Citat:
Ursprungligen postat av
speedskater
Blir nog den perfekta stormen, ha i åtanke att det sitter kanske 60-80k i norrbotten/västerbotten/västernorrland med i stort färdiga PUT som bara väntar på att åka ner till mälardalen, för att där välkomna hela tjocka släkten.
Samtidigt så står 10 000 tals BRF:er i främst Uppsala och Sthlm färdigbyggda och ingen vill köpa. Bara att göra matten där.
Men vilken jävla skitsituation mitt land har hamnat i.
Jo det där Lidingöcaset skall bli intressant att följa, tror det rör sig om 300 lgh, kommer bli prejudicerande.
Existerande jätteproblem 1 (massinvandringen av kulturinkompatibla bidragslyftare) möter kommande jätteproblem 2 (sprucken bostadsbubbla med krisande ekonomi och överskott av nyproducerade bostäder).
På detta adderar vi den 3:e faktorn i den explosiva mixen ("ställa krav"; på babbar att börja röra på fläsket, och på svennar att pröjsa upp mera i skatt för "integrationen"). Resultatet blir liknande som när man blandar 1) brännbart material, 2) syre, och 3) hög temperatur.
POFF!!!!
OnT: jag tror staten på något sätt kommer att ta över en stor del av krisande nybyggen och brf:er. Antingen pga konkursande bostadsbolag eller som en del i refinansiering av dessa bolag och de finansinstitut som stått för den vilda utlåningen. Statens finansiering av detta kommer att ske via "sedelpressen", i praktiken kanske att man kommer att ge ut obligationer med låg ränta som AP-fonderna tvingas att köpa på något sätt. Svagare krona och inflation får göra resten av jobbet. Sedan trycker man in babbarna i dessa tomma nyproduktionsgetton som sedan sakta men säkert får förfalla.
Vad gäller vräkning efter 2 år a la Lidingö, så tror jag att man kommer att spela "hardball" med ensamstående manliga svartmuskingar men inte med barnfamiljer. Aldrig i helvete att man kommer att vräka dom. Och då ska man komma ihåg att merparten av svartmuskingarna har ungar till förbannelse. Hucklena är ju som bekant kroniskt gravida med nya små blivande jihad-krigare och bilgrillare.
Mycket intressant blir att se hur kommunerna kommer att reagera, som t ex Täby, Lidingö och Staffanstorp jämfört med mer mjäkiga kommuner där miljötalibanerna styr med sitt mer babbekramande bemötande. Jag har länge förutspått ett kommunernas "inbördeskrig" där man kommer att tävla i att försöka få bort bidragsparasiterna genom att ge tuffare villkor typ husvagnar och tält.
Må vi leva i intressanta tider!