord på det, du kan observera det i realtid i den före detta PK-pressen. För det är så det är: t o m i ”vi är 87%”-tidningen pratas det öppet om vad som hänt i svensk politik sedan förra valet. Jag förstår att detta är svårt för dig att ta in, men verkligheten är som den är. Vad vi kan vara oense om är hur SD ligger till i OU just nu, inget annat.
2018-02-17, 16:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
M har inte snott åt sig någonting utan det hela beror helt enkelt på att MSM har kommit överens om att tiga ihjäl SD. Att sedan vissa institut följer med i den vågen är också helt enkelt planerat.

Dock håller jag med dig att ett par upphetsande händelser typ tunnelbana-annonseringen kanske skulle förändra MSM-tystnaden. Känner man sedan av diskussionen hos sk. vanliga människor så är dagens siffror inte riktigt relevanta.
Visst är det så att MSM leker "tysta leken", mest för att allt annat dom provat har skitit sig.

Så ett antal utspel liknande kampanjen i tunnelbanan vore önskvärt. Den gratisreklam man får av kaozande tokvänster är ovärderlig. Kanske "Det är ok att vara Svensk", illustrerat av lite Kalles Kaviar-människor som hjälper pensionärer över gatan skulle kunna trigga igång lite kravaller & vandalisering?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in