2018-02-16, 12:20
Medlem
Att Svt skulle ha mörkat detaljer är inte det första man tänker på, nej.
Utan hellre att GruppLambertz har startat den stora dimläggningskanonen - i hopp om att de som orsakat stort o långt lidande i denna soppa ska komma undan. Så lindrigt som möjligt, iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Som jag förstod det är det ju nåt slags protokoll från socialtjänsten. Så antagligen har psykologen antecknat ner vad som sagts under samtalet med christian.

Varför han lägger ut verkar ju vara nåt syfte med att SVT mörkat vissa saker...
Citera
2018-02-16, 12:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Som jag förstod det är det ju nåt slags protokoll från socialtjänsten. Så antagligen har psykologen antecknat ner vad som sagts under samtalet med christian.
Nja, inte skulle väl barnpsykologen Bengt-Göran Johansson skriva om sig själv i tredje person. Det måste ju vara någon annan som har skrivit texten.

Citat:
Varför han lägger ut verkar ju vara nåt syfte med att SVT mörkat vissa saker...
Sven-Åke Christianson försöker nog bara rädda sitt eget skinn, genom att återigen förtala bröderna och insinuera att de skall ha mördat Kevin. Har inte Psykologförbundet reagerat ännu, det måste väl finnas yrkesetiska riktlinjer för psykologer?
Citera
2018-02-16, 13:54
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är två helt olika historier här. Den ena är att Christian och Robin dödat Kevin och flyttat hans kropp. Det är den som Sandberg och den ursprungliga utredningen påstod inträffade.

Den andra är att fler personer i form av äldre barn var inblandade tillsammans med Christian och Robin i olika konstellationer, vilket är vad "erkännandena" innebär och som är helt osannolik.

Hur skulle det bevisa att det första scenariot har inträffat att Christian och Robin "erkänt" olika oförenliga varianter av det andra scenariot?

Detta är ju intressant angående det fetade. Mitt minne kanske sviker mig, men jag har för mig att i slutet av P3 dokumentär (som ju är borttagen förvisso) så säger någon från utredningen att man inte riktigt kom fram hur bärandet/flyttandet av Kevin gick till, men att man medvetet släppte den delen för att det var för svårt att reda ut. (Inte exakt de orden.)

Finns det alltså olika beskrivningar/besked från gamla utredningen som jag har missat vad gäller flyttningen av kroppen?
Citera
2018-02-16, 15:24
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Allt detta är egentligen ointressant så länge de inte bemöter vittnets uppgifter, både 10- åringens samt tonåringarna som ska ha lekt på deras cykelbana när de ska ha varit ute och lekt. Det är extremt kort tid allt detta ska ha skett på!

Det klart att det är.

Sven Å och Göran sprider bara förvirring.

(Hemskt att läsa på Svens hemsida att han fortsätter peka ut Sture B. Är inte det olagligt?)
Citera
2018-02-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, inte skulle väl barnpsykologen Bengt-Göran Johansson skriva om sig själv i tredje person. Det måste ju vara någon annan som har skrivit texten.

Sven-Åke Christianson försöker nog bara rädda sitt eget skinn, genom att återigen förtala bröderna och insinuera att de skall ha mördat Kevin. Har inte Psykologförbundet reagerat ännu, det måste väl finnas yrkesetiska riktlinjer för psykologer?

Mycket möjligt det satt en annan person och lyssnade på samtalet i ett närliggande rum. Det stod ju att även förhören gick till ungefär så i utredningen i någon tidning om det var (VF?) kanske. Att en barnpsykolog satt i ett rum bredvid och lyssnade och gav direktiv. Pappan uttalade sig även nåt om att han var nästan mer sur på barnpsykolgerna än polis/åklagare i den artikeln.
Citera
2018-02-16, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Att Svt skulle ha mörkat detaljer är inte det första man tänker på, nej.
Utan hellre att GruppLambertz har startat den stora dimläggningskanonen - i hopp om att de som orsakat stort o långt lidande i denna soppa ska komma undan. Så lindrigt som möjligt, iaf.

