Citat:
Det är nog det troligaste, tittade på det igen och hon tar en troligen blank post-it från Brians block. Nu när jag ser det igen så märker man hur orolig Brian verkar när han frågar vad de frågade om och om de tror att någon i familjen är inblandad och vad hon sagt,
Troligen är han rullstolsbunden på riktigt, han föll som en fura när Henrik ställde honom upp, det kan inte vara lätt att simulera. Dessutom verkar hans ytterdörr vara olåst, farmodern stövlar rätt in. Men kan var porttelefon så han öppnat medan hon är på väg upp. Om han simulerar gör han det för alla inkl farmodern.
Troligen är han rullstolsbunden på riktigt, han föll som en fura när Henrik ställde honom upp, det kan inte vara lätt att simulera. Dessutom verkar hans ytterdörr vara olåst, farmodern stövlar rätt in. Men kan var porttelefon så han öppnat medan hon är på väg upp. Om han simulerar gör han det för alla inkl farmodern.
Det är väl exakt vad skådespelaren gjorde.
Jag har under en tids sjukdom oroat mig med att ta mig igenom skiten. Nog är det mycket som känns SVT. Journalisten som granskar vänsterterrorism har alltså så lite att göra, så att hitta på en grupp? Vilken verklighet lever han i? Den som SVT förmedlar? Finns ju hur mycket vänsterterrorism som helst. Sofia Helin har inte lärt sig skådespeleri sedan sist. Rollfigurerna är antingen naiva eller irriterande, eller både och. Allra värst är de ständigt bedrägliga hemlösa hororna. Varför litar någon på ett ord som de säger?
Sedan känns det som att det finns en mall för hur sådana här historier är uppbyggda numera, och man
vet att ingen som varit seriöst misstänkt på ett tidigt stadium, är det på riktigt när det bränner till. Man känner igen drag från andra liknande serier.
Den mest uppfriskande rollfiguren är Mikael Birkkjaers Jonas. Han kallar en spade en spade, utan att bry sig. Om det innebär att han är läckan vet jag inte men risken är väl betydande.
WT-ludret Nicole är också lite kul. Vet inte om hennes man förlåtit henne på riktigt eller om det är någon mer vändning på g där.
Så nu handlar det mest om Susanne har mördat alla, eller haft hjälp. Inte så upphetsande.