2018-02-15, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Det riktigt intressanta kommer att inträffa i år. Då börjar nämligen de som fått PUT efter massinvandringen 2015 att nå den tvåårsgräns där de ska skaffa eget boende. Kommunen är skyldig att ge dem något slags boende under de två år som statsbidraget finns. När detta upphör förväntas migranterna skaffa sig egna bostäder och betala för dem. Ett lysande exempel är "tjuren" i Nacka, muslimen med tre fruar och dussintals barn, som får disponera tre hus.
Tror någon på allvar att migranterna frivilligt kommer att flytta? Hur ska man hantera denna situation? Ska man lyfta ut dem med våld? Troligen inte i detta kravlösa och mjäkiga land. De får säkert bo kvar med hyra och sociala avgifter betalda på livstid. Vad kommer detta att kosta oss skattebetalare?
Sverigedemokraterna vill göra om Migrationsverket till ett återvändandeverk. Rösta rätt i valet i höst.

Hyrorna kommer att förfalla men ingen kommer att våga vräka. Till sist går socialtjänsten in och betalar hyran som en "nödlösning", som därefter blir en permanent lösning.

På så sätt kan man blanda bort korten och hävda att man följt reglerna, men samhället betalar fortfarande.
Citera
2018-02-15, 09:58
Medlem
Citat:
Det riktigt intressanta kommer att inträffa i år. Då börjar nämligen de som fått PUT efter massinvandringen 2015 att nå den tvåårsgräns där de ska skaffa eget boende. Kommunen är skyldig att ge dem något slags boende under de två år som statsbidraget finns. När detta upphör förväntas migranterna skaffa sig egna bostäder och betala för dem. Ett lysande exempel är "tjuren" i Nacka, muslimen med tre fruar och dussintals barn, som får disponera tre hus.
Tror någon på allvar att migranterna frivilligt kommer att flytta? Hur ska man hantera denna situation? Ska man lyfta ut dem med våld? Troligen inte i detta kravlösa och mjäkiga land. De får säkert bo kvar med hyra och sociala avgifter betalda på livstid. Vad kommer detta att kosta oss skattebetalare?
Sverigedemokraterna vill göra om Migrationsverket till ett återvändandeverk. Rösta rätt i valet i höst.
En intressant aspekt på det är att efter två år (tror jag) får man bsittningsrätt när det gäller lägenheter. Så det är nog bye-bye till alla de dyra lyxbostäder som politikerna köpt in och dyrt och heligt lovat väljarna att det minsann bara rör sig om ett temporärt åtagnade och att lägenheterna tids nog skall återgå till allmänhetens förfogande.

Har dock för mig att man på Lidingö redan börjat tillämpa avhysningen av "flyktingar" som varit här i två år från diverse former av boenden, dock till våldsamma protester av bl.a. Miljöpartiet.
Citera
2018-02-15, 10:08
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Du vet inget om mig. Och du vet inget om andra. Det kallas populism att eka slött om saker man inte vet något om. Den främsta företrädaren för populism är just nu Leif i Täby som med sitt huvudlösa uttalande, som maktens företrädare bör man ha betydligt mer förstånd än så.

Och du vet ingenting om mig. Så varför säger du att jag ekar slött om saker jag inte vet något om? Jag kan bara utgå ifrån den inofficiella EU-rapporten om att minst 60% av alla "flyktingar" inte är flyktingar, utan ekonomiska migranter. Varför skulle det inte gälla i Sverige (som bekvämt nog ligger längst bort, med bäst förmåner och högst invandring) vad utgår du ifrån, aftonbladets snyftartiklar?
Citera
2018-02-15, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
En intressant aspekt på det är att efter två år (tror jag) får man bsittningsrätt när det gäller lägenheter. Så det är nog bye-bye till alla de dyra lyxbostäder som politikerna köpt in och dyrt och heligt lovat väljarna att det minsann bara rör sig om ett temporärt åtagnade och att lägenheterna tids nog skall återgå till allmänhetens förfogande.

Har dock för mig att man på Lidingö redan börjat tillämpa avhysningen av "flyktingar" som varit här i två år från diverse former av boenden, dock till våldsamma protester av bl.a. Miljöpartiet.