Hade socialpappret samt alla förhör offentliggjorts i dokumentären hade den ju inte blivit lika trovärdig. Ellerhur? E.x Där christian säger att han inte fick berätta för pappa att han dödat Kevin.
Citera
2018-02-16, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Det klart att det är.

Sven Å och Göran sprider bara förvirring.

(Hemskt att läsa på Svens hemsida att han fortsätter peka ut Sture B. Är inte det olagligt?)
Det är egendomligt att ingen i rättsväsendet agerar mot honom. Dom väntar kanske på att Josefsson ska göra jobbet åt dom igen.
Citera
2018-02-16, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
Detta är ju intressant angående det fetade. Mitt minne kanske sviker mig, men jag har för mig att i slutet av P3 dokumentär (som ju är borttagen förvisso) så säger någon från utredningen att man inte riktigt kom fram hur bärandet/flyttandet av Kevin gick till, men att man medvetet släppte den delen för att det var för svårt att reda ut. (Inte exakt de orden.)

Finns det alltså olika beskrivningar/besked från gamla utredningen som jag har missat vad gäller flyttningen av kroppen?

Som jag minns det landade de i slutsatsen ungefär : "nån kanske hjälpte dem bära", sen slutade de bekymra sig om den biten. Vilket är vansinne och aldrig hade hållt om det blivit bevistalan. Så jag tror inte att den gamla utredningen har någon beskrivning av flyttningen av kroppen och inte heller hur mordet skulle ha gått till.
Citera
2018-02-16, 20:35
Medlem
Om bevistalan slulle skett... vilken skulle åtalspunkten vara... Mord?
Eller var det grov misshandel som ledde till döden... dvs Dråp?

Eller kunde bevistalan ha lett till att olycksfall inte kunnat ha uteslutits? Hur tydliga var rättsläkarens slutsatser?

Eller var de kända omständigheterna sådana att ett mord kunde konstaterats ha skett?
Citera
2018-02-16, 20:39
Medlem
habets avatar
Citat:
Christian nämner ju att han va rädd förr ”A” som hjälpte dom att flytta kroppen, samt att pappan weine inte tillät han säga att han dödat Kevin och därmed blivit osäker och säger olika saker. Läs pappret från soc.

Nej men vänta nu!
Var det fler inblandade? För det måste det väl ha varit om CK var rädd för A, eller?
Hur gick Sandberg vidare med det spåret då?
Citera
2018-02-16, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Det finns ingenting som tyder på att varken C eller R befunnit sig på platsen, speciellt eftersom de inte kunnat peka ut den. De hade varken någon aning om att Kevin skulle ha hittats på en pall eller att han skulle ha blivit strypt förrän polisen i förhör berättade det för dem. Ej heller finns det något som tyder på att C skulle ha kommit hem med blöta kläder, läs på om hur den uppgiften skapades.
Utredarna påstår väl att både Christian och Robin bar ut Kevin till pallen, men bara Christian var blöt när han kom hem?
Om det var skapat, hade Robin kommit hem med blöta kläder oxå, det talar imot sig själv att det var skapat.

Det är något som inte stämmer här.
Citera
2018-02-16, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Nej men vänta nu!
Var det fler inblandade? För det måste det väl ha varit om CK var rädd för A, eller?
Hur gick Sandberg vidare med det spåret då?

Nej just det. Om CK var rädd för A och polisen trodde på det så skulle de inte lagt ner fallet innan de hittat A.
Egentligen är det bara att vänta vad den nya utredningen kommer fram till och den sköts oberoende av media. Men själv är jag helt övertygad om att bröderna inte hade något med mordet att göra. Kanske CK sett en pojke gå iväg med Kevin och ville berätta det. Och sen ville lillebror ha något att komma med så han började fantisera om knivar. Normalt för små barn. Det är vad jag tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in