Citat:
Ursprungligen postat av
dykaren-
Övertygad om över 20% i valet. Det är så otroligt många i det här landet som är trötta på allt skit som kommer med invandringen. Det är ett väääldigt stort mörkertal som kommer att rösta på SD. Många pratar inte om det, men det kommer att hända. Liberalerna och vänstern är skitnervösa.
Varför tror ni vänstern och liberalerna vägrar att lägga röstsedlarna icke synliga i vallokalerna? Man har lyckats att stigmatisera en röst på SD så till den milda grad att folk inte vill visa vad dom röstar på. Nu kommer det däremot att hända.
(Min fetning)
Delar din uppfattning helt. Det är min erfarenhet också.
Har under lång tid och ganska ofta tagit upp just detta med
mörkertalet eller den
mörka materian för SD i denna tråd eftersom jag är övertygad om att just denna faktor kommer att orsaka en politisk jordbävning i valet den 9 september.
Tröttheten, frustrationen och den rena ilskan över nuvarande samhällsutveckling kommer att visa sig vid valurnan i år på ett sätt vi kanske aldrig skådat tidigare. Många väljer att hålla käft nu men kommer mycket tydligt att visa vad de tycker bakom valskynket på valdagen. All fokus i media nu ligger uteslutande på de olika siffror som opinionsinstituten visar: 15,4% 15,6%, 16,2%, 20,5%, 22,2%... Men att helt negligera mörkertalet för SD i 2018-års riksdagsval - och låtsas som att det knappt existerar - kommer att bli en dyrköpt läxa för såväl opinionsinstituten som massmedierna. På morgonen den 10 september kommer många att klia sig i huvudet och fråga vad tusan som just hände...?