Blir nog den perfekta stormen, ha i åtanke att det sitter kanske 60-80k i norrbotten/västerbotten/västernorrland med i stort färdiga PUT som bara väntar på att åka ner till mälardalen, för att där välkomna hela tjocka släkten.

Samtidigt så står 10 000 tals BRF:er i främst Uppsala och Sthlm färdigbyggda och ingen vill köpa. Bara att göra matten där.

Men vilken jävla skitsituation mitt land har hamnat i.

Jo det där Lidingöcaset skall bli intressant att följa, tror det rör sig om 300 lgh, kommer bli prejudicerande.
Citera
2018-02-15, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Även om SD vinner o får vara med o regera Sverige så sitter det otroligt många politiskt tillsatta GD över en massa myndigheter, dessa kommer bromsa så hårt det går till nästa val o hoppas att det blir skifte.
Går att avsätta hela bunten över en natt.
Citera
2018-02-15, 11:56
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:

Väldigt intressant iaktagelse! Det vi inte får glömma är att politiker ju är berädda att gå över lik för att få fortsatt förtroende att sitta i ledande positioner. Personligen märker jag hur vindarna börjat vända nu inför valet. Tror det kommer bli tuffare tag framöver, men som sagt, just detta fenomen ska bli intressant att se hur regeringen agerar kring!
Citera
2018-02-15, 13:53
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Jag är nyfiken på vad det är för "lyxflyktingar" du skriver om. Har haft kontakt med många flyktingar men inte just några från den gruppen. Kan du berätta lite mer om vad det är för några?
Göran Persson kallade dem för bidragsturister, tänk dej en politiker idag som sa så. Parasiter kallar jag dem för.
Citera
2018-02-15, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Göran Persson kallade dem för bidragsturister, tänk dej en politiker idag som sa så. Parasiter kallar jag dem för.
"Social turism" var det väl? Och då syftade han främst på polacker osv. Att kritisera en polack kan man i vissa lägen göra, men gud nåde dig om du kritiserar t.ex. en hazar!
Citera
2018-02-15, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Blir nog den perfekta stormen, ha i åtanke att det sitter kanske 60-80k i norrbotten/västerbotten/västernorrland med i stort färdiga PUT som bara väntar på att åka ner till mälardalen, för att där välkomna hela tjocka släkten.

Samtidigt så står 10 000 tals BRF:er i främst Uppsala och Sthlm färdigbyggda och ingen vill köpa. Bara att göra matten där.

Jo det där Lidingöcaset skall bli intressant att följa, tror det rör sig om 300 lgh, kommer bli prejudicerande.
Existerande jätteproblem 1 (massinvandringen av kulturinkompatibla bidragslyftare) möter kommande jätteproblem 2 (sprucken bostadsbubbla med krisande ekonomi och överskott av nyproducerade bostäder).

På detta adderar vi den 3:e faktorn i den explosiva mixen ("ställa krav"; på babbar att börja röra på fläsket, och på svennar att pröjsa upp mera i skatt för "integrationen"). Resultatet blir liknande som när man blandar 1) brännbart material, 2) syre, och 3) hög temperatur.

POFF!!!!

OnT: jag tror staten på något sätt kommer att ta över en stor del av krisande nybyggen och brf:er. Antingen pga konkursande bostadsbolag eller som en del i refinansiering av dessa bolag och de finansinstitut som stått för den vilda utlåningen. Statens finansiering av detta kommer att ske via "sedelpressen", i praktiken kanske att man kommer att ge ut obligationer med låg ränta som AP-fonderna tvingas att köpa på något sätt. Svagare krona och inflation får göra resten av jobbet. Sedan trycker man in babbarna i dessa tomma nyproduktionsgetton som sedan sakta men säkert får förfalla.

Vad gäller vräkning efter 2 år a la Lidingö, så tror jag att man kommer att spela "hardball" med ensamstående manliga svartmuskingar men inte med barnfamiljer. Aldrig i helvete att man kommer att vräka dom. Och då ska man komma ihåg att merparten av svartmuskingarna har ungar till förbannelse. Hucklena är ju som bekant kroniskt gravida med nya små blivande jihad-krigare och bilgrillare.

