2018-02-15, 18:59
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
En "sweat-shirt" har långa armar, och att dom var blöta nertill tyder på att Christian gick rak i ryggen i vattnet
med armarna hängande ner i vattnet. En T-shirt med korta armar blir svårare att förklara, Christian måste då
gått med böjd rygg i vattnet.

Det kan inte vara Christian och Robin som bar ut Kevin till pallen, Robin hade torra kläder när han kom hem.
Om Christian är inblandad måste han fått hjälp att bära ut Kevin, person "A" kanske.

"Konkret att Kevin dött genom kvävning på grund av strypning som orsakats av att hans hals har pressat mot
kanten av den lastpall där hans döda kropp har anträffats och att dödsförloppet påskyndats genom att han svalt
och andats in sjövatten".

Hur lyckades Kevin svälja vatten och andas in vatten i lungorna?
1. En död människa kan inte svälja vatten och andas in vatten.
2. Kevin var inte död när han las på pallen, men kraftigt borta.
3. När Kevin las på pallen med huvudet ner i vattnet vaknade han till och svalde vatten(vatten i magen) + andades
in vatten i lungorna, sedan pressades Kevin huvud mot pallkanten och döden var ett faktum.
4. Våldet var inte dödligt som Kevin utsattes för innan han las på pallen, kan tyda på att
det var barn som utsatte Kevin för våldet.

OBS!
Christian kan även blivit blöt när han upptäckt Kevin på pallen och vadat ut för att kolla läget,
Robin stod kvar och tittade på.
Christian måste förklara varför han hade blöta kläder när han kom hem.

Det finns ingenting som tyder på att varken C eller R befunnit sig på platsen, speciellt eftersom de inte kunnat peka ut den. De hade varken någon aning om att Kevin skulle ha hittats på en pall eller att han skulle ha blivit strypt förrän polisen i förhör berättade det för dem. Ej heller finns det något som tyder på att C skulle ha kommit hem med blöta kläder, läs på om hur den uppgiften skapades.
Citera
2018-02-15, 20:02
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Hur ska jag veta vilket som stämmer? Vet du det eller? Det mesta i texten handlar om vem som gjorde vad och Robin va 5 år endast och därmed endel osammanhängande svar. Christian hade nog mer koll då han va 7.

Vet du vad jag tror, du har öht inte läst de båda inlagorna.
Du verkar tro att det är CK i den ena och RK i den andra! Problemet, för dig och de fyras gäng, är att båda pojkarna berättar två helt olika historier vid de olika tillfällena och ingen av dem hör ihop. Det vill säga det är minst fyra olika historier.
Så frågan till dig är, i vilken av historierna är det de bekänner och vilken av dom är den rätta?
Då du påstår att de bekänner så bör du då också alltså veta vem av dem som stämmer.
Citera
2018-02-15, 20:23
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Ok, källa på det? Lagrum?
Eller är det Sandberg som hävdat det, eller någon annan vid värmlandspolisen - någon
som har brallorna lika långt nerdragna mot fötterna?

Ett jätteproblem för dem som hänvisar till Forsman och häxans förhör är ju att de själva - alltså Forsman och häxan - NÄRMAST ÄCKLAT tog avstånd från sina egna förhör och metoder när de fick se videouppspelningar förra året.

Vi får inte glömma att häxan hade Sven Åke Christianson i örat under vissa av de vidrigaste förhören med C.

Hela fallet är korrupt och att Lambertz sprider förvirring är i princip ETT BEVIS på desperation.

Man kan bara hoppas att karma kommer i fatt även Sven Å och Göran Lambertz och Claes Borgström.

Sandberg är ju pensionär efter en bilolycka. Ett litet straff för allt det onda han stått för.
Citera
2018-02-15, 21:38
Medlem
Citat:
Dom där "förhören" (med småbarnen o deras vårdnadshavare), är inte dom belagda med sekretess i den ursprungliga FU.n?? Dvs: har Lambertz begått sekretessbrott nyss, i och med sitt publicerande av handlingarna? Borde GL lagföras, för just detta?

Självklart är det sekretess på dessa förhör för gemene man. Det är så att det inte är ett "sekretessbrott" för en privatperson att publicera en allmän handling på internet. Det kan endast vara ett "sekretessbrott" om man innan har skrivit på ett sekretessförbehåll från myndighet.

Vi vet inte hur han fått tag på handlingarna.
Citera
2018-02-15, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Vet du vad jag tror, du har öht inte läst de båda inlagorna.
Du verkar tro att det är CK i den ena och RK i den andra! Problemet, för dig och de fyras gäng, är att båda pojkarna berättar två helt olika historier vid de olika tillfällena och ingen av dem hör ihop. Det vill säga det är minst fyra olika historier.
Så frågan till dig är, i vilken av historierna är det de bekänner och vilken av dom är den rätta?
Då du påstår att de bekänner så bör du då också alltså veta vem av dem som stämmer.

Detta är anteckningar av PAPPAN.

(Weine)
Jag lekte med Robin med mina fingrar och förklarar att tummen var Kevin och pekfingret var Robin och långfingret var Christian, då frågar jag om det finns mer med. Ja säger Robin, då frågar jag Robin: hur många är med?
Det är Kevin, Robin, Christian och två till som han inte vet vad som heter, men det var dom och Christian som flyttade på Kevin och sen säger Robin att det var större barn som var (15 år)? Robin säger att de två barnen kommer precis när Kevin har dött.

Christian förklarar exakt samma som Robin när jag lekte med Christian.
Citera
2018-02-15, 23:06
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Detta är anteckningar av PAPPAN.

