2018-02-06, 14:20
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Vem bryr sig om faktafel? Är verkligen ett autistcentra som samlas i chatten där det verkar vara den enda sociala stimulans som chattfolket får under dagen..

Man vill ha ett flytande samtal, där chatten exkluderas och inte de som deltar stirrar sig blind på skärmen hela tiden.

Är bara chattenmänniskorna som saknar chatten, alla andra tycker det har höjt sig enormt efter Frittes utskällning till Martin live. Han påpekade det alla försökt säga till Martin, det blir inge bra när alla sitter och tittar på skärmen istället för att intressera sig förvandra. Samma sekund som han tog bort chatten från den stora TV:n blev allt så mycket bättre. Sitter och lyssnar nu medan jag förbereder mig inför jobbet och förstår nu Martins frånvaro den senaste tiden..

Han och hans tjej håller på att strula och han har tydligen sovit hos en vän senaste månaden. Tycker helt ärligt riktigt synd om Martin nu i efterhand..
Första halvtimmen av dagens podd var verkligen real. Uppskattar verkligen transperensen och snacket även om stämningen blev något tryckt i studion.
Citera
2018-02-06, 14:52
Medlem
swimp78s avatar
Rafflande idag, detta med att Martin fann en kalsongkille hemma hos sin tjej. Klassisk scen!
Citera
2018-02-06, 19:59
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Vem bryr sig om faktafel? Är verkligen ett autistcentra som samlas i chatten där det verkar vara den enda sociala stimulans som chattfolket får under dagen..

Man vill ha ett flytande samtal, där chatten exkluderas och inte de som deltar stirrar sig blind på skärmen hela tiden.

Är bara chattenmänniskorna som saknar chatten, alla andra tycker det har höjt sig enormt efter Frittes utskällning till Martin live. Han påpekade det alla försökt säga till Martin, det blir inge bra när alla sitter och tittar på skärmen istället för att intressera sig förvandra. Samma sekund som han tog bort chatten från den stora TV:n blev allt så mycket bättre. Sitter och lyssnar nu medan jag förbereder mig inför jobbet och förstår nu Martins frånvaro den senaste tiden..

Han och hans tjej håller på att strula och han har tydligen sovit hos en vän senaste månaden. Tycker helt ärligt riktigt synd om Martin nu i efterhand..

Håller inte med, men det är ok. Vi tycker olika i den frågan. Men jo det kunde väl gå över styr ibland, men jag tycker de kan hitta nån slags medelväg. Aja.

Starkt avsnitt idag alltså...satt och väntade på punchline...
Citera
2018-02-07, 08:52
Medlem
frantiks avatar
Det var ju en jävligt öppen inledning på en podcast.
Hade på känn att det var något lurt hos Sonebys. Reagerade lite på när han var så sugen på nyår på Big Ben (eller var det nu var) många andra väljer ju att vara med sina respektive då. Och att han spenderade stor del av sin fritid i studion, tex med att spela PS4 under juluppehållet.

Undra hur detta kommer att påverka podden. Innehållsmässigt kan det ju bli intressant, i brist på bättre uttryck.
Det är ju ändå inte lätt med en separation.
Men även kanske ekonomiskt, nu måste han ju tex hitta ett boende, och det kändes lite som att hon bidrog med en hel del där hemma med sin veterinär-lön. Och han vill väl ha ett boende på Södermalm. Är ju inte skit billigt precis. Andra-handshyra eller eget.
Hur mycket drar hans Stand-up in? Podden, kan väl inte dra in mycket direkt.

Ja, jag vet att jag är nere på skvallernivå och det kanske är lite väl privat. Men ändå. Finns ju konsekvenser här.
Citera
2018-02-07, 09:36
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik

Du får ju inte glömma att Soneby är i Dubai på ”affärsresor”. Man kan ju bara föreställa sig vilka stora projekt som planeras där. Det hör man ju: Dubai! Han har nog stora saker på gång Martin ”skattesmitar-auran” Soneby.
Citera
2018-02-07, 10:10
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Hade på känn att det var något lurt hos Sonebys. Reagerade lite på när han var så sugen på nyår på Big Ben (eller var det nu var) många andra väljer ju att vara med sina respektive då. Och att han spenderade stor del av sin fritid i studion, tex med att spela PS4 under juluppehållet.

Undra hur detta kommer att påverka podden. Innehållsmässigt kan det ju bli intressant, i brist på bättre uttryck.
Men även kanske ekonomiskt, nu måste han ju tex hitta ett boende, och det kändes lite som att hon bidrog med en hel del där hemma med sin veterinär-lön. Och han vill väl ha ett boende på Södermalm. Är ju inte skit billigt precis. Andra-handshyra eller eget.

Ja, jag vet att jag är nere på skvallernivå och det kanske är lite väl privat. Men ändå. Finns ju konsekvenser här.
Han har ju en plattform som han kan nyttja till att dra in rätt okej med deg. Känns bara som att han är för lat och/eller deppig för att ta tag i saker bara.
Citera
2018-02-09, 18:53
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:

Ganska lite

https://www.patreon.com/amkmorgon

bara till podden.
Citera
2018-02-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
Ganska lite

https://www.patreon.com/amkmorgon

bara till podden.

Ironin är inte uppenbar.

Är inte så mycket pengar egentligen, inräknat lokal, ljudtekniker och skatt. Slutar nog runt en vanlig "arbetarklasslön"...

Hans standup kan han inte tjäna mycket pengar på, kanske någon extra tusen i månaden om han gör lokalgigg..
Citera
2018-02-13, 20:37
Medlem
Otroligs avatar
Det blev skönt tugg när Josef Fares kom förbi idag. Speciellt kul när det blev lite dålig stämning i början en kort stund.

Tycker för övrigt synd om Martin, hoppas hans situation löser sig snart.
Citera
2018-02-16, 06:24
Medlem
bokskog54s avatar
Alltså Martins jävla näsljud när han drar upp snor genom att andas inåt!

Det är sådant där som folk inte tänker på att de gör men det låter ju förjävligt!
Citera
2018-02-16, 17:34
Medlem
Hur många har martin egentligen en beef med?

Janne Westerlund - Säger sig ha polisanmält AMK
K. Svensson - Martin hängde ut hans fru som nazist
Aron Flam - Anklagar Martin för att vara antisemit
Mårten Andersson - Togs upp i AMK denna veckan
Ellen - Martins fd ljudtekniker
Limpan - Trogen lyssnare som sa nåt elakt om Ellen

Några fler?
Citera
2018-02-16, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRosa
Hur många har martin egentligen en beef med?

Janne Westerlund - Säger sig ha polisanmält AMK
K. Svensson - Martin hängde ut hans fru som nazist
Aron Flam - Anklagar Martin för att vara antisemit
Mårten Andersson - Togs upp i AMK denna veckan
Ellen - Martins fd ljudtekniker
Limpan - Trogen lyssnare som sa nåt elakt om Ellen

Några fler?

Jadu, Hasse Brontén - Hasse har faktiskt dock problem med alla som motsäger sig att alla poliser är helgon...

Sen alla människor som har en åsikt som inte överensstämmer med hans egna kan vara en godtaglig ursäkt att hamna på hans hatlista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in