Citat:
Du har rätt! Jag har vid närmare eftertanke kommit fram till att jag är en dålig människa
Jag ska tillsammans med min sambo (som också är vegan) prata ut om hur fel vi egentligen haft hela tiden. Och våra kommande barn ska bli matade med allt tänkbart kött eftersom vi är allätare (vi har ju tänder som kan slita kött i stycken). Sen ska vi, trots att vi läst spaltmeter av filosofi och litteratur genast ta till oss att veganism och sociopati går hand i hand. Ack så fel R.D Lang hade om sociopati och förmodligen om schizofreni också
Han forskade om det i 30 år, men efter några inlägg här på Flashback, skrivna av den begåvade köttreserven så ska vi givetvis, i sann kollektiv anda också repellera Langs teorier eftersom det är viktigt att rätta sig i ledet och mest av allt, vara trevlig - för vi är ju ändå här tillsammans *ler*.
Nu glömmer vi genast våra tidigare meningsskiljaktigheter (eftersom dom är historia) och rättar oss i ledet tillsammans med alla friska och sunda människor som äter kött och dricker mjölk. Att sticka ut stinker så unket och är otrevligt. Det är bättre att vara trevlig oavsett om ens filosofier krackelerar på sin egna grund
Huvudsaken är att man är trevlig så att alla kan känna sig gulliga och tillfreds för vi vill ju inte att någon ska ta illa vid sig, för det vore ju fruktansvärt. Tänk om man inte fick känna sig permanent söt hela tiden, särskilt inte när det kommer en såndär veganjävel och ska smeta upp sin sörja i ansiktet på en, usch fy för för det
Gullighet och socker åt ALLA förutom djuren då. Dem har vi ju gemensamt bestämt att vi kan göra som vi vill med.
Nu glömmer vi veganismen och går hand i hand till köttdisken och njuter av hur gott karré faktiskt är. Kött är gott och kött ger smak
Det är livet det! Och gärna bärs på det (från Systemet)
Givetvis har alla människor samma moral. Det som uppfattas subjektivt av en själv är det som är sant. Hur i hela friden kunde jag tidigare tro att solipsism byggde på ondsinta grunder? Det är ju moraliskt förkastligt att ens påstå något annat än absolut subjektivitet. Mina djupaste ursäkter till alla drabbade.
Jag ska tillsammans med min sambo (som också är vegan) prata ut om hur fel vi egentligen haft hela tiden. Och våra kommande barn ska bli matade med allt tänkbart kött eftersom vi är allätare (vi har ju tänder som kan slita kött i stycken). Sen ska vi, trots att vi läst spaltmeter av filosofi och litteratur genast ta till oss att veganism och sociopati går hand i hand. Ack så fel R.D Lang hade om sociopati och förmodligen om schizofreni också
Han forskade om det i 30 år, men efter några inlägg här på Flashback, skrivna av den begåvade köttreserven så ska vi givetvis, i sann kollektiv anda också repellera Langs teorier eftersom det är viktigt att rätta sig i ledet och mest av allt, vara trevlig - för vi är ju ändå här tillsammans *ler*.Nu glömmer vi genast våra tidigare meningsskiljaktigheter (eftersom dom är historia) och rättar oss i ledet tillsammans med alla friska och sunda människor som äter kött och dricker mjölk. Att sticka ut stinker så unket och är otrevligt. Det är bättre att vara trevlig oavsett om ens filosofier krackelerar på sin egna grund
Huvudsaken är att man är trevlig så att alla kan känna sig gulliga och tillfreds för vi vill ju inte att någon ska ta illa vid sig, för det vore ju fruktansvärt. Tänk om man inte fick känna sig permanent söt hela tiden, särskilt inte när det kommer en såndär veganjävel och ska smeta upp sin sörja i ansiktet på en, usch fy för för det
Gullighet och socker åt ALLA förutom djuren då. Dem har vi ju gemensamt bestämt att vi kan göra som vi vill med. Nu glömmer vi veganismen och går hand i hand till köttdisken och njuter av hur gott karré faktiskt är. Kött är gott och kött ger smak
Det är livet det! Och gärna bärs på det (från Systemet) Givetvis har alla människor samma moral. Det som uppfattas subjektivt av en själv är det som är sant. Hur i hela friden kunde jag tidigare tro att solipsism byggde på ondsinta grunder? Det är ju moraliskt förkastligt att ens påstå något annat än absolut subjektivitet. Mina djupaste ursäkter till alla drabbade.
Jösses. Detta inlägg får Basil Fawlty att framstå som flegmatisk i jämförelse.
Lugna ner dig. Låt dina barn käka en ostmacka då och då. Det mår de bara bra av.
Och överdriven konsumtion av mjölk är säkert inte bra. Vad är det du har överdoserat?