2018-02-15, 20:31
Medlem
Ja, alla lösa män kan bli utan bostad eventuellt, men man kan inte sätta barnfamiljer på gatan i Sverige. Det är smart drag av dem att använda barn som försäkring och inkomstgaranti. De kan skita i att betala hyra, ingen kan sätta dem på gatan.

Vi kan tyvärr bara stå och titta på medans systemet plundras, och skolor, sjukhus m.m får slå igen.
Citera
2018-02-15, 21:34
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Okunnigt. Ingen får egen hyresrätt utan fast och tillräcklig inkomst för det sökta boendet. Rubriken på tråden är så sjuk så det är inte klokt. De som inget har får prefixet "lyx". Bra jobbat Leif i Täby!
Blåögd?
Så hur tror du dom får sina lägenheter
Citera
2018-02-15, 22:37
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Det var en korrupt MP politiker som tyckte att man skulle ha censur i kommentarfältet, att en fri debatt inte är bra eftersom då kunde folk ha egna åsikter. Någon i kommentarsfältet att tycka att dom skulle åka hem, det var inte godkänt åsikt ifrån MP.

Han MP gillar alltså Nordkorea stilen och blev folkvald?
Mysigt.
Citera
2018-02-16, 07:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Han MP gillar alltså Nordkorea stilen och blev folkvald?
Mysigt.

MP jämför frivilliga i Finska vinterkriget ( Som var sanktionerat av Svenska staten ) med IS Krigare som begår folkrättsbrott. MP politiker är knäppa i huvudet.
Senast redigerad av Niggers 2018-02-16 kl. 07:33.
Citera
2018-02-16, 09:06
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Du har inte en susning om varje individs historia. Vi säger så.

Vi har inte en susning över de flesta asylanters historia, eftersom de till skillnad från i normala länder inte behöver identifiera sig och påvisa att de har några som helst asylskäl, eftersom man ändå får asyl i Sverige. Anledningen till det, samt anledningen till att Sverige har bedrivit kampanjer i deras länder om alla bidrag, fri sjukvård m.m. man får i Sverige som asylsökande, är för att svensk flyktingmottagning i första hand handlar om en planerad massinvandringspolitik, inte om flyktingmottagning. Har man inte greppat det vid det här laget, så finns det nog inget som hjälper.
Citera
2018-02-16, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
MP jämför frivilliga i Finska vinterkriget ( Som var sanktionerat av Svenska staten ) med IS Krigare som begår folkrättsbrott. MP politiker är knäppa i huvudet.

Jag undviker att kommentera i denna forumsdelen då det ofta kommer upp massa löst skitsnack om juden hit och juden dit och fan vet vad.

Men den jämförelsen är minst sagt absurd! Vad kommer härnäst, IS sak är vår sak som det propagerades för under Finska Vinterkriget för Finland?

Jag är så trött på detta PK samhälle som genomsyrat alla skolor osv. Lögnerna basuneras ut mitt framför ögonen på idioterna och dom sväljer skiten som om det vore sanningen.

Vad kan man göra? Bara luta sig tillbaka och betrakta eländet och försöka att inte bli involverad.
Citera
2018-02-16, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Jag undviker att kommentera i denna forumsdelen då det ofta kommer upp massa löst skitsnack om juden hit och juden dit och fan vet vad.

Men den jämförelsen är minst sagt absurd! Vad kommer härnäst, IS sak är vår sak som det propagerades för under Finska Vinterkriget för Finland?

Jag är så trött på detta PK samhälle som genomsyrat alla skolor osv. Lögnerna basuneras ut mitt framför ögonen på idioterna och dom sväljer skiten som om det vore sanningen.

Vad kan man göra? Bara luta sig tillbaka och betrakta eländet och försöka att inte bli involverad.

Sverige hade flygflottilj inblandad i Finska vinterkriget och det hela var sanktionerat ifrån högsta ort. Men MP politiker oftast korrupta och dålig påläst.
Citera
2018-02-16, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey

Håller med, blir helt jävla rasande på den jämförelsen. För det första var finska vinterkriget ett legitimt försvarskrig mot en främmande angripare, medan IS förde ett perverst offensivt krig på extremistiska religiösa grunder.

Om man tycker att de är jämbördiga har man diskvalificerat sig själv som samhällsdebattör. Då betyder ingenting någonting längre. Det är som att säga att mord och nödvärn är samma sak.
Citera
2018-02-17, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Någon som har koll på hur Täby röstade i det senaste valet? Vill nog sätta mina pengar på att en majoritet röstade för att öppna sin rövhål och hjärtan.

M 45,3
C 6,4
L 11,3
Kd 7,2
S 12,5
V 2,3
Mp 6,1
Sd 6,5
F! 1,9
Citera
2018-02-17, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nizze111
M 45,3
C 6,4
L 11,3
Kd 7,2
S 12,5
V 2,3
Mp 6,1
Sd 6,5
F! 1,9

Ja men se där. Över 90% vill ha hit dessa barbariska djur.
Citera
2018-02-17, 11:38
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
Hyrorna kommer att förfalla men ingen kommer att våga vräka. Till sist går socialtjänsten in och betalar hyran som en "nödlösning", som därefter blir en permanent lösning.

På så sätt kan man blanda bort korten och hävda att man följt reglerna, men samhället betalar fortfarande.

Skräckscenariot som är dessvärre är det mest sannolika. Så jävla fel att att låta dom flytta in i lägenheterna/husen från början! I det här landet blir det "omöjligt" att vräka alla dessa personer/familjer när alla "duktiga godhets-organisationer/grupper" sätter igång sin lobby verksamhet.

Det enda vettiga hade ju varit att de som fått uppehållstillstånd fått bo i någon form av enklare läger/förläggningar tills dess att de SJÄLVA kan skaffa sitt eget boende.
Flyr man för sitt liv måste ju även tält eller husvagn vara som en gåva från ovan ... sen kanske många då hellre skulle föredra ett läger närmare sitt hemland med ett mer likvärdigt klimat och inte minst kultur än det vi kan erbjuda här uppe i norden men det är ju knappast något negativt.
Citera
2018-02-17, 11:47
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Sverige kan inte agera förskola åt hela världens befolkning även om ni oftast tror att det är en möjlighet.

Nu har "vi" ju iaf bestämt att vi ska tillhandahålla gymnasieutbildning till alla som tagit sig hit trots att asylskäl saknas. Vad "bra" att det stora "resursöverskottet" i utbildningsväsendet används till något "nyttigt" istället för att användas till att förbättra utbildningen för de bortskämda svenska elever som går där.

Säga vad man vill om våra politiker men de jobbar jävligt hårt på att dränera landet på ekonomiska resurser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in