2018-02-16, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hans.greta
Nu är det väl bara två tomtar som sitter och svamlar i denna tråd dvs du och mr hjärndöd.

Du kanske kan bränna 10k i månaden om:
1 Du skiter i att betala skatt
2. Du skiter i räkningarna.

Du har visat oss vad du tjänar efter att du sa upp dej så vi vet redan att du inte har i närhet av 10k i månaden att blåsa på konsumtion.

Ca 550 fysiska butiker i Sverige (medräknat alla verkstäder, bad, färg och allt som inte är vardaglig konsumtion).
Dom flesta städer gapar tomma efter 6 år och antalet butiker har stått still sen flera år tillbaka.
Ni som har investerat i det nordiska molnen ska nog be till gudarna att det är en ponzi för det är eran lilla lilla möjlighet att få tillbaka lite.

Jag har sparade pengar, men detta är det jag gjorde innan jag slutade att arbeta på ett vanligt jobb.

Jag sticker inte under stolen att det nordiska molnet troligen inte blir som det var sagt. Får jag tillbaka mina pengar kommer jag vara glad.

Däremot så kommer Italien molnen och Polen molnen att vara desto bättre.

Kan ni inte bestämma er om det är Ponzi/pyramid/snöboll? För alla tre kan det inte vara...
Citera
2018-02-16, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKossmos
I Sverige får vi 15 öre per liter om vi har circle K kortet.

Och har vi tankat på vårat presenkort med pengar får vi ytterligare 2%.
Tragiska klappmongo - hur mycket ska du fortsätta med dina lögner?

Du har fått två länkar som bevisar att du måste betala med ditt MasterCard för att få rabatt.

Här är ytterligare text från Circle K hemsida.

Du skall alltså ansluta ett bank/betalkort för att få dina 15 öre - INTE presentkort...

Som ansluten till EXTRA Club har du alltid minst
15 öre rabatt per liter drivmedel du tankar*. Första gången du ansluter ett bank- eller betalkort till EXTRA Club får du 25 öre rabatt i tre månader.

Men fortsätt tokrunka till dina fantasi siffror...
Citera
2018-02-16, 23:13
Medlem
Citat:
Konstigt då att vi är flera som gör precis detta och får club rabatten med, prova själv!
Redan gjort - får inte rabatten om jag inte betalar med kortet....

Jag kan alltså INTE få rabatten genom att dra mitt circle k MC kort först , för att sedan betala med mitt SAS EB kort....
Citera
2018-02-16, 23:16
Medlem
Citat:
Jag har sparade pengar, men detta är det jag gjorde innan jag slutade att arbeta på ett vanligt jobb.

Jag sticker inte under stolen att det nordiska molnet troligen inte blir som det var sagt. Får jag tillbaka mina pengar kommer jag vara glad.

Kan ni inte bestämma er om det är Ponzi/pyramid/snöboll? För alla tre kan det inte vara...
Stackars klappmongo...

Ponzi är pyramid , pyramid är ponzi , tillika snöboll. Det är benämningen som är för dessa bluff & båg AB med klappmongon.

Du har tydligen inlärningssvårigheter...

Du kan inte begripa att man har rösträtt i ett företag när man äger 1 aktie..
Du kan inte begripa att Ponzi/pyramidspel är samma sak
Du kan inte begripa att Norge är tvingatvatt stängas ner
Du kan inte begripa att den engelska kompensationsplanen jag länkade är den samma som den svenska som du länkade
Citera
2018-02-16, 23:19
Medlem
Citat:
Det enda pellets kommer med är sina egna fakta och sina egna bevis. Han hävdar att min matbutik är dyrare än alla andra och jag hävdar motsatsen, vem har rätt? Jag som handlar där varje vecka eller han som har "besökt" dom en gång.
Stackars klappmongo...

Du har själv erkänt att din lilla klappmongo butik är dyrare , men att du hellre köper "kvalitets varor" (orkar inte länka till alla dina klappmongoinlägg) - men du kan inte komma med det som argument eftersom din matkasse med EXAKT samma matvaror (exakt samma märke) är 50% dyrare än att åka på COOP/maxi/netto eller valfri lågpris/stormarknad.
Citera
2018-02-16, 23:27
Medlem
Citat:

Jo då det kan visst vara alla tre!
Enhetssystemet är ett snöbolls system då när en har mognat så har det skapat en massa nya.
Att det i princip gör det omöjligt att tjäna pengar utan att värva folk så du måste köpa dej rätten och värva gör det till en pyramid.
OM pengar flyttas från nyare molns insatser för att ge utdelning i Österrikiska molnet så är det även en ponzi.