(Weine)
Jag lekte med Robin med mina fingrar och förklarar att tummen var Kevin och pekfingret var Robin och långfingret var Christian, då frågar jag om det finns mer med. Ja säger Robin, då frågar jag Robin: hur många är med?
Det är Kevin, Robin, Christian och två till som han inte vet vad som heter, men det var dom och Christian som flyttade på Kevin och sen säger Robin att det var större barn som var (15 år)? Robin säger att de två barnen kommer precis när Kevin har dött.

Christian förklarar exakt samma som Robin när jag lekte med Christian.

Det är två helt olika historier här. Den ena är att Christian och Robin dödat Kevin och flyttat hans kropp. Det är den som Sandberg och den ursprungliga utredningen påstod inträffade.

Den andra är att fler personer i form av äldre barn var inblandade tillsammans med Christian och Robin i olika konstellationer, vilket är vad "erkännandena" innebär och som är helt osannolik.

Hur skulle det bevisa att det första scenariot har inträffat att Christian och Robin "erkänt" olika oförenliga varianter av det andra scenariot?
Citera
2018-02-16, 01:03
Medlem
Jaha? Så - ifall jag pga misstag får ut en kompl. obduktionsrapport på en person som dödats vid en trafikolycka/ ett brott, kan jag då utan problem publicera densamma? Ex.vis i en bok, eller på webben?
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Självklart är det sekretess på dessa förhör för gemene man. Det är så att det inte är ett "sekretessbrott" för en privatperson att publicera en allmän handling på internet. Det kan endast vara ett "sekretessbrott" om man innan har skrivit på ett sekretessförbehåll från myndighet.

Vi vet inte hur han fått tag på handlingarna.
Citera
2018-02-16, 01:56
Medlem
Citat:
Jaha? Så - ifall jag pga misstag får ut en kompl. obduktionsrapport på en person som dödats vid en trafikolycka/ ett brott, kan jag då utan problem publicera densamma? Ex.vis i en bok, eller på webben?

Du frågade om det var "sekretessbrott" av honom att publicera handlingarna och det var det jag svarade på. Det finns andra brott som kan vara aktuella, läs det inlägg jag skrev igår klockan 13:10 i tråden så slipper jag upprepa.
Citera
2018-02-16, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är två helt olika historier här. Den ena är att Christian och Robin dödat Kevin och flyttat hans kropp. Det är den som Sandberg och den ursprungliga utredningen påstod inträffade.

Den andra är att fler personer i form av äldre barn var inblandade tillsammans med Christian och Robin i olika konstellationer, vilket är vad "erkännandena" innebär och som är helt osannolik.

Hur skulle det bevisa att det första scenariot har inträffat att Christian och Robin "erkänt" olika oförenliga varianter av det andra scenariot?

Christian nämner ju att han va rädd förr ”A” som hjälpte dom att flytta kroppen, samt att pappan weine inte tillät han säga att han dödat Kevin och därmed blivit osäker och säger olika saker. Läs pappret från soc.
Citera
2018-02-16, 07:57
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Christian nämner ju att han va rädd förr ”A” som hjälpte dom att flytta kroppen, samt att pappan weine inte tillät han säga att han dödat Kevin och därmed blivit osäker och säger olika saker. Läs pappret från soc.
Allt detta är egentligen ointressant så länge de inte bemöter vittnets uppgifter, både 10- åringens samt tonåringarna som ska ha lekt på deras cykelbana när de ska ha varit ute och lekt. Det är extremt kort tid allt detta ska ha skett på!
Citera
2018-02-16, 10:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja, det här "pappret från soc." väcker ju en del frågor.
”Samma eftermiddag som vi har haft ovanstående utvärdering med föräldrarna träffade barnpsykolog Bengt-Göran Johansson barnen. Christian berättar då för honom att fadern förbjudit honom att berätta att han dödat Kevin [....]"
https://svenchristianson.se/
Enligt en okänd person skall alltså Christian ha berättat för Bengt-Göran Johansson att fadern förbjudit honom att "berätta" att han dödat Kevin. Sedan skall Bengt-Göran Johansson i sin tur ha berättat det här för den här okända personen som har gjort anteckningarna.

1. Vem har gjort de här anteckningarna?

2. Hur har Sven-Åke Christianson kommit över anteckningarna?

3. I vilket syfte lägger Christianson ut anteckningarna på sin hemsida?
Senast redigerad av Draifos 2018-02-16 kl. 11:12.
Citera
2018-02-16, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det här "pappret från soc." väcker ju en del frågor.
”Samma eftermiddag som vi har haft ovanstående utvärdering med föräldrarna träffade barnpsykolog Bengt-Göran Johansson barnen. Christian berättar då för honom att fadern förbjudit honom att berätta att han dödat Kevin [....]"
https://svenchristianson.se/
Enligt en okänd person skall alltså Christian ha berättat för Bengt-Göran Johansson att fadern förbjudit honom att "berätta" att han dödat Kevin. Sedan skall Bengt-Göran Johansson i sin tur ha berättat det här för den här okända personen som har gjort anteckningarna.

1. Vem har gjort de här anteckningarna?

2. Hur har Sven-Åke Christianson kommit över anteckningarna?

3. I vilket syfte lägger Christianson ut anteckningarna på sin hemsida?

Som jag förstod det är det ju nåt slags protokoll från socialtjänsten. Så antagligen har psykologen antecknat ner vad som sagts under samtalet med christian.

Varför han lägger ut verkar ju vara nåt syfte med att SVT mörkat vissa saker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in