Mycket intressant blir att se hur kommunerna kommer att reagera, som t ex Täby, Lidingö och Staffanstorp jämfört med mer mjäkiga kommuner där miljötalibanerna styr med sitt mer babbekramande bemötande. Jag har länge förutspått ett kommunernas "inbördeskrig" där man kommer att tävla i att försöka få bort bidragsparasiterna genom att ge tuffare villkor typ husvagnar och tält.

Må vi leva i intressanta tider!
Citera
2018-02-15, 17:08
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater

När de där 60-80 000 ”flyktingarna” flyttar till Stockholm, Göteborg och Malmö så kommer brottsvågen i Miami efter Mariel boatlift att framstå som pojkstreck.
Citera
2018-02-15, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
När de där 60-80 000 ”flyktingarna” flyttar till Stockholm, Göteborg och Malmö så kommer brottsvågen i Miami efter Mariel boatlift att framstå som pojkstreck.

Ha en nätbutik med inriktning "body armour" är nog ingen dum idé alls i framtiden. Kommer knivas som i Eskilstuna 1974.
Citera
2018-02-15, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Existerande jätteproblem 1 (massinvandringen av kulturinkompatibla bidragslyftare) möter kommande jätteproblem 2 (sprucken bostadsbubbla med krisande ekonomi och överskott av nyproducerade bostäder).

På detta adderar vi den 3:e faktorn i den explosiva mixen ("ställa krav"; på babbar att börja röra på fläsket, och på svennar att pröjsa upp mera i skatt för "integrationen"). Resultatet blir liknande som när man blandar 1) brännbart material, 2) syre, och 3) hög temperatur.

POFF!!!!

OnT: jag tror staten på något sätt kommer att ta över en stor del av krisande nybyggen och brf:er. Antingen pga konkursande bostadsbolag eller som en del i refinansiering av dessa bolag och de finansinstitut som stått för den vilda utlåningen. Statens finansiering av detta kommer att ske via "sedelpressen", i praktiken kanske att man kommer att ge ut obligationer med låg ränta som AP-fonderna tvingas att köpa på något sätt. Svagare krona och inflation får göra resten av jobbet. Sedan trycker man in babbarna i dessa tomma nyproduktionsgetton som sedan sakta men säkert får förfalla.

Vad gäller vräkning efter 2 år a la Lidingö, så tror jag att man kommer att spela "hardball" med ensamstående manliga svartmuskingar men inte med barnfamiljer. Aldrig i helvete att man kommer att vräka dom. Och då ska man komma ihåg att merparten av svartmuskingarna har ungar till förbannelse. Hucklena är ju som bekant kroniskt gravida med nya små blivande jihad-krigare och bilgrillare.

Mycket intressant blir att se hur kommunerna kommer att reagera, som t ex Täby, Lidingö och Staffanstorp jämfört med mer mjäkiga kommuner där miljötalibanerna styr med sitt mer babbekramande bemötande. Jag har länge förutspått ett kommunernas "inbördeskrig" där man kommer att tävla i att försöka få bort bidragsparasiterna genom att ge tuffare villkor typ husvagnar och tält.

Må vi leva i intressanta tider!

Ingves trycker mera pengar (dvs köper upp vår egen statsskuld) detta funkar när man har egen valuta, och jag min dumma jävel som rösta nej till EMU.

Svensk statsförvaltninge kommer fortsätta gasa trots att vi passerat 12 000 rpm gränsen (med en risig Ford Mondeo -93)..

Alla dina punkter kan var å en vara tipping point. En jag tror starkt på är att åttiotalisterna börjar tokspara istället för att vansinneskonsumera hunddagis, italiensk marmor och lägga 10 papp på fittfrisyrer.

Nedgången på främst brf:erna har tydligen tilltagit under januari, trots att Aftonbladet försöker köra med käcka pitch att "svenska folket tror på höjda priser" i stort sett varje dag.

Eliten börjar bli livrädda. Snart flyr dom för gott.
Senast redigerad av speedskater 2018-02-15 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in