Så det kan visst vara alla tre.
Citera
2018-02-16, 23:27
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
I Sverige får vi 15 öre per liter om vi har circle K kortet.

Och har vi tankat på vårat presenkort med pengar får vi ytterligare 2%.

Så du får 15 øre och 2% där jag får 34 øre och 3,65% + 45 dagars betalningsfrist? När soppan kostar 12 spänn har jag 79 øre rabatt, før att du skall ha samma måste den kosta 32 kronor pr liter.

Låter inte som någon vidare deal før dig, mer som ganska basic før vem som helst, samt att de slipper mecka med presentkort och uppladdningar. Du betalar ju till och med i førskott.

Genom lite googlade har jag direkt hittat att du får en bättre standarddeal på OKQ8 (20 øre plus 2%) än den du har nu, dessutom slipper du som sagt förskott och det där trasslet.

Varsågod.

Men gissningsvis får du ännu bättre rabatter om du kollar runt lite själv.
Citera
2018-02-16, 23:46
Medlem
presidenter i Norge begynner bli bra desperate..for beholde sine level kjøper de nå ut alle som.ønsker avslutte sitt forhold til lyconett ..de beholder da sin level og det går stille og rolig for seg og de har fått garantert klar signal fra østerike og Terje Duesund dette er veien og gå..så det ser bra ut for oss som vil ut og våres penger tilbake..
Citera
2018-02-16, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petter100
presidenter i Norge begynner bli bra desperate..for beholde sine level kjøper de nå ut alle som.ønsker avslutte sitt forhold til lyconett ..de beholder da sin level og det går stille og rolig for seg og de har fått garantert klar signal fra østerike og Terje Duesund dette er veien og gå..så det ser bra ut for oss som vil ut og våres penger tilbake..

Ska dom köpa alla rabattkuponger och moln som såldes 2016 i Norge så är det drygt 166 miljoner norska kronor. Och det är bara ETT år.
Hur mycket pengar tror du att dessa presidenter har? Känns rätt kört för er att få tillbaka pengarna den vägen.
Ända sättet är nog domstolsbeslut mot lyoness att betala tillbaka och hoppas att dom kan betala med andra länders "investeringar"
Citera
2018-02-17, 00:04
Medlem
daskapitans avatar
Den sista idioten är inte född ännu och det är det som hela upplägget baseras på. Idioterna som redan involverat sig måste till varje pris försvara upplägget. Till varje pris. Som en sekt, antingen är man troende eller ej men det är kanske så att man känner att när man investerat så mycket, cash och självkänsla och man vet att det är Bluff o Båg AB enbart... Ja va fan ska man göra för att återfå en del av "investeringen" ? Bara en sak. Hitta nya idioter samt "försvara de negativa hitsen på Google" för att rädda en egen (redan förlorad ) slant. Take it Bitches
Citera
2018-02-17, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Redan gjort - får inte rabatten om jag inte betalar med kortet....

Jag kan alltså INTE få rabatten genom att dra mitt circle k MC kort först , för att sedan betala med mitt SAS EB kort....

Så du menar på fullaste allvar att jag ska tro på att du har köpt hem ett Circle k presentkort och laddat på pengar för att sen testa och se?

Nu är det ju för fan du som är dum? Du sitter här och hatar på systemet men helt plötsligt så använder du vårat presentkort?

Det funkar.
Citera
2018-02-17, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Stackars klappmongo...

Ponzi är pyramid , pyramid är ponzi , tillika snöboll. Det är benämningen som är för dessa bluff & båg AB med klappmongon.

Du har tydligen inlärningssvårigheter...

Du kan inte begripa att man har rösträtt i ett företag när man äger 1 aktie..
Du kan inte begripa att Ponzi/pyramidspel är samma sak
Du kan inte begripa att Norge är tvingatvatt stängas ner
Du kan inte begripa att den engelska kompensationsplanen jag länkade är den samma som den svenska som du länkade

Åh herregud det är långt ifrån samma...

Alla är olika former av bedrägeri...

Den engelska som du länkade var den som var FÖRE 2014 den jag länkade är EFTER 2016.

2 helt olika kompensationsplaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in