2018-02-16, 16:28
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKossmos
Tveksamt rykte?

Dom har en alldeles förträffligt fin butik? Det är en matbutik med ett stor varuhus med kläder och fiske samt redskap.

Ok, det lät så när jag kollade med lokala från Uddevallatrakten. Lite Ö&B/GeKåfeeling och man var tvungen att kolla datumen noga.

Jag kanske kommer ihåg fel men det jag kollade upp var øverskottsbutiken i Rotviksbro.
Citera
2018-02-16, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Hur jävla korkad är du ditt klappmongo

Läs det fetstilta i ditt egna inlägg

Alltså - om jag köper EN A-Aktie i ett företag har jag rösträtt - finns inget "Lycka till med det" eller något - det är FAKTA.

Det är även FAKTA att du inte kan jämför Lyoness/Lyconet/Cashbackcard moln med aktier och börsen - så du kan lägga ner med dins klappmongo-metaforer

Och hur långt kommer du med den rösten? Grattis till 1 röst! Dom kommer säkert bry sig om dig när du kallar alla för klappmongon på det mötet?

Du får bestämma väldigt mycket här i tråden, man får bara prata om såna saker som är relevanta för ditt tankesätt! Allt annat är klappmongo svamel!
Citera
2018-02-16, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Ok, det lät så när jag kollade med lokala från Uddevallatrakten. Lite Ö&B/GeKåfeeling och man var tvungen att kolla datumen noga.

Jag kanske kommer ihåg fel men det jag kollade upp var øverskottsbutiken i Rotviksbro.

Det är rätt butik, men det är ingen överskottsbutik, dom har fina saker där och är framförallt en matbutik. Sen om dom har ett tveksamt rykte kan jag inte säga nått om, jag vet ingen som ser ner på deras butik. Det är en butik på landet!
Citera
2018-02-16, 16:31
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
https://www.smartepenger.no/94-nyhet...esel-billigere

Inte i Norge, där kan man inte få rabatt från mer än ett ställe.

Så CircleK ger dig 34 øre + 3,65% (eller vad du har før bolagsrabatt) + 2%?

Citat:
Tänka sig att alla bara svamlar hela tiden och inte du själv?

Tänka sig om man gör såhär!

Den 27:e kommer lönen, en överföring på 3000 till mitt Lyconet konto.
Den 28:e så tankar jag in 3000 på mitt Circle K presentkort för det är vad jag brukar göra av med.
Den 29:e finns pengarna på kontot och jag kan tanka precis som vanligt resten av månaden och jag drar även mitt mastercard och får min extra rabatt och är nöjd. Tur att jag bor nära en bemannad.

Upprepa nästa månad.

Så hur mycket blev rabatten till sist? Se mitt exempel ovan?
Citera
2018-02-16, 16:58
Medlem
Citat:
Och hur långt kommer du med den rösten? Grattis till 1 röst! Dom kommer säkert bry sig om dig när du kallar alla för klappmongon på det mötet?

Du får bestämma väldigt mycket här i tråden, man får bara prata om såna saker som är relevanta för ditt tankesätt! Allt annat är klappmongo svamel!
Alltså försökte du komme med en lögn genom at tpåstå att man inte har rätsrätt i ett företag om man äger en aktie.

Därför som jag kallar dig klappmongo - eftersom det handlar om att ha ett vanligt förstånd i det demokratiska samhälle vi lever i att om man äger en aktie i ett företag så har man rösträtt på stämman.

En andel i ett påhittat moln är inte samma sak som en Aktie - det är fakta
Citera
2018-02-16, 17:06
Medlem
Citat:

Den 28:e så tankar jag in 3000 på mitt Circle K presentkort för det är vad jag brukar göra av med.
Den 29:e finns pengarna på kontot och jag kan tanka precis som vanligt resten av månaden och jag drar även mitt mastercard och får min extra rabatt och är nöjd. Tur att jag bor nära en bemannad.

Upprepa nästa månad.
Nej - åter igen...

Enligt tidigare länk så får du inte Mastercard rabatten då du inte betalar med ditt Mastercard utan betalar med ett presentkort.

DU kan få en länk till

https://m.circlek.se/m/sv_SE/pg13323...ris-ranta.html

"För att rabatt och bonus ska genereras på dina köp så ska ditt nya kortnummer läggas till på Extra Club."

Du kan således inte erhålla Mastercard rabatten när du betalar med ett presentkort.
Alltså kan du nu inte fortsätta med lögnen att du först drar ditt Mastercard och sedan ditt Presentkort
Citera
2018-02-16, 17:19
Medlem
man kan jo lure på hvorfor et selskap skifter navn i hytt og pine..først fra lyoness til casback world og nå igjen til my world ..typisk ponzi virksomhet ..ang skyer så er det nå slik at de tappes godt til lønninger til de på toppen og er faktisk grunnen til dette selskap i det hele tatt eksisterer..
Citera
2018-02-16, 17:47
Medlem
jag liker se pellets kler av dere deres brallor gang på gang her og ser dere er på tynn is og blir sure og ni veit faen inte hur ni skal svare grabben ..bra jobba pellets
Citera
2018-02-16, 21:51
Medlem
Citat:

Upprepa nästa månad.

Nu är det väl bara två tomtar som sitter och svamlar i denna tråd dvs du och mr hjärndöd.

Du kanske kan bränna 10k i månaden om:
1 Du skiter i att betala skatt
2. Du skiter i räkningarna.

Du har visat oss vad du tjänar efter att du sa upp dej så vi vet redan att du inte har i närhet av 10k i månaden att blåsa på konsumtion.

Ca 550 fysiska butiker i Sverige (medräknat alla verkstäder, bad, färg och allt som inte är vardaglig konsumtion).
Dom flesta städer gapar tomma efter 6 år och antalet butiker har stått still sen flera år tillbaka.
Ni som har investerat i det nordiska molnen ska nog be till gudarna att det är en ponzi för det är eran lilla lilla möjlighet att få tillbaka lite.
Citera
2018-02-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Nej - åter igen...

Enligt tidigare länk så får du inte Mastercard rabatten då du inte betalar med ditt Mastercard utan betalar med ett presentkort.

DU kan få en länk till

https://m.circlek.se/m/sv_SE/pg13323...ris-ranta.html

"För att rabatt och bonus ska genereras på dina köp så ska ditt nya kortnummer läggas till på Extra Club."

Du kan således inte erhålla Mastercard rabatten när du betalar med ett presentkort.
Alltså kan du nu inte fortsätta med lögnen att du först drar ditt Mastercard och sedan ditt Presentkort

Konstigt då att vi är flera som gör precis detta och får club rabatten med, prova själv!
Citera
2018-02-16, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petter100
jag liker se pellets kler av dere deres brallor gang på gang her og ser dere er på tynn is og blir sure og ni veit faen inte hur ni skal svare grabben ..bra jobba pellets

Det enda pellets kommer med är sina egna fakta och sina egna bevis. Han hävdar att min matbutik är dyrare än alla andra och jag hävdar motsatsen, vem har rätt? Jag som handlar där varje vecka eller han som har "besökt" dom en gång.
Citera
2018-02-16, 22:55
Medlem
Citat:
Så hur mycket blev rabatten till sist? Se mitt exempel ovan?

I Sverige får vi 15 öre per liter om vi har circle K kortet.

Och har vi tankat på vårat presenkort med pengar får vi ytterligare 2